Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Almera n16 1,5 dci kopci


Gość bobekdobek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość bobekdobek

Witam,

 

jestem nowym posiadaczem Almerki jak i nowym uzytkownikiem tego forum... Moja almerka ostatnimi czasy zaczela dziwnie sie zachowywac... Podczas jazdy kilkakrotnie zapalila mi sie kontrolka check engine ale na kilka sekund pozniej zgasla... zazwyczaj w momencie wyprzedzania jak przekraczalem 3500 obrotow.. jezdzilem tak okolo tygodnia... wszystko bylo ok... w sobote w drodze zauwazylem ze znowu sie odezwala kontrolka check na 2 s i zgasla... w miescie jak zatrzymalem sie na swiatlavh zobaczylem ze dymi mi z tlumika.... jak zatrzymalem sie pod sklepem to lekko na siwo dymilo... po ok 30 min po zakupach wsiadlem do auta i wrocilem do domu i nic w lusterkach nie widzialem zeby dymilo... jak odpale autko to wszystko jest ok bez dymu... po jezdzie ok 30 km jak sie zatrzymam to lekko na siwo dymi... w czym moze byc problem?

 

z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

olej gdzies pali olej sprwadź stan

zobacz czy nie ma śmietany pod korkiem oleju

masz rację. po rozgrzaniu silnika olej siłą rzeczy rzednie i którędyś dostaje się do komory spalania. jeżeli jest faktycznie siwy to znak że albo poszły uszczelniacze zaworowe lub też w gorszym przypadku to bliski koniec turbinki, nie podejrzewam uszczelki pod głowicą lub też pierścieni, ale kto wie. mało trochę napisałeś o przebiegu i czy towarzyszą temu kopceniu inne objawy, np. utrata mocy, jakieś dziwne dźwięki z silnika.

Powodzenia w diagnozowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobekdobek

smietany pod korkiem nie ma oleju ubylo na jakies 400 km z polowy miarki na 1/4... dzis rano po odpaleniu zero dumy jazda ok 15 min rozgrzal sie do normalnej temp pracy i zero dymienia... zauwazylem ze jak go przegonie nawet na krotkim odcinku z obrotami powyzej 3500 to wtedy jak sie zatrzymam to kopci i czuc spalany olej... nic czeka mnie podlaczenie pod komputer i nadzieja ze wyswietli jakis blad... samochod ma przejechane 210 tysi ale jak go kupilem to mial zmieniany silnik na taki ktory ponoc ma 129 tysi + 10 tysi co ja zrobilem

 

dzieki z gory

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejżyj turbinę

zdejmij dolot poruszaj ja góra dołboki i osiowo to bedzie wiadomoczy tam gdzie,ś nie ucieka ci oleum i pali nap rzewodach wydechu i z tąd ten smrodek po3000 obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość bobekdobek

niestety nie bylem w stanie dzis zdiagnozowac kompa w aucie gdyz we wszystkich warsztatach co zdazylem objechac albo maja zamkniete albo cos im z softem sie podzialo... ehhh nie dziwne dlugi weekend majowy.... zauwazylem kolejna rzecz... jak dymi na siwo z tlumika to zauwazalny tez jest siwy dym pod maska z okolic turbiny... nic cza rozebrac i zajrzec....

 

dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poszperaj w okolicy poretek lub na kolektorze wydechowym przy bloku może tam uszczelke wydmuchało???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość bobekdobek

po tygodniu czasu dziwne rzeczy dziac sie zaczely:

 

zdjalem rury od turbiny... znikome ilosci oleju... lekko zapocone scianki, luzy sprawdzalem, sa delikatne w ruszaniu gora dol, w glab nie ma... przeczyscilem czujniki ktore sa w dolocie od ic do silnika (bodajze od cisnienia i od temp zaraz przed rurka co idzie do wastegate) scianki rury tez lekko olejem zapocone... i odziwo samochod zaczal jakos inaczej pracowac... w koncu slysze turbine... przedtem nie bylo wogole slychac odglosow syczenia turbiny... przestalo jak na razie kopcic... i tez na ostatek podlaczylem pod kompa... uzylem program pcmscan i paru innych dostepnych na elm 327 i zaden bledu w ecu nie pokazuje... ale check engine dalej sie zaswieca jak zaczne od 2go biegu zmieniac na kazdy wyzszy po 3500 obrotow na minute... jak zdejme noge z gazu to po 1s gasnie.... sprawdzalem wstaegate kompresorem to przy ok 1 bar sie uruchamia... wiec juz sam nie wiem czy ta kontrola tylko informuje o przeladowywaniu turbo? ale skoro wastegate dziala wiec jak moze przeladowac turbo?

 

ad petruś: podczas jazdy ze stala predkoscia nie odczuwam spadku mocy... jedynie jak jade w 3 osoby i mam klime wlaczona to czuje ze auto sie nie zbiera tak jak podczas jazdy samemu;)

 

dzieki za wasz czas

 

po wielu dniach... wyjalem turbo okazalo sie byc walniete.. luzy byly masakryczne.. do tego lopatki juz obtarte... wstawione nowe turbo wyczyszczony egr i jak na razie dymu nie widac... jedyne co zauwazylem ze przy przegazowce kopci lekko pomiedzy turbo a katem i nie wiem czemu.. wszystko skrecone na maxa... a serwisowka nie pokazuje zadnej uszczelki... czy pomiedzy katem a turbo i turbo a kolektorem wydechowym powinna byc jakas uszczelka?

 

dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...