ranger Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 (edytowane) Koncern Shell wprowadził na nasz rynek nowe paliwo - Shell Fuel Save. Zapraszam do komentowania Waszych doświadczeń z nowym paliwem. Czy faktycznie nasze Notki spalają mniej czy to tylko marketingowa ściema? Prośba, żeby nie pisać w tym wątku postów na tematy poboczne - dotyczące innych paliw i ich jakości. Odpowiednie tematy sa już pozakładane na naszym kąciku i jak ktoś chce coś dodać w kwestii innych paliw, czy spraw z nimi związanych, proszę odświeżać tamte wątki. Tutaj skupiamy się na nowym produkcie Shell. Od siebie dodam, że dziś po raz pierwszy zatankowałem to cudo. Warunki te same co zwyke, trasa oczywiście też. Normalnie na tej trasie komputer pokazywał mi zawsze spalanie w przedziale 5.5-5.7/100 km w zależności od panujących temperatur. Dziś na wspomnianym paliwie komputer pokazał mi wartoś 5.3/100 km. Zbieg okoliczności, wyskoka temperatura, inaczej jechałem??? Nie wiem, zapraszam do komentowania waszych odczuć z tym paliwem Edytowane 29 Kwietnia 2012 przez ranger Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Owszem w zamian za paliwo Extra pojawiło się parę dni temu takowe na stacjach Shell. Także "posmakowalem" dzisiaj tego paliwa...tyle, że w odmianie diesel. Nie moge się jeszcze wypowiedziec odnosnie spalania, ale cudów nie oczekuję. W przypadku diesla ponoć lepsze smarowanie i łatwiejsze odpalanie auta. Jednak wydaje mi się, że jest to chwyt marketingowy. Jako, że diesla tankuję tylko i wyłącznie na stacjach Shell to bede tankował tą nowość. Póki co przejechałem ok. 200 km...na razie rożnicy nie widzę. Komputera nie posiadam więc nie wiem jak to z tym spalaniem. Ale owszem jakies info jest, że auto ma być ekonomiczniejsze...Hmmm. Ale czy będzie ekonomiczniejsze-zobaczymy. To wszystko zależy od stylu jazdy i warunków atmosferycznych...Mój ostatni wynik (tankowanie do wybicia) 4,10/100km...Nie wiem czy jest do pobicia i nie liczę, że bedzie lepszy na tym nowym paliwie. Mówię tu o silniku diesla w 206-tce...Note mój jest w benzynie. A co do tankowania Note to tankuję na Shellu 95 (teraz też będzie to nowe paliwo) lub na innych stacjach, ale tam tylko i wyłącznie 98. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Jako że od jakiegoś czasu zajadam z shella miałem okazję dzisiaj zasilić garnki tą nowością.I dostałem ulotkę! a jakże na temat owego! Wg.ichniej oceny zysk jest ok 1L na baku,czy to się da zauważyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 To zależy jaki się ma bak . Jak na razie patrząc po komputerze u mnie wychodzi około 0.2 l/100 mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 (edytowane) To zależy jaki się ma bak . Jak na razie patrząc po komputerze u mnie wychodzi około 0.2 l/100 mniej. czyli jeśli przejedżam średnio w cyku mieszanym na baku 500 km to (tankuję zawsze do pełna w momencie wyświetlenia się "---" i wchodzi około 38 litrów) zaoszczędzę 1 litr (słownie: jede litr) :-)czy to ma sens? Edytowane 4 Maja 2012 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość weber29 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 czyli jeśli przejedżam średnio w cyku mieszanym na baku 500 km to (tankuję zawsze do pełna w momencie wyświetlenia się "---" i wchodzi około 38 litrów) zaoszczędzę 1 litr (słownie: jede litr) :-) czy to ma sens? To bedzie tylko twoja autosugestia ....!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 a to paliwo jest w tej samej cenie? czy może właśnie o to 5 groszy droższe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 To paliwo jest w tej samej cenie co 95,zwykłą Pb95 zastępuja tym nowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Na stacjach Shell nie ma już "zwykłych" paliw. Są tylko paliwa Fuel Save i V-Power. Fuel Save zastąpiły 95 i ON i są w takich samych cenach. To znaczy w takich jak tamte paliwa, bo ceny ostatnio potrafią się u nas bardzo szybko zmieniać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 (edytowane) wg mnie.... to jedynie chwyt marketingowy... niby dlaczego akurat teraz na to wpadli? ponieważ spadła im sprzedaż i spece od marketingu COŚ musieli wymyśleć Edytowane 5 Maja 2012 przez graphia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 W materiałach prasowych Shell`a podają, że paliwo to jest obecne na wielu rynkach europejskich - np. w Anglii a więc w kraju w którym raczej popyt na paliwa nie słabnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 gdyby to paliwo "oszczędzało paliwo" to byłby hit na cały świat, na wszystkich stacjach.. ale tak nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Ciężko jednoznacznie powiedzieć czy task by było. Prawda jest taka, że wielu krajach Shell ma albo bardzo duży albo nawet największy wolumen sprzedaży. Podobno te paliwa tam gdzie są, są bardzo popularne. W naszym kraju tak raczej nie będzie, bo oszczędności nie są na tyle duże, żeby ktoś specjalnie jeździł i szukał stacji Shell. Ale jeżeli coś faktycznie na rzeczy będzie, to jak ludzie będą mieli do wyboru, postawią pewnie na Shell, choć i tak wielu już tak robi z symaptii do marki Shell. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 W trasie tankuję na większych stacjach w momencie kiedy jest mi to potrzebne (na pewno nie szukam wtedy Shella). W moim mieście także tankuję w raczej jednym miejscu, ale o tym gdzie tankuje decyduje przede wszystkim cena (np. w moim mieście budżetowa stacja Statoil o nazwie 1.2.3 ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 No i jak wasz raporty spalania po tankowaniu Shell Fuel? Ja zauważyłem spadek,te same trasy,ten sam sposób jazdy i spalanie oscyluje 6.5-6.6 ,a zawsze było 6.8-7.0 Nigdy jak jeździłem nie mogłem zejść do 6.5,a teraz bez problemu i wyżeczeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Mój znajomy z pracy ma jakiegoś Merca. Też twierdzi, że na tym paliwie jego samochód spala mniej paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 zatankowałem za stówę.... dałem się przekonać zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tobi Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Miało nie być o innych paliwach ale jednak muszę dodać coś od siebie. U mnie we Wrocławiu są chyba wszystkie znane stacje, na mojej codziennej trasie jest Orlen x2 (po jednej i drugiej stronie) Lukoil także x2, shell i inne ale koło nich nie przejeżdzam codziennie. Może trochę nie na temat bo nie tankowałem tego cuda od shella . Mianowicie przejeźdzając codziennie obok stacji zerkam sobie na ceny paliw i co takiego widzę, że na shellu jest najdrożej. Prawie zawsze jest taki scenariusz, na Lukoilu jest 3-10 groszy taniej niż na orlenie, a na orlenie jest prawie zawsze taniej o jakieś 2-5 gorszy niż na Shellu. Nie wiem czy tylko u mnie shell ma takie ceny czy to jest standard, bo oni mają ciekawą lokalizację. Na wylocie na Warszawę najpierw jest Shell, potem Orlen a na końcu Lukoil, więc może nie obawiają się konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Kwestia lokalizacji i marże idą w górę... U mnie ceny na trzech stacjach shella różnią się między soba.Najdrożej jest na D1,a najtaniej obok Castoramy.Różnica pomiedzy Shell a marketowymi stacjami jest ok 8gr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 1. W trybie miejsko drogowym zwykle 5.8 z przekokami w komputerze na 5.9 przy spowolnionje jeździe na normalnej 95 z orlenu. 2. Ten sam tryb na nowym produkcie shella 5.7 z przekokami w komputerze na 5.8. p.s. czy Wam tez w ASO przy odbiorze aut mowili żeby nie lać 98 lub innych "szlachetnych" TurboMegaHiperVervo benzyn bo kompy zglaszają czesto usterke na tle stosowania tych benzyn? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Nic takiego nie mówili,ale już był temat o tych "wyższych" paliwach,i wyszło ze nie warto ich lać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 hie hie w reno rs jest lepiej, bo pozwalają lać 95 i 98, natomiast przy 95 jaja się dzieją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
red Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Nie wspominali o tym by nie lać. A przyznam, że czasem tankowałem 98...Żebym sobie nie narobił! Kończe z tym! Miałem zasadę...albo std paliwo na Shell 95, albo 98 na mniej firmowych stacjach. Daję spokój z tym 98, bo skoro ma zaszkodzić. Masakra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Bez przesady.Gdyby paliwo 98 szkodziło silnikowi, było by o tym w instrukcji obsługi. A tam wyraźnie stoi - tankować paliwo o liczbie oktanowej min. 95. Chyba, że "uszlachetniacze" w paliwach premium coś mieszają... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Rację ma ranger. Osobiście tankuje zawsze 95, ale mam kolegę który pomyka hondą city i tankuje rożnie, przeważnie pod marketami i raz w tygodniu miesza 98 która jest w cenie 95 i nic się nie dzieje. Mógłbym tankować Ultimate, bo w pobliżu nie mam innych stacji z lepszym paliwem, ale zawsze jest trochę droższa Więc leje 95 tam gdzie wypadnie mi tankować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.