Gość kmich76 Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Właśnie stuknęto 2 miechy jak w rodzince pojawiła się K11. Pojawiły się jednak pewne pytania. Generalnie jestem zadowolony, głównie z dynamiki i spalania (około 6-7 w mieśnie ale dokładnie nie mierzyłem), ale są pewne sprawy które mnie w$#%^&ją, więc mam kilka pytań do użytkowników tego samochodziku. :oops: 1. Mam fatalną wentylację (bez klimy), strasznie hałasuje, a skuteczność baaardzo słaba. Jak ustaliłem, filtra kabinowego nie ma w tym modelu . Jaka może być tego przyczyna? Czy "ten model tak ma", czy może coś jest zwalone. Latem to OK, można otworzyć szybę, ale jak deszcz pada, to szyby paruja bardzo. 2. Wskaźnik poziomu paliwa stale pokazuje poziom, nawet jak wyciągnę kluczyk (nie spada do zera jak w almie). Czy to normalne? 3. Nie działa kontrolka rezerwy paliwa (chyba taka jest?). Czy jest tam jakaś żarówka którą sprawdzić, czy coś innego jest do d...? 4. Ostatnio coś lubi puknąć w tylnym zawieszeniu :?: . Występuje krótkie "puk" przy odpuszczaniu pedału hamulca, ale tylko w czasie jady. Na postoju nie. Co ciekawe, dziś tego nie ma, ale zdażyło się to samo raz podczas przyspieszaniu. Jest to doś ciche, ale wyraźne. Jak myslicie, coś z hamulcem, czy to efekt polskich "dróg"? (auto jest z dojczlandu). 5. Brakuje mi obrotomierza, zastanawiam się czy da się założyć jakiś uniwersalny, których na allegro jest pełno (np. gdzieś na słupku) :?: :?: Np. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=61401497 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=61970958 Ewentualnie używka, ale trzeba zmienić dwa zegary (bo wtedy paliwo i temp w jednym) i nie wiem czy to się w ogóle da rozsądnymi kosztami. To chyba na razie, tyle. W ogólnym zarysie autko jest super, oprócz obrotomierza przydało by się wspomaganie (rozpieszczony przez N16 ) Pozdrawiam wszystkich śmigających K11 , trochę "off topic" - mam nadzieję, że uda mi się namówić żonę i pojawimy się na jakimś spocie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mrówa Opublikowano 26 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2005 1. Mam fatalną wentylację (bez klimy), strasznie hałasuje, a skuteczność baaardzo słaba. Jak ustaliłem, filtra kabinowego nie ma w tym modelu . Jaka może być tego przyczyna? Czy "ten model tak ma", czy może coś jest zwalone. Latem to OK, można otworzyć szybę, ale jak deszcz pada, to szyby paruja bardzo. -hmmm byly modele z filtrem ale niektorzy wspominali o braku filtra :? 2. Wskaźnik poziomu paliwa stale pokazuje poziom, nawet jak wyciągnę kluczyk (nie spada do zera jak w almie). Czy to normalne? -normalne zawsze pokazuje poziom 3. Nie działa kontrolka rezerwy paliwa (chyba taka jest?). Czy jest tam jakaś żarówka którą sprawdzić, czy coś innego jest do d...? -zapewnw jak masz to poszla zarówka,ale nie wystkie k11 maja kontrolke :!: :!: czesto tez klubowicze skarzyli sie na zla prace wskaznika i lampki:wink: 4. Ostatnio coś lubi puknąć w tylnym zawieszeniu :?: . Występuje krótkie "puk" przy odpuszczaniu pedału hamulca, ale tylko w czasie jady. Na postoju nie. Co ciekawe, dziś tego nie ma, ale zdażyło się to samo raz podczas przyspieszaniu. Jest to doś ciche, ale wyraźne. Jak myslicie, coś z hamulcem, czy to efekt polskich "dróg"? (auto jest z dojczlandu). -hmm zajzyj do bebnów jak masz abs i tarcze to sprawdz czy czy nie jest luzny docisk 5. Brakuje mi obrotomierza, zastanawiam się czy da się założyć jakiś uniwersalny, których na allegro jest pełno (np. gdzieś na słupku) :?: :?: Np. http://www.allegro.pl/show_item.php?item=61401497 http://www.allegro.pl/show_item.php?item=61970958 Ewentualnie używka, ale trzeba zmienić dwa zegary (bo wtedy paliwo i temp w jednym) i nie wiem czy to się w ogóle da rozsądnymi kosztami. -czesto poruszany temat ,da sie oczywiscie ze da :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 27 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2005 co do głośnej wentylacji - mogło coś wpaść do wiatraczka. najlepiej rozebrać, wyczyścić i założyć najlepszy filtr przeciwpyłkowy na świecie - z rajstopy:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Właśnie stuknęto 2 miechy jak w rodzince pojawiła się K11. Może jakieś bliższe informacje? Rocznik itp... 1. Mam fatalną wentylację (bez klimy), strasznie hałasuje, a skuteczność baaardzo słaba. Jak ustaliłem, filtra kabinowego nie ma w tym modelu . Jaka może być tego przyczyna? Czy "ten model tak ma", czy może coś jest zwalone. Filtry występują w wersji po liftungu (zdaje się że są to modele od 98r). Np nasza micra z 97r nie ma filtra . Nawiew działa dobrze, tyle że wwiewa mnóstwo śmieci do wnętrza, a w gorące dni raczej nagrzewa auto, niż chłodzi (ale w końcu to tylko nawiew a nie klima). 2. Wskaźnik poziomu paliwa stale pokazuje poziom, nawet jak wyciągnę kluczyk (nie spada do zera jak w almie). Czy to normalne? Tak, to normalne, wskaźnik działa niezależnie od położenia, a nawet obecności kluczyka w stacyjce. Niestety u nas działa bardzo dziwnie i z tego, co zauważyłem w innych postach jest to dosyć często spotykane. 3. Nie działa kontrolka rezerwy paliwa (chyba taka jest?). Czy jest tam jakaś żarówka którą sprawdzić, czy coś innego jest do d...? Kontrolka ponoć jest. Jeszcze nigdy nam się nie zapaliła, ale podejrzewam, że wcale nie wiemy, ile mamy paliwa . Z innych postów na forum wynika, że kontrolka może nie działać z dwóch powodów: - przepalona żarówka (prosta i dość tania wymiana) - awaria czujnika w pompie paliwowej (konieczna wymiana całej pompy a może i czegoś jeszcze, przez chyba wszystkich uważana za nieopłacalną) 4. Ostatnio coś lubi puknąć w tylnym zawieszeniu . Występuje krótkie "puk" przy odpuszczaniu pedału hamulca, ale tylko w czasie jady. Na postoju nie. Co ciekawe, dziś tego nie ma, ale zdażyło się to samo raz podczas przyspieszaniu. Jest to doś ciche, ale wyraźne. Jak myslicie, coś z hamulcem, czy to efekt polskich "dróg"? (auto jest z dojczlandu). Też mamy auto z niemiec, nie było z nim tego typu problemów (przynajmniej na razie - 3 miesiące, około 6,5 tys. km). Mieliśmy tylko typowy problem z obluzowanym dzwoniącym wydechem, być może masz podobny problem. Poczytaj posty, awarie K11 są do siebie podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 co do głośnej wentylacji - mogło coś wpaść do wiatraczka. najlepiej rozebrać, wyczyścić i założyć najlepszy filtr przeciwpyłkowy na świecie - z rajstopy:) Gdzie i jak zrobić ten filtr z rajstopy? Może ktoś z Was ma jakieś zdjęcia poglądowe dla K11? Wykręcałem już dmuchawę, zdejmowałem półkę, ale tam nie ma żadnej rury, na którą w miarę łatwo można by było założyć rajstopę... A rozbieranie całego kokpitu w celu sprawdzenia, czy przypadkiem nie znajdzie się bardziej odpowiednie miejsce niezbyt mnie bawi... P.S. Już sprawdziłem, że w naszej K11 nie ma filtra... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k11 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Tak, to normalne, wskaźnik działa niezależnie od położenia, a nawet obecności kluczyka w stacyjce. W autach przed liftingiem. W autach po, działa po włączeniu stacyjki (ale wciąż dziwnie). r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość k11 Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2005 Gdzie i jak zrobić ten filtr z rajstopy? Może ktoś z Was ma jakieś zdjęcia poglądowe dla K11? Coś mi się wydaje, że pozostaje Ci rozebranie podszybia i naklejenie pończochy na otwór wlotowy do nawiewu za pomocą jakieś taśmy (McGyver?). r. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piotri Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Właśnie stuknęto 2 miechy jak w rodzince pojawiła się K11. Miło, mi stuknęło już ponad pół roku. A jeśli można dokładniej z jakich okolic Poznania?? Może osiedla Ratajskie?? 3. Nie działa kontrolka rezerwy paliwa (chyba taka jest?). Czy jest tam jakaś żarówka którą sprawdzić, czy coś innego jest do d...? To rzeczywiście jak koledzy mówią znany problem. Jeszcze nie widziałem żeby się zapaliła a żarówka sprawdzona i na pewno jest dobra. Miłego użytkowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kmich76 Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2005 Dziękuję za odpowiedzi :!: :!: Auto jest z 97 roku, czyli przed liftem, na obecnie 86kkm. Miejsce w Poznaniu - grunwald :!: Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 1 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2005 bez rozebrania też mozna spróbować, ale nie pamiętam jaki w k11 jest dostęp od dołu deski. w k10 zdejmowałem całą deskę, bo mi taka mała klapeczka z gąbką oderwała się od zamknięcia wlotu powietrza (wewnętrzna cyrkulacja powietrza) i bardzo hałasowała w wentylatorze. już byłem nastawiony na wymianę wentylatora, ale nie mogłem się do niego dostać. przy okazji założyłem rajstopę podczas składania i jakoś tak mniej się kurzyło w środku od tamtej pory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domiss Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 bez rozebrania też mozna spróbować, ale nie pamiętam jaki w k11 jest dostęp od dołu deski. w k10 zdejmowałem całą deskę, bo mi taka mała klapeczka z gąbką oderwała się od zamknięcia wlotu powietrza (wewnętrzna cyrkulacja powietrza) i bardzo hałasowała w wentylatorze. już byłem nastawiony na wymianę wentylatora, ale nie mogłem się do niego dostać. przy okazji założyłem rajstopę podczas składania i jakoś tak mniej się kurzyło w środku od tamtej pory. Dostęp jest mniej więcej taki (widok deski za schowkiem): przy czym dmuchawa jest za plastikiem po prawej stronie. Można ją jednak bez problemu wykręcić, ponieważ dostęp jest od dołu (być może da się to nawet zrobić bez zdejmowania schowka). Po demontażu dmuchawy widok od dołu jest taki (dmuchawa wchodzi w środek mniej więcej do zardzewiałej części, dalej u dołu widać fragment klapki zamykającej wlot powietrza - to ta jasnobrązowa): a sama dmuchawa wygląda tak: Problem polega na tym, że nie widzę żadnej rury, na którą dałoby się w miarę łatwo i na trwałe założyć rajstopę. Próbowałem zakładać ją na dmuchawę (konkretniej na jej największy otwór - na zdjęciu ten od góry dmuchawy), ale wytrzymała tam zaledwie kilkadziesiąt sekund na największych obrotach dmuchawy a potem się podarła (pewnie gdzieś ją wciągnęło). Aktualnie zastanawiam się nad założeniem tam jakiejś mocniejszej siateczki na stelażu z plastiku (np z podstawki od doniczki - stelaż w kształcie obręczy ze "szprychami"), ale zastanawiam się, czy to ma szanse zadziałać... Jeśli ktoś ma jakiś lepszy pomysł, to będę wdzięczny za sugestie.[/img] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość profes Opublikowano 2 Września 2005 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2005 moja k10 miała wiatrak zaraz przy prawej stopie kierowcy czyli pośrodku deski. wlot powietrza był maksymalnie po prawej stronie i stamtąd szła sporej średnicy rura, więc miałem duże pole do popisu po prostu założyłem rajstope w miejscu, w którym kawałek jednej rury łączył się z kolejnym segmentem. bez żadnej taśmy, kleju itp. sama się trzymała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.