Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Xenon - słabo świeci


promo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie,

 

Czy ktoś z Was miał problemy z oswietleniem zewnętrznym? Lewy xenon słabo świeci. Jest on tego samego koloru co pracy (fioletowy oznacza słaby żarnik) ale nie świeci tak, jak trzeba.

 

Poradźcie co mogę z tym zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co rozumiesz przez "słabo świeci"? Promień światła gdy podjedziesz pod ścianę jest taki sam ale słabszy czy w ogóle jest nieregularny (rozmazany)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój jak się kończył to najpierw świecił słabiej, później oprócz tego, że słabiej to zaczął zmieniać kolor, a po kolejnych kilku dniach zgasł.

Wymieniłem oba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada to zawsze ,wymieniać 2 równoczesnie, xenon oraz normale zarówki.

Strasznie mnie wku... ,ze po wymianie H7 w Clio 1 szt. po jakimś czasie druga też szła do wymiany.

Ma to chyba związek związek z dystrybucją napięcia.

Chytry / /raczej nie znający tematu( mowa o sobie/ 2x razy traci.

 

Nie wiem co jest, z tym oświetleniem ,ale Clio z H7 świeci 2x lepiej niż Nissan.

Ale najlepiej jest w Calibrze, w nocy bez latarki nie ujedziesz.

Edytowane przez andrzej6411
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no w Zetce swiatełka są takie sobie. Dla mnie nie ma lepszych świateł niż w Pasku B6 (chociaż słyszałem, że w B7 jest jeszcze lepiej). W nocy jak w dzień, a długie zapalam bardziej z przyzwyczajenia, niż z potrzeby...

 

Druga przede mna - wymiana tylnich opon :P

To sobie wpisz w rubryczkę: częsta eksploatacja. Chyba, że nie wyłączasz ESP/TC...

Ja lubię slidem wyjść z zakrętu i opony zmieniam częściej niż olej. A kupuję nowe... <_<

Edytowane przez Kregon
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem panowie jak w Z ale ja mam dwie rózne żarówki

Jedna ma 7 lat i swieci od nowosci druga była wymieniana 1! i swieci od 4 lat

Róznica pomiedzy nimi to 3 lata. JA na swoim przykładzie włożyłem pomiedzy bajki teorie i koniecznosci wymiany żarówek parami (żarnik Philips D2R 230pln)

Skąd ta teoria o wymianie parami

1 niechlubna statystyka po kiepskich polmot-owskich H4

2 różnica w ciepłocie barwy żarnika

3 koenieczność wypalenia się zarnika w celu ustalenia sie jego barwy

4 KASA

5 Chińskie zamienniki

6 Widzimisie właściciela obu lamp świecacych taka sama barwą

 

AD 2,3 Jeśli wiesz jaki masz żarnik (firma i parametry ciepłoty) w jednym oku to kupujesz drugi taki sam i po poł roku obydwa swieca jednakowo. Jesli kupisz innej ciepłoty żarnik (firma parametry) to bedziesz miał jedną lampę niebieską (taki mam oryginał) druga lampę biała (taki mi wstawili ASO oryginał)

Ad6 ciepłota nie ma znaczenia na jakość oswietlenia dla kozystajacego. Xenony śwecą tak dokładnie jasno, ze kieujący nie odczówa różnicy w oświetleniu drogi. Inna sprawa nadjeżdżający z przeciwka oni widzą dwie różnie świecace lampy

1 jaskrawo niebiesko 2 jaskrawo biało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jwa,

Śmiem się z Tobą niezgodzić.

ad. 1. Wymiana parami bardziej dotyczy żarników ksenonowych, niż żarówek H4, H1 czy H7.

ad. 2. No właśnie...

ad. 3. Dokładnie tak jest.

ad. 4. Zawsze należy brać pod uwagę, że producenci czegokolwiek chcą nas naciągnąć, ale 1) postojówek jakoś się nie wymienia parami; 2) spostrzeżenia milionów użytkowników nie mogą być błędne...

ad. 5. Chińczyki nawet wymienione parami mogą mieć różne barwy...

ad. 6. No bo powinny świecić taką samą barwą!

 

ad. AD 2,3. No może i tak... O ile w drugim "oku" żarnik jest relatywnie nowy. W innym przypadku świecić będzie inaczej.

ad. ad6. Tutaj najbardziej się mylisz. Oczywiście jako kierowca niespecjalnie zauważysz różnicę między lampkami (pomijam różnice temperaturowe 4.300K i 30.000K), jednak jest różnica między najbielszymi (4.300K), a uderzającymi w barwę niebieską czy purpurową (8.000K, 10.000K czy więcej), szczególnie podczas deszczowej pogody (z nieprzejednaną przewagą barwy 4.300K).

 

Moim zdaniem należy wymieniać dwa żarniki na raz. I to w barwie 4.300K, a jak ktoś bardzo chce mieć niebieskawe światełka zamiast białych, kosztem widoczności, to 6.000K to max! Wyżej już nic nie widać (szczególnie deszczową porą).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dlatego napisałem, że jak ktoś bardzo chce(!) mieć niebieskawe to maxem jest 6.000K.

Jednak jestem zwolennikiem bieli! Bieli niczym z Vizira czy Polleny 2000 :P I bardzo ubolewam nad faktem, że moje białe (jak mnie zapewniano, po moich wielokrotnych pytaniach) postojówki świecą niebieskawo <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem zobaczę w praniu jak to jest u was w z'etce :P 6000k przyjemna barwa jak się jedzie pod wieczór po mieście ;) Angel eye's miałem zamontować mu jeszcze (leżą cały czas w pokoju) ale już nie mam chęci/weny przed sprzedażą autka.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad. 1. Wymiana parami bardziej dotyczy żarników ksenonowych, niż żarówek H4, H1 czy H7

też"

Śmiem się też z Tobą niezgodzić .postaram, jezeli mi sie to uda przytoczyc merytrytoryczne opinie na ten temat , nie tylko pana kazia ze sklepu z latarkami,.od sibie dodam , że największymi wydadkami przy Reno Clio byłao były laśnie częste wymiaby H7 , w przypadku wymiany pojedyncze zarówkij,Po wymianie pary problemy się kończyły.Sprawdzona teoria w praktyce przez kilka lat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... Nie doświadczyłem nigdy tego problemu. Na pewno nie w kwestii barwy (i to miałem na myśli)... Co do częstości padania przy wymianie pojedyńczej vs. parami nie mam niestety żadnych spostrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem jestem ignorantem w sprawie Z-etki. U was są soczewki??

Ja mam zwykły wielki odblask i prawdopodobnie to też ma wpływ na żywotność

jak pisałem jedna świeci od 7 lat permanentnie jako oświetlenie dzienne - firmowy żarnik, a drugi 3 lata krócej.

To tylko moja opinia o konieczności wymiany dwóch żarników na raz. Jesli wiemy jaki jest jeden kupujemy drugi takli sam i po jakimś czasie obydwa swieca jednakowo.

Ale co tam bogatemu :nissan2: wszystko wolno ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałeś instrukcję użytkowania Zetki? Jest tam rozdział o xenonkach wszystkie objawy jak słabe świecenie, zmiana barwy/koloru ->udaj się do dealera na wymianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Usterka naprawiona. Okazało się. że żarówka wypadła i dlatego słabiej świeciła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To właśnie zastanawiało mnie mocno. Ale byłem w Brzezinach u Waldka który ma serwis Hella, i chlopaki zerkali co i jak. Też się dziwili że wypadła, ale naciągneli mocniej drucik i jest dobrze.

Co najciekawsze to odziwo nie dalo sie zdemontowac lampy bez odkrecenia jednej czesci zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ciekawostka to widzimisie projektantów.

U mnie do zdjęcia lampy odpinam nadkole i odginam zderzak lub go demontuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...