Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Łopatologicznie-wymiana płynu chodzącego w cd20


Gość nisczaD

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, mam wielką prośbę jak w temacie. Nadszedł czas na wymianę płynu chłodzącego i chciałbym zrobić to sam. :)

W końcu niewydaję mi się aby to była przesadnie skomplikowana czynność dla kogoś z dobrymi zdolnościami manualnymi tylko jest mały problem. Mianowicie nigdy niemiałem okazji tego robić więc będę bardzo wdzięczny za to jeżeli ktoś napiszę:

 

-co i jak robić w jakiej kolejności

-gdzie mogą być odpowietrzniki śruba przy bloku aby spuścić płyn i takie tam,

-na co uważać (tak ogólnie)

-jakich grzechów kardynalnych nie zrobić bo w zeszłym roku zaniedbałem to i niestety miałem niemiłą przygodę tutaj link:http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/77316-p10-silnik-cd20-grzeje-sie-na-potege/ .

 

Było by super jak by było jeszcze wszystko ładnie wypunktowane :) Za wszelką pomoc i ew. zdjęcia

będę wdzięczny i obiecuję że w nagrodę będą cycki więc chyba gra warta świeczki ;)

 

P.S. Dla jesności sprawy jest to 2litrowy diesel z sunny 95 roku (auto z 94roku) na pompie zexela bez klimy ze skrzynią manualną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.(nie wiem czy masz korek do chłodnicy, oryginalnie były, w zamiennikach nie) odkręcić korek chłodnicy, jak nie ma zdjąć dolny wąż z chłodnicy po wcześniejszym zdjęciu osłony eko, oczywiście podstaw jakąś miske bo płynu jest ok 5.7L
2. Płyn spokojnie leci z korka czy z węża nieważne, zleci go trochę odkręć korek chłodnicy, zleci go więcej, następnie na obudowie termostatu przy naklejce z napisem "never open when hot" czy coś w tym stylu jest śrubka( to tak skąd wychodzi górny przewód do chłodnicy z silnika) trzeba tę śrubkę odkręcić i wyjąć, i znów zleci trochę płynu.
3. jeżeli są problemy z termostatem radze od razu go wywalić, jak nie to zakładać węża na chłodnicę lub zakręcać korek dolny chłodnicy i lać płyn przez chłodnicę, tylko powoli bo odkręcona jest śrubka odpowietrznika, wejdzie jakieś 4-4.5l płynu wywali płyn z tej dziury po śrubce, zakręcić szybko śrubkę, dolać płyn
4. teraz odpowietrzenie prawidłowe układu, polega na tym by odpalić silnik by się rozgrzał aż otworzy się termostat i włączy się wentylator i tu uwaga !!nawiew kabiny ma być wyłączony!!! włancza się wentylator wtedy dopiero ustawić powietrze na gorące i jakiś tam bieg aż się w środku zagrzeje
5. układ odpowietrzony, dolać resztę płynu do chłodnicy na !!!zimnym silniku!!!, resztę do zbiorniczka

uwaga z wężem do chłodnicy, króciec chłodnicy jest z plastiku!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...