michalko2 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Primera p11 2.0 benzyna 97 r. Podczas skrecania w szczegolnosci w lewo gdy sila odsrodkowa dociska samochod na prawy przod czuc m.in. na pedale gazu oraz slychac pojedyncze stukniecie z okolic kola / zawieszenia. Miałem peknieta sprezyne i zostaly wymienione, myslalem razem z mechanikiem ze to powinno rozwiazac problem lecz nadal po wymianie stuka tylko przy skrecaniu tylko gdy "szybciej" tzn ok 40-50 km/h wezme zakret ( chodzi o wychylenie nadwozia im mniejsza predkosc wiadomo mniejsze przechyly ). Co to moze byc? Czy wahacz górny w ten sposob stuka? Prosze o pomoc. pozdrawiam Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Kolego jak stuknięcie dochodzi z przedniego zawieszenia sprawdził bym łożyska zwrotnicy jeśli chodzi o tylne zawieszenie to może być poduszka amortyzatora . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalko2 Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Kolego jak stuknięcie dochodzi z przedniego zawieszenia sprawdził bym łożyska zwrotnicy jeśli chodzi o tylne zawieszenie to może być poduszka amortyzatora . Dzieki za odpowiedz, podejrzewalem ten element gdyz zauwazylem jak w jednym z innych tematow bylo wspomniane o tej czesci. Rozumiem ze lozysko zwrotnicy odzywa sie dopiero po oddzialywaniu na nie sily, a nie przy kazdym zakrecie, poniewaz jak wspomnialem do stukniecia dochodzi dopiero przy wiekszych predkosciach/przechyleniu samochodu. pozdrawiam, Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 2 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2012 A czy kolegaa nie miał wymienianego dolnego rozrzadu/ Takie pojedyncze stuknięcia jakby młoteczkiem podczas ostrego skrętu w lewo to uderzenie łańcucha ozrzadu o plastikową prowadnice. Zapewne jak Ci sie silnik nagrzeje to ten stuk jest mniej słyszalny lub zanika. Wiem bo mam to samo od wymiany kompletu rozrzadu. Jeżdza juz z tym rok i nic sie nie dzieje. Nie ładuj kasy w zawieszenie!!! Lożysko zwrotnicy stuka na dziurach i podczas ruszania lub cofania a nie podczas skrętu. Poza tym ono nie stuka tylko napier.ala Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalko2 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Dzieki za sugestie, z tego co wiem rozrzad nie byl robiony, stuka nawet jak sie nagrzeje i jest to pierdo...ecie ktore az czuc na pedale przyspieszenia i tylko przy skrecie w lewo. Mechanik ogladal i stwierdzil ze to moze byc wszystko ale wyrazny jest luz lewego lacznika stabilizatorai to moze byc ewentualna przyczyna wg niego. Moim zdaniem to nie to gdyz lacznik stuka na wybojach dosyc szybko jednostajnie i zdecydowanie ciszej a to jest walniecie ktore czuc w calym samochodzie i slychac. Jest stukot prz zjezdzaniu z |hopki| gdy idzie kolo w dol i przy zjezdzaniu z kraweznika... cholera wie co to... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcin360 Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Ja taki stuk (prawy przód) mam gdy jest gorąco (>25*C) i skręcam w lewo dość konkretnie, ale przy małej prędkości (wręcz stojąc w miejscu). Zakupiłem do wymiany sworznie wahacza (OE: 93-02311) jednak z innych wypowiedzi na forum bardziej ukierunkowują na łożysko zwrotnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 (edytowane) Ja obstawiam łożysko zwrotnicy Łatwo to sprawdzić po uniesieniu całego przodu do góry i kręceniu kołem energicznie na boki Możesz na początek próbować dokręcić sworzeń królewski, ale jeśli łożysko jest już wysypane to może być tak że i sworzeń jest złachany. Najtaniej wyjdzie wymienić samemu cały sprawny zespół z angola niż bawić się w prasowanie łożysk Edytowane 8 Lipca 2012 przez and_pec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalko2 Opublikowano 12 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 To nie jest lozysko zwrotnicy poniewaz zostalo wymienione - wlasnie po sugestiach uzytkownikow na tym forum - i nadal to samo. Ja nie bedac w tej materii specjalista obstawiam poduszke/lozysko amortyzatora. Usluga 80 zl ale jesli to nie to, wtedy oleje to i bede jezdzil ze stukiem... Dodam ze wymienione wahacze dolne( sworznie sprawdzne niedawno sa ok) gorne wahacze, sprezyny, lacznik stabilizatora, lozysko zwrotnicy... pozdrawiam, Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Z innych tematów to wiem że ci piszczy, stuka, puka a może i napier... Twoja prima to albo totalne gradobicie, albo wymyślasz, albo po prostu spamujesz. Jeżdzisz niby do jakiegoś mechanika Ten twój mechanik to albo jakaś totalna trąba i d*pa albo dajesz mu się rąbać na kasę a wtedy to ty jesteś .... (wiesz co ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarlew Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 moim zdaniem 50% mechaników to fachowcy od jebania mlotem i tylko do tego się nadają 50% mechaników to naciągacze 50% mechaników jest ok, ale ma fatalnych pracowników reszta jest OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michalko2 Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Z innych tematów to wiem że ci piszczy, stuka, puka a może i napier... Twoja prima to albo totalne gradobicie, albo wymyślasz, albo po prostu spamujesz. Jeżdzisz niby do jakiegoś mechanika Ten twój mechanik to albo jakaś totalna trąba i d*pa albo dajesz mu się rąbać na kasę a wtedy to ty jesteś .... (wiesz co ) Nie wymyslam, nie spamuje, tylko przedstawiam problemy ktore dotycza mojego samochodu, chce sie z nimi podzielic z forumowiczami i w razie mozliwosci uzyskac odpowiedz, podpowiedz jak sobie z nimi poradzic Przeszkadza mi to i chce to wyeliminowac z Wasza pomoca. Jezeli dla ciebie "and_pec" problemem o ktorym nalezy dyskutowac na forum jest tylko przyczyna unieruchomienia samochodu to nie moj problem. pozdrawiam, Michał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gregor23pl Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 (edytowane) Nie wymyslam, nie spamuje, tylko przedstawiam problemy ktore dotycza mojego samochodu, chce sie z nimi podzielic z forumowiczami i w razie mozliwosci uzyskac odpowiedz, podpowiedz jak sobie z nimi poradzic Przeszkadza mi to i chce to wyeliminowac z Wasza pomoca. Jezeli dla ciebie "and_pec" problemem o ktorym nalezy dyskutowac na forum jest tylko przyczyna unieruchomienia samochodu to nie moj problem. pozdrawiam, Michał. Popieram kolege w wypowiedzi. A kolega and_pec nie spotkał się chyba z uszkodzeniami elementów które ciężko zdiagnozować gdyż nie występują stale tylko przy niektórych manewrach i nie za każdym razem (w tej sytuacji). Ale najprościej napisać że się ściemnia lub mechanik to du.. . Jak niemam wiedzy i nie umiem pomóc to bym przynajmniej głupio nie pisał. I dodam że mam identyczny problem i też niewiem co to jest. Niema sensu rozkręcać zawieszenia i szukać częścpo części co to jest. Narazie czekam aż będzie częściej waliło bo póki co raz na czas jak przy skręcie w lewo ostro walnie to zastanawiam sie czy coś nie uleciało. A ty kolego doszłeś co wywołuje ten stuk?? Edytowane 7 Września 2012 przez gregor23pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
100dolars Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Proponuje sprawdzić górny wahacz, myślę że od niego moga tochodzić takie stuki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 22 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2012 Górny wahacz hałasuje najbardziej przy lekkich nierównościach i powolnej jeździe na wprost, jest to skrzypienie a nie uderzenia. No chyba że jest totalnie rozwalony i gum już w ogóle nie ma... ale kolega pisał że wymieniał. Dodam od siebie, pisałem to też w innym podobnym temacie, u mnie były podobne objawy, przy czym stuk był zarówno przy jeździe na wprost jak i skręcie. Winna była poduszka skrzyni - urwany łeb śruby trzymającej poduszkę. Inny mechanik obstawiał prawą poduszkę silnika, co prawda pomylił się, ale też warto sprawdzić. Nawet jak będzie wyglądała na niezłą to guma może być już sparciała. Najlepiej pojechać na szarpak, najłatwiej się tam dojrzy. Jakbyś znalazł mechanika który ma szarpak to samą diagnozę powinien za darmo postawić jeśli będziesz u niego robił. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loopezik Opublikowano 18 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2013 Podepnę się pod temat. U mnie prawie na bank mam luzy na górnym sworzniu zwrotnicy. Wczoraj wymieniłem łożyska na nowe, ale sworzeń wszedł w te łozyska, jak i wypadł ze starych bardzo lekko. Podejrzewam, że może sworzeń się wytarł czy co? Co powiecie na "garażowe radełkowanie sworznia przecinakiem"? Może pomóc? Wiem, że najlepiej wymienić sworzeń, ale póki co mam inne wydatki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2013 Ja mialem takie stuki jak mi padl sworzen wachacza i przegub.Tez klepało i takie drgania dziwine były przy przyspieszaniu,na nierównej drodze i przy skrętach w prawo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vito8282 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 U mojego brata było własnie takie pojedyńcze uderzenie z prawej strony przy zjerzdzaniu wjerzdzaniu lub mocniejszym skrecie okazało się że łącznik stabilizatora i to nie na gałce tylko na tym prostym odcinku czyli tam gdzie te dwie gumowe grube podkładki i nakrętka . guma się sprasowała i tak napierdzielało niby mały luz a przy skręcaniu i najezdzie trzask . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.