Gość Pajek Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Mam pytanie dotyczące olejów. Niestety almera z 2001 r zjada olej - szok!! Sunny z 1994r i z 2 razy większym przebiegiem nie zjada nic!! Z tego co wyczytałem to po FL poprawili tą dolegliwość. Na forum można wyczytać iż zalewając silnik valvoline o takim: http://moto.allegro.pl/valvoline-maxlife-5w40-4l-5w-40-myslowice-i2317353987.html zmniejszy się konsumpcja oliwy. Obecnie zalną mam mobilem http://www.mobil.com/Poland-Polish-LCW/carengineoils_products_mobil-super-3000-x1-5w40.aspx# Porównałem własciwości obu i wydają się być identyczne. oba: SAE 5W-40, API SL/CF, ACEA A3/B4 Który z nich jest lepszy do n16 1.8 lubiącego oliwę, cena obu jest porównywalna. Może ktoś przesiadł się z mobila na valvoline albo moutul-a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Z shell na motul, bez różnicy, konsumpcja nie zmieniła się, to tylko internetowe legendy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Zawsze mi się pojawiał banan na twarzy, jak czytałem te info na bańce Valvoline "dla silników powyżej 100 000km" A skąd do cholery producent oleju wie, jak może wyglądać konkretny silnik po takim przebiegu? Niejeden silnik, niewłaściwie użytkowany, po 30 000km wygląda gorzej, niż niektóre silniki, co mają po 200 000km Podaj, ile dolewasz oleju między wymianami. Mobil to naprawdę świetny olej, wg mnie czołówka wśród olejów. Kupno oryginalnego Motula w Polsce to nie lada wyczyn. Castrol to syf jakich mało. Valvoline też w miarę OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pajek Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 (edytowane) Na poczatku jak kupiłem alme to o mały włos jej nie zatarłem, oleju było 5mm na końcu bagnetu. Po prostu sądziłem że skoro sunny nie ciągnie oleju to dlaczego almera ma zjadać - błędne myślenie. Na początku konsumpcja była na poziomie 0.4-0.5 litra na 1kkm. Obecnie (od 5 miesięcy na gazie), konsumpcja oleju znacznie zmniejszyła się, lecz ciężko powiedzieć dokładnie ile... narazie nie mam wycieczek po 1kkm. Wychodzi na to ze gaz czyści silnik - uszczelniacze zaworów?. Edytowane 3 Maja 2012 przez Pablox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Uszczelniacze, pierścienie, może jakieś wycieki - trudno stwierdzić bez dokładniejszych informacji. Zależy, czy rano przy pierwszym odpaleniu puści niebieski dymek - wtedy uszczelniacze. Jeśli kopci podczas jazdy i przy przyspieszaniu - pierścienie. Jeśli kopci przy schodzedniu z obrotów - uszczelniacze. Dla mnie np. konsumpcja oleju na poziomie 5l między wymianami by była nie do przyjęcia (u siebie np. nic nie dolewam), ale niektóre silniki tak mają, że lubią łykać olej. Byś się musiał zorientować wśród innych posiadaczy N16 z tym silnikiem, ile oni dolewają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pajek Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Ile oleju zjadają wasze almerki 1.8 z lat 2000 - 2002 ?? moja ok 0.3l/1kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gm20 Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Moja 1.8 z 2003 po FL po przejechaniu 10kkm praktycznie nic nie zużyła. Nic nie dolewam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pajek Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Tak, tak.... po FL już mają poprawiony silnik. Pytanie konsumpcji oleju dotyczy almerek przed FL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 3 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2012 Raczej nic tam nie poprawili, 1.8 żreć zaczynają przy przebiegach powyżej 150000km i dynamicznej jeździe. Co do zatarcia to bylo daleko, jak bylo na bagnecie to bylo tam z 1,5l oleju, cala pojemnosc to smieszne 2,7l swoja droga ciekawe przy ilu wywala kontrolke cisnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pajek Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Szkoda ze nie ma tak jak w lagunach wskaźnika poziomu oleju... Jeśli chodzi o kontrolke to myśle że zapali się po fakcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Moja bierze jakieś dwa litry między wymianami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pajek Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 Denver1979 - co ile wymiane masz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Denver1979 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Co rok jakies 12-15tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Ja zmieniłem teraz z półsyntetyka Mobila na pełny syntetyk Valvoline'a 5w30. Zrobiłem też płukankę przy zmianie oleju jakimś specyfikiem bodajże stp. Po przejechajiu 2k km nie zaobserwowałem żadnych ubytków, ale jamam 1.5. Silnik chodzi ładniej niż na półsyntetyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pajek Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 dszywala - ile wcześniej zjadała Twoja almerka? Obecnie mam Mobil pół-syntetyk, zastanawia mnie czy ma sens przejście na full-syntetyk. Są jakieś różnice w pracy silnika pomiędzy pół a full-syntetykiem?? 5W/30 - wg. oznaczeń 30 oznacza max temp. pracy. Zasatanawia czy nie poswinno być 40 (5W/40). http://moto.pl/MotoPL/1,111276,6044891,Tajemnicze_etykiety___czyli_jak_czytac_oznaczenia.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
killer2000 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 dobry temacik, zrobiłem ostatnio remoncik silnika i bije sie z myslami co zalac syntetyk oczywiście wchodzi w gre tylko nie wiem czy motul czy valvo co byscie polecili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dszywala Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 dszywala - ile wcześniej zjadała Twoja almerka? Obecnie mam Mobil pół-syntetyk, zastanawia mnie czy ma sens przejście na full-syntetyk. Są jakieś różnice w pracy silnika pomiędzy pół a full-syntetykiem?? 5W/30 - wg. oznaczeń 30 oznacza max temp. pracy. Zasatanawia czy nie poswinno być 40 (5W/40). http://moto.pl/MotoP...oznaczenia.html Około ~300-350ml na 10k. Co do samej pracy silnika to chodzi ładniej, i co zadziwiające ustały dźwięki wydobywające się z okolicy rozrządu(łańcuch). Podobno do silnika 1.5 zalecany jest nie 40 a właśnie 30. No i szczególnie na lato. pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Pajek Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Obecnie mam Mobil pół-syntetyk, zastanawia mnie czy ma sens przejście na full-syntetyk. Są jakieś różnice w pracy silnika pomiędzy pół a full-syntetykiem?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.