Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Shell Fuel Save


ranger
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość weber29

Bez przesady.Gdyby paliwo 98 szkodziło silnikowi, było by o tym w instrukcji obsługi. A tam wyraźnie stoi - tankować paliwo o liczbie oktanowej min. 95. Chyba, że "uszlachetniacze" w paliwach premium coś mieszają...

Ranger możliwe,, uszlachetniacze,, w postaci biokomponentów dodawane do paliw w coraz większych ilosciach i te paliwa najbardziej szkodzą silnikowi .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ nikt nie mówił że szkodzi to paliwo,wg.relacji kolegów w innym temacie,nie było żadnych zysków co do oszczędności jazdy na takim paliwie,ani nie wzrosła moc,więc po co lać i przepłacać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodach dostosowanych do paliwa 98 oktanowego może dać całkiem sporo. Tak jak wspomniał was79, liczba 95 czy 98 oznacza odporność paliwa na spalanie stukowe czy inaczej "wybuchowe". Chodzi generalnie o to, żeby mieszanka paliwowo-powietrzna spalała się w cylindrach w sposób "spokojny" i kontrolowany a nie nagłą eksplozją. Paliwo 98 cechuje się większą odpornością na takie spalanie niż 95. Co to daje? Otóż mamy dwie możliwości. Są silniki które powinny pracować tylko na paliwie 98 i są silniki, które potrafią skorzystać z jego dobrodziejstw.

 

W przypadku pierwszym nie ma o czym mówić. Silniki takie są przeważnie wysilone, pracują z wysokim stopniem sprężania i takie paliwo zapewnia im prawidłową pracę. Paliwo 95 powoduje w takich silnikach nie równą pracę, mniejszą moc i nie kontrolowane zapłony.

 

W przypadku drugim, jest dużo fajniej :). Jeżeli czujniki silnika wykryją większą zdolność mieszanki na spalanie wybuchowe, sterownik silnika może elektronicznie zwiększyć tzw. kąt wyprzedzenia zapłonu a tym samym stopień sprężania. Spalenie mieszanki pod większym ciśnieniem powoduje wzrost mocy. Zatem paliwo 98 może w takich silnikach zwiększyć moc i ogólną "zrywność" silnika.

 

Niestety zdecydowana większość silników w samochodach "cywilnych" nie jest w stanie wykorzystać dobrodziejstw paliw 98 oktanowych. Ich stosowanie powoduje jedynie większą czystość układu paliwowego ze względu na dodatki czyszczące (verva, ultimate, v-power). To nawet może dawać złudne wrażenie większej mocy. A prawda jest taka, że w starszych samochodach te dodatki po prostu przywracają zanieczyszczoną instalację do pierwotnego stanu.

Spokojnie spalające się w cylindrach paliwo tego rodzaju sprawia także, że silniki mogą pracować nieco płynniej. W sprzyjających okolicznościach może to powodować nieco mniejsze spalanie niż zwykle ale to tylko dlatego, że kierowca wtedy po prostu "płynniej" operuje pedałem gazu ;).

 

Zgodnie z informacjami firmy Shell w paliwach Fuel Save zastosowano inną filozofię jeżeli chodzi o dodatki. Główną rolę w tych paliwach pełnią dodatki smarujące a nie czyszczące. Specjaliści z Shell pomyśleli, że smarowanie olejem na pierwszych pierścieniach tłokowych jest szczątkowe, bo większość oleju zgarniają z gładzi cylindra dolne pierścienie zgarniające. Dodatek smarujący w benzynie mają poprawić smarowanie w tym obszarze. Mniejsze opory to mniejsze spalanie. I z taką koncepcją mamy do czynienia w paliwach Shell Fuel Save.

Edytowane przez ranger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu głównego,ja jestem w szoku!!!Baaardzo sceptycznie podchodzę do marketingowych haseł,ale to paliwo jest naprawdę oszczędniejsze!!!W moim przypadku testowałem diesla(ale już jest wlane też do benzyniaków) i...na trasie praca/dom,po mieście spalanie spadło średnio o 0.4L!!!!/na 100km,przy takim samym stylu jazdy.Zawsze jeżdżę do rezerwy i tankuję do pełna.Dotąd po mieście wynik średni 5.8-6.2(TIIDA 1.5 dCI/106KM)teraz pierwszy raz od 3,5 roku użytkowania po mieście 5.6l.pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest autosugestia ale wydaje mi się że silnik na tym paliwie chodzi bardziej miękko i ciut ciszej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety nie mogę na razie tego sprawdzić w swoim silniku, który do oszczędnych nie należy. Najbliższy Shell - Biała Podlaska :whistle:

Edytowane przez Dar1962
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano nie ma. Jest chyba też w Łęcznej i oczywiście w Lublinie. U mnie króluje dość drogi Orlen i Lotos.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to jest autosugestia ale wydaje mi się że silnik na tym paliwie chodzi bardziej miękko i ciut ciszej :)

Na pewno się nie mylisz ,też to zauważyłem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ano nie ma. Jest chyba też w Łęcznej i oczywiście w Lublinie. U mnie króluje dość drogi Orlen i Lotos.

Już mają pozwolenie na budowę przy Armi Krajowej

 

Na pewno się nie mylisz ,też to zauważyłem :D

Też potwierdzam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiecie co?Tylko sie nie śmiejcie...

Spalanie spadło do 6.0-6.1...

Oczywiście zadałem sobie taki trochę tryb dziadkowy,ale jak już mówiłem nieosiągalne były takie zużycia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz...tzw. eco-driving. ;) Też tak potrafię... ;) Ale wkurzające jest jak człowieka wyprzedzają samochody o pojemności do 1000 cm3. ;) Na takie poczynania trzebaby listka przyklejać na tylną szybę...;) Ale co tam! W kieszeni grosz zostaje...

Edytowane przez red
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tankuję lepszej etyliny, nie mam gdzie, a spalanie mam w granicach 6 l/100km (5,9- 6,1). Nie ma się czego wstydzić Jacko, że się jeździ stylem dziadkowym. Przecież nasze notki 1,4 nie pozwalają na szaleństwa. Ja pokonuje codziennie trasę ok. 15 km. z szybkością ok 80 km/h.,w porywach 110 km/h. Bądźmy obiektywni , a to teren zabudowany, a to radar , a to smerfy. Wszystko sprzyja rozsądnej jeździe to i spalanie utrzymuje się w normie. Jak pisze red, eco-driving bez nadmiernych przyspieszeń i hamowań. Przyglądam się na jazdę nas kierowców. Jeżeli za notkiem jedzie jakiś SUV lub terenówka, toż to wstyd!!!. Spieszymy się , tylko gdzie???. :thumbsup:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kolega od zawsze jeździł na paliwach 98 typu Verva. Twierdzi, że jego Twingo w rutynie codziennego dojazdu do pracy, na takich paliwach spala mniej - zauważalnie. Dziwne to trochę - ale niech będzie. Namówiłem go na Shell Fuel Save. Teraz twierdzi, że auto pali mniej ale i tak więcej niż na 98... Co auto to wynik...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba sobie zdać sprawę, że jakośc paliw a zwłaszcza cyfra 95 i 98 jest traktowane różnie.

Mój kolega stroi clio sporty i sam latałem z nim moim autem z podpiętym kompem i morzem danych pokazywanych "na żywo".

Wniosek jest jeden: o ile na 95 knock sensor w R27 zgłasza prentensje ze względu na zbyt niską liczbe oktanową, to na paliwie 98 z niektórych stacji jest to samo. Więc możecie się domyślać, co niekiedy trafia do zbiornika stacji pod hasłem 98 :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość JackMirror

Witam.

Za namową kolegów zatankowałem shell fuel save i....... Szok! Już po tankowaniu zauważyłem, że silnik pracuje ciszej i spokojniej. Jadę sobie autostradą spokojnie a tu już 150 na liczniku a ja kompletnie tego nie słyszę po głosie silnika. Ale nic, sobie myślę. Zobaczymy ile wyjdzie po wyjechaniu baku. Do taj pory spalanie u mnie wynosiło dokładnie 9l/100km +-0,1 litra. I tak miałem od czasu zmiany napędu na 2WD. Każde tankowanie od miesięcy ok. 9l/100km. A teraz? Te same warunki jazdy, takie same trasy, ten sam styl jazdy i....7,7l/100km!!! To o około 15% mniejsze spalanie i lepsza kultura pracy silnika. Od tej pory TYLKO tankuję na Shell'u.

Aha. Nie jestem pracownikiem Shella i nikt z mojej rodziny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szperając po necie też można dojść do wniosku, że w przypadku ON, wielu użytkowników widzi wyraźną różnicę. Z Pb jest różnie - niektórzy widzą różnice inni nie ;).

 

Jako, że dyskusja wkroczyła na grunt prędkościowy, który jakoś tak mam wrażenie, że się powaznie rozwinie ;), przeniosłem ją do naszego Hyde Parku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam tu a68-chciałem się podzielić z klubowiczami opinią na temat nowego paliwa f-my Shell.po przeczytaniu opinii tych co sprawdzali osiągi swojego notka po jego zatankowania nowym paliwem ,ja też zatankowałem to paliwo .Tylko mało się nie wkopałem w te droższe,bo okazało się że pod nazwą on95 są dwa rodzaje paliw paliwa .jedno za 5,89 i drugie za 6.34.mało co brakowało że nalewacz wlał by mi do pełna tego droższego.poprosiłem aby mi wlano tego nowego paliwa ,ale nie wytłumaczono że są go dwa rodzaje pod numerem 95.Ale wyniki spalania mnie bardzo zaskoczyły.pojechałem trasą z Wrocławia do Słubic przez Świebodzin,jeżdżę spokojnie 100-110km/godz(szkoda tego samochodu na szybkość 150km jak poprzednik któryś się chwali spalając prawie 10l,to głupota .ten samochód nie nadaje się na takie szybkości bo go rzuca ,a jak sie trafi na silny wiatr to czuc na kierownicy jak go rzuca).Komputer wskazywał mi wartość spalania -5.01-5.o2,byłem tym zaskoczony,tylko nie miałem włączonej klimy,póżniej znajomy prowadził po okolicznych miasteczkach pięknej ziemi Zielono górskiej,i on wytestował a ostro jeżdzi 5.1l,byłem zaskoczony tym wynikiem.Przy powrocie jechałem z klimą i pod wiatr i komp.wskazywał 5.3l.Przed Lubinem zatankowałem na Statoil ich zwykłą benzynę 95 i tu z klimą palił 5.4l przy szybkości 90-100,więcej się nie dało wycisnąć ze względu na duży ruch na drodze na Wrocław tak że obliczajac moją jazdę, moje 1.4 pali w granicach 5.1l na nowym Shelu przy jeżdzie w trasie jaką opisałm powyzej .Jak się sprawuje przy jeżdzie w mieście na tym paliwie- nie wiem. na 31l przejechałem 700km,niewiarygodne ale prawdziwe przy spokojnej jeżdzie w trasie z szybkościami do 110km-pozdrawiam forum-owiczów-a-68.

 

Poprawiam się co do wyniku spalania bo komputer pokazał mi że mam jeszcze w zbiorniku 7.1l paliwa ,po przeliczeniu tego daje wynik 700km,przepraszam za swoją gaffę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a68, czy mógłbyś odrobinę popracować nad składnią i gramatyką, bo tego co napisałeś nie da się czytać, a co dopiero zrozumieć...

Edytowane przez g.a.polak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a68 a od kiedy komp pokazuje "5.01-5.o2," moze 5,1 i 5,2? swoją droga jakbys tyle wykrecil w benzynie przy tych predkosciach to szacunek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież taki wynik w trasie, przy spokojnej i rozsądnej jeździe, to nic niezwykłego...

ostatni wyjazd długoweekendowy i średnia wyszła 5,56, gdyby nie odwiedziny na dwóch zamkach i kilkunastokilometrowa wspinaczka na 2 górki z prędkością 20 km/h wynik byłby jeszcze lepszy. Komputer przed samym tankowaniem pokazywał wynik 5,5 l/100km i średnią prędkość 44 km/h

 

A raz zdarzyło mi się, że po przejechaniu 130 km ze średnią prędkością 65 komputer pokazał spalanie 4,6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam-tu a-68,w moim Notku 1,4,akurat tak się zdarzyło że komputer to znaczy licznik, raz mi pokazywał ilość paliwa do tankowania,a drugi raz ilość kilometrów do tankowania.A co do wartośći pokazywanej 5,o1l i 5.o2l to ja byłem zdziwiony takim obrazem,nawet swojej pasażerki zapytałem czy ja dobrze odczytuję zegar,osoba ta potwierdziła mój odczyt.Mam Notka 1.4l ,sprowadzonego z Niemiec ,jest z lipca 2008,ale kupiony przez niemca w marcu 2009roku,klima automat ,ciemne szyby,felgi alu,antena z tyłu. To tyle mogę dodać do poprzedniej mojej podobnież żle gramatycznie napisanego peanu na temat nowego paliwa f-my Shell-pozdrawiam a-68

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...