perkozek Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Witam, Temat pewnie dosc popularnie występujący, szczególnie w starszych i niegarażowanych autach. A więc na nadkolach z tyłu, szczególnie tam gdzie opona najwięcej solą drogową (od niedawna jadalną) sypie zaczyna mi rdzewieć. Można to podczyścić i podmalować. Są też takie warsztaty które folię w różnych kolorach na auta nakładają np.: http://zmienkolor.pl/ i może da sie takie zabezpieczone nadkole zabezpieczyć dodatkową taką dobraną w kolorze folią? Czy ktoś takie coś robił? Albo ma jakieś uwagi na tem temat? Pozdrawiam KW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Ta folia to fajna spawa ciekawe ile taka usługa kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
perkozek Opublikowano 1 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2012 ostatnio dowiedziałem się, że koszt oklejenia auta to 300-400Euro. Niedaleko za zachodnią granicą. Co niekóre auta wyglądają świetnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
automedg Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Witam, Temat pewnie dosc popularnie występujący, szczególnie w starszych i niegarażowanych autach. A więc na nadkolach z tyłu, szczególnie tam gdzie opona najwięcej solą drogową (od niedawna jadalną) sypie zaczyna mi rdzewieć. Można to podczyścić i podmalować. Są też takie warsztaty które folię w różnych kolorach na auta nakładają np.: http://zmienkolor.pl/ i może da sie takie zabezpieczone nadkole zabezpieczyć dodatkową taką dobraną w kolorze folią? Czy ktoś takie coś robił? Albo ma jakieś uwagi na tem temat? Pozdrawiam KW Witam, Temat pewnie dosc popularnie występujący, szczególnie w starszych i niegarażowanych autach. A więc na nadkolach z tyłu, szczególnie tam gdzie opona najwięcej solą drogową (od niedawna jadalną) sypie zaczyna mi rdzewieć. Można to podczyścić i podmalować. Są też takie warsztaty które folię w różnych kolorach na auta nakładają np.: http://zmienkolor.pl/ i może da sie takie zabezpieczone nadkole zabezpieczyć dodatkową taką dobraną w kolorze folią? Czy ktoś takie coś robił? Albo ma jakieś uwagi na tem temat? Pozdrawiam KW WITAM JA MIAŁEM RDZE NA JEDNYM NADKOLU I ZOSTAŁO ZROBIONE W RAMACH GWARANCJI ( 10-12 LAT TAK JAKOŚ NA BLACHE ) TO JEST POPULARNE W X-TRAILU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszek_007 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Czy ktoś z was montował nakładki na nadkola tego typu: http://allegro.pl/nissan-x-trail-nakladki-na-blotniki-nadkola-2-szt-i3909626370.html Pytam jak bardzo trzeba poniszczyć nadkole od środka, żeby to zamontować dobrze? Ile wkrętów? A może jest jakas inna metoda? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Takie nakładki strasznie "pachną" wiochą.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszek_007 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 No nie da się ukryć Ale czasem się przydają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 (edytowane) Każdy blacharz powie, że cokolwiek przykleisz, przykręcisz do blachy to tylko przyspieszysz rdzę. Jedyna rada na nadkola to myć je często. Ja raz w tygodniu szmatą przejeżdżam ranty albo chusteczką. Tylko ten wewnętrzny rant. Rdzę oczyścić, zamalować minią i na to lakier lub farba. Ja dałem farbę antykorozyjną typu hamerite pod kolor (mam czarny). Nie da się tam założyć folii bo za dużo zagięć i nierówności. Rdza atakuje głównie od wewnątrz. Edytowane 19 Lutego 2014 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rademenez Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Ja malowalem ranty już dwa razy i znowu wyhodzi,masakra jakaś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Ja malowalem ranty już dwa razy i znowu wyhodzi,masakra jakaś. no trzeba szlifnąć do gołej blachy i wtedy malować...nie zawsze się udaje...czasem wyjdzie dziura. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Ja swoje auto dałem do blacharza.Wyszlifował co trzeba,tam gdzie była dziurka to zaspawał,wszystko zakonserwował i zrobił naprawdę porządnie.Lakiernik pomalował i...wytrzymało 2 lata.Rude znowu wyłazi. Na drugim nadkolu,które nie było uszkodzone i jest fabryczne nie ma nawet grama rdzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 20 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2014 Ja swoje auto dałem do blacharza.Wyszlifował co trzeba,tam gdzie była dziurka to zaspawał,wszystko zakonserwował i zrobił naprawdę porządnie.Lakiernik pomalował i...wytrzymało 2 lata.Rude znowu wyłazi. Na drugim nadkolu,które nie było uszkodzone i jest fabryczne nie ma nawet grama rdzy. jeżeli spawał to musi wyjść dziura. Tam się tylko szpachluje. Samemu najlepiej jak jeszcze mało zniszczone bo obcy to nie dla siebie robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Tak na prawde, to na rdze w naszych x-ach (mowie o tylnych nadkolach) nie ma lekarstwa. Brak plastikowych oslon w nadkolach powoduje to ze syf, woda i sol "drogowa" wchodzi gdzie chce. Wiadro blota wyjalem zza wlewu paliwa podczas ostatnich ogledzin. Rdza w moim x-sie pojawia sie w miejscu zgrzania blach na rancie blotnika. Konserwacja zewnetrzna nic nie pomaga, wiec mysle ze trzeba bedzie nawiercic otwory (od strony wewnetrznej oczywiscie) i napuscic srodka konserwujacego w sprayu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pumiak Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Tak na prawde, to na rdze w naszych x-ach (mowie o tylnych nadkolach) nie ma lekarstwa. Brak plastikowych oslon w nadkolach powoduje to ze syf, woda i sol "drogowa" wchodzi gdzie chce. Wiadro blota wyjalem zza wlewu paliwa podczas ostatnich ogledzin. Rdza w moim x-sie pojawia sie w miejscu zgrzania blach na rancie blotnika. Konserwacja zewnetrzna nic nie pomaga, wiec mysle ze trzeba bedzie nawiercic otwory (od strony wewnetrznej oczywiscie) i napuscic srodka konserwujacego w sprayu. Nie musisz nawiercać.Rozbierz plastikowe osłony w bagażniku i tam masz dostęp między dwie blachy poszycia. Ja z blacharzem nalałem tam sporo środków i nic to nie dało.Jak w środku masz już ogniska rdzy to i tak wylezie po paru miesiącach.Jedyny sposób to wyciąć całkowicie nadkole aż do poszycia wewnętrznego,wszystko w środku wyczyścić,zakonserwować i wspawać nową część.Tak mi radził blacharz,ale nie miałem akurat tyle forsy i tego nie zrobiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Dzieki za rade. Nie pomyslalem o tym. No ale po to jest forum zeby sobie doradzac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 22 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2014 Ja u siebie po zimie zawsze na kanale myje karcherem podwozie, teraz wymyte czeka na konserwacje rdzy narazie nie widac na wszelki wypadek ranty pomaluje hammeritem. Wczoraj kiedy mylem podwozie spływała strasznie słona woda mimo ze już dawno nie sypią, to nie audi B4 80 mamy taka 23 letnia na nadkolu jest odprysk do gołej blachy wielkości 5 cm mamy ja 8 lat i ani centki rdzy nawet na tym odprysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raszek_007 Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 a wy malujecie tymi hameraitami tak po prostu od wewnątrz te nadkola czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
loofer Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 Rant od spodu z jednej i drugiej strony, tak zeby nie było widać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukskajwoker Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) ja polecam do malowania - farbę okrętową - niebo lepsza od Hammerite. używałem i daje rade ! na to wszystko dałbym grubo baranka z gumy i tyle. kolega w Vectrze gdzie tył też gnije dał 3 warsty baranka i po 5 latach od roboty nie ma śladu rdzewienia. Edytowane 23 Lutego 2014 przez lukskajwoker Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ReleaseDarkside Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Wlasnie jestem w trakcie konserwacji podwozia. i niestety ta sama przypadłość - Tył jest w najgorszym stanie. Hammerite podobno nie jest zbyt dobrą opcją. (zasłyszane od konserwatora) Panowie a czy ktoś z was spotkał się z plastikowymi nadkolami do T30 ? na tył ? znacznie by to ułatwiło życie ;/ ja jestem w trakcie przymiarek od innych aut i może coś uda się dopasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 9 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2014 Wlasnie jestem w trakcie konserwacji podwozia. i niestety ta sama przypadłość - Tył jest w najgorszym stanie. Hammerite podobno nie jest zbyt dobrą opcją. (zasłyszane od konserwatora) Panowie a czy ktoś z was spotkał się z plastikowymi nadkolami do T30 ? na tył ? znacznie by to ułatwiło życie ;/ ja jestem w trakcie przymiarek od innych aut i może coś uda się dopasować Plastik też nie pomoże bo rdzewieje na rancie, reszta czysta, Ciekawostka: z przodu jest plastki choć błotnik plastikowy a z tyłu nie ma a błotnik stalowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Hammeraite to badziewie ja pomalowalem tym plot i po 2 latach tam gdzie pies oszczal to hammerait schodzi platami, pod spodem malnąłem podkladowką śnieżki i jej nic nie rusza. Konserwujcie ale chemią do samochodów a nie badziewiem do płotów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoos Opublikowano 12 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2014 Tez sie zastanawiałem na plastikowymi nakładkami z Allegro. mozna pomalować w kolor nadwozia. Tanie to nie jest a w dodatku jak mówicie ze gnije od wew to i tak nic nie pomorze. Nie bedIe tylko widać rdzy a pewnego dnia odpadnie nakładką z raptem blotnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szmiglo Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Byłem ze swoimi przypadłościami u lakiernika. Rozmowa dotyczyła m.in. nadkoli z tyłu. Powiedział, że jak chce autem troszkę pojeździć i nie mieć z tym problemu to wyciąć, wpasować i kilka dobrych lat spokoju. Cena w standardzie czyli w okolicach 300/400 za stronę. Druga sprawa to hit. Jak już wcześnij w innym wątku pisałem mam rdzę w niesamowitych miejscach i robienie tego to duży problem. Pierwszy hit to lewe, tylne drzwi. Pod górną uszczelką zardzewiały fragment listewki, która jest dospawana do drzwi. Tutaj albo to można zeszlifować i zabezpieczyć, albo gdyby chcieć zrobić to na nówką trzeba te dwie części od siebie oddzielić i połączyć na nowo. Drugie to rdza na wysokości lewego lusterka, pod uszczelką w drzwiach. tutaj to magicy już nie wiedzieli jak sprawę rozegrać... Jak ktoś znalazł coś u siebie w dziwnych miejscach to dajcie znać. Nic mnie nie zdziwi. Auto garażowane, a takie kwiaty wychodzą, Trzeba będzie to porządnie zrobić i jeździć do końca świata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 13 Maja 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2014 Drugie to rdza na wysokości lewego lusterka, pod uszczelką w drzwiach. tutaj to magicy już nie wiedzieli jak sprawę rozegrać... Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale u mnie jest to samo. Chodzi o miejsce gdzie obudowa lusterka 'styka' się z blachą drzwi. Naokoło tego miejsca też pojawiła się lekka rdza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.