Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Nosi auto na nierównościach


Gość lukasz.lbn

Rekomendowane odpowiedzi

Gość lukasz.lbn

Witam! Chciałbym zasięgnąć Waszej porady dotyczącej problemu podanego w temacie. W zimie zakupiłęm Almerę N16 2001 r. 1.5 16v (66kW). Problem zauważyłem po zmianie kół na letnie (alu). Poprzedni właściciel używał tych samych nakrętek do felg stalowych i aluminiowych. Wnioskuję tak, gdyż nie dał mi innych nakrętek a na dodatek powiedział, że pasują te same. Nawet widać, że otwory są delikatnie poniszczone/poscierane przez stalowe nakrętki. Wracając do konkretów, auto zwyczajnie nosi na nierównościach. Wybrałem się na sprawdzenie luzów w zawieszeniu. Pan ze stacji znalazł mi do wymiany tylną tuleję przedniego wachacza z lewej strony a reszta podobno ma być w porządku. Tuleja wymieniona a problem pozostał. Dodatkowym problemem jest dziwne stukanie przy ruszaniu kierownicą. Znajomy mechanik u którego byłem przed wizytą na stacji żadnych luzów nie zauważył, natomiast uznał że stukanie dobiega z przekładni kier. (lecz on się tym nie zajmie bo nigdy tego nie robił) Koła są wyważone, nakrętki zmieniłem, tuleja też już jest sprawna. Przekładnia kier. to kosztowna sprawa więc może ktoś miał jakiś podobny problem i znalazł jakiś inny powód? Stukania nie słychać w trakcie jazdy tylko gdy auto stoi, na uruchomionym silniku lub nie. Stukanie, zakładając że dobiega z przekłądni może być powodem noszenia almery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Pukania mogą dochodzić rownież z kolumny kierowniczej. Na tym zdjęciu http://allegro.pl/kolumna-kierownicza-nissan-almera-i2286340402.html - jako poglądowe, chdzi mi o tę część która jest po lewo. Nie wiem jak dokładnie się nazywa to łączenie, lecz nazwijmy je pospolicie "na krzyżaku". Co do noszenia auta na nierównościach, to: - tuleje na wahaczach; - miękkie gumy letnie; - mało ciśnienia w kołach. Jeśli do tej pory miałeś wąskie zimówki, a teraz masz szersze letnie, to takie masz odczucie. Opona szersza styka się z większą powierzchnią asfaltu i będzie nosiło a tym bardziej na koleinach i małym ciśnieniu w oponie. Osobiście sam miałem kiedys bardzo miękkie Micheliny, musiałem pompować o 0,3 atm więcej niż zalecano. Opony zawsze wyglądały tak, jakby brakowało z połowę powietrza. Możesz z robić małe doświadczenie i daj większe ciśnienie w oponach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...