Gość nisczaD Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Witam wszystkich, mam wielką prośbę jak w temacie. Nadszedł czas na wymianę płynu chłodzącego i chciałbym zrobić to sam. W końcu niewydaję mi się aby to była przesadnie skomplikowana czynność dla kogoś z dobrymi zdolnościami manualnymi tylko jest mały problem. Mianowicie nigdy niemiałem okazji tego robić więc będę bardzo wdzięczny za to jeżeli ktoś napiszę: -co i jak robić w jakiej kolejności -gdzie mogą być odpowietrzniki śruba przy bloku aby spuścić płyn i takie tam, -na co uważać (tak ogólnie) -jakich grzechów kardynalnych nie zrobić bo w zeszłym roku zaniedbałem to i niestety miałem niemiłą przygodę tutaj link:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/77316-p10-silnik-cd20-grzeje-sie-na-potege/ . Było by super jak by było jeszcze wszystko ładnie wypunktowane Za wszelką pomoc i ew. zdjęcia będę wdzięczny i obiecuję że w nagrodę będą cycki więc chyba gra warta świeczki P.S. Dla jesności sprawy jest to 2litrowy diesel z sunny 95 roku (auto z 94roku) na pompie zexela bez klimy ze skrzynią manualną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 1.(nie wiem czy masz korek do chłodnicy, oryginalnie były, w zamiennikach nie) odkręcić korek chłodnicy, jak nie ma zdjąć dolny wąż z chłodnicy po wcześniejszym zdjęciu osłony eko, oczywiście podstaw jakąś miske bo płynu jest ok 5.7L2. Płyn spokojnie leci z korka czy z węża nieważne, zleci go trochę odkręć korek chłodnicy, zleci go więcej, następnie na obudowie termostatu przy naklejce z napisem "never open when hot" czy coś w tym stylu jest śrubka( to tak skąd wychodzi górny przewód do chłodnicy z silnika) trzeba tę śrubkę odkręcić i wyjąć, i znów zleci trochę płynu.3. jeżeli są problemy z termostatem radze od razu go wywalić, jak nie to zakładać węża na chłodnicę lub zakręcać korek dolny chłodnicy i lać płyn przez chłodnicę, tylko powoli bo odkręcona jest śrubka odpowietrznika, wejdzie jakieś 4-4.5l płynu wywali płyn z tej dziury po śrubce, zakręcić szybko śrubkę, dolać płyn4. teraz odpowietrzenie prawidłowe układu, polega na tym by odpalić silnik by się rozgrzał aż otworzy się termostat i włączy się wentylator i tu uwaga !!nawiew kabiny ma być wyłączony!!! włancza się wentylator wtedy dopiero ustawić powietrze na gorące i jakiś tam bieg aż się w środku zagrzeje5. układ odpowietrzony, dolać resztę płynu do chłodnicy na !!!zimnym silniku!!!, resztę do zbiorniczkauwaga z wężem do chłodnicy, króciec chłodnicy jest z plastiku!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Monia88 Opublikowano 25 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2012 z silniekiem 1.6 jest tak samo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.