machejrafal3 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Podczas spokojnego przyspieszania kiedy osiągamy ok 2 tyś obrotów i włącza się turbina tzn zawór sterujący przy turbinie zaczyna się podnosić , w pewnym momenci opada na pare milimetrów w dół i następują kilka szarpnięć aż dojdziemy do wyższych obrotów wtedy się stabilizuje. Nic takiego się niedzieje tj samochód przyspiesza płynnie kiedy dodamy od razu dużo gazu i przespieszamy gwałtownie . Nie mam pojęcia co to może być, był już u kilku mechaników, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Wymieniłem jakieś trzy czujniki już nawet nie wiem jak się jazywają (jeden przy turbinie , drugi na przewodzie dolotowym ) Może ktoś z was wie co może być uszkodzone??? wyśle jeszcze wymienić ten zawór "podciśnienia" sterujący turbiną???? ale no naprawde nie wiem co robić bo to jak gra na loterii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cechu0302 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Dołączam się do postu,z tą różnicą że u mnie po dodaniu gazu na chwile spadek mocy jest dość wyraźny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 ponoc tzw turbodziura kazdy diesel to "ponoć" ma sprobujcie wrzucac kolejne biegi przy ok 3500 obr i napiszcie jak jest , ja nigdy nie zauwazylem tego u siebie do ostatniej podrozy, przy wyprzedzaniu mialem 4 bieg ok 1200 obr zrobilo sie ciasno pedal w podloge , i tu co obroty leca do 2500 po czym spadek o ok 200obr i znow rosnie , nigdy wczesniej mnie to niespotkalo (lub bylo nie wyczuwalne) ... tutaj na forum powiedziano mi ze to normalka trzeba wyzej zmieniac biegi o dziwo przejechalem od tego czasu ok 500 km rzeczywiscie przy zmianie biegu od ok 3200 3500 nie ma spadu na kolejnym biegu ale mowa tu o jezdzie dynamicznej , bo jezli chodzi o przyspieszanie powolne nic takiego u mnie nie ma miejsca. Kilka dni temu znajomy ktory sie troszke zna powiedział mi ze mam poprostu przegonic fure zawsze jezdzilem niby eko 1500 obr max i powiem szczerze ze przy tej dynamicznej jezdzie auto pali mniej :] niz jak to wczesniej sie starałem go nie cisnąć, zrobilem jak powiedzial fure przegnałem i nie zauwazylem u siebie juz spadkow obrotów . pytanie skoro to niby turbo dziura dlaczego nie wystepuje za kazdym razem ? co wplywa na takie zachowanie NIE MAM POJĘCIA... moze od tej eko jazdy syf sie gdzies odkladał i trzebabylo przedmuchac fure , napiszcie jak jest u was przy zmianie biegów przy ok 3500 obr z pedałem gazu w podlodze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machejrafal3 Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Jeśli przyspieszam z pedałem gazu wciśniętym w podłoge , wszystko jest ok, żadne szarpnięcia ani spadki mocy nie są wyczuwane. Ale nikt mi nie powie że to normalne jeśli nawet ustabilizuje jezde prze 2 tyś obrotów i jade pod górke np na drugim czy tzecim biegu to szarpnięcia są naprawde znacząco odczuwalne i denerwujące. Oczywiście można dodać gazu skoczyć na 2.5 czy 3 tyś i nie ma prooblemu tak robie. No ale cóż jest to denerwujące nieprawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 to jest turbodziura dokładnie takie same objawy jak powyzej musiałem nauczu=yc sie jeździć patrzac na obrotomierz w celu odpowiedniej redukcji w odpowoednim momencie ja ja wyeliminowałem czipem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 ile cię to kosztowało? ja jak wspomnialem podczas 1 podrozy dopiero to odczulem teraz to nie występuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machejrafal3 Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Wymieniłem te trzy rzeczy, wybaczcie ale nie pamiętam jak się fachowo nazywają, nie jestem mechanikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Ale pozostaje problem dziurki przy 2000obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 ja gdzies czytalem ze turba wlacza sie przy 1500 a nie 2000 rpm ale treraz to juz sam nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Na wykresie jest to okolica 1800-2000 jak znajde swój wykres to wlepie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 (edytowane) no ok 1800 -2000 u mnnie jak bylo czuc ze auto ma chwilową zwiechę to dzialo się to na 2500 spadal do 2300 zaraz rzuce film chyba prosze filmy są tutaj musicie je zassac i odpalic - ajlepeij bez głosu ... zobaczcie na obroty lecą do ok 2500 i spadaja po czym znow lecą w górę dzialo się to gdy powiedzmy z niskich obrotów pedał gazu wbijalem w podloge i trzymalem .... po tym jak przegnałem auto zjawisko juz nie wystepuje.... znajomy mi to doradzil Edytowane 11 Maja 2012 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Witam. Podpinam się pod temat? U mnie jak dodaje gazu wystepuja szarpnięcia,sekundowe pomiędzy ok 2000 tys obr. A 3000 tys obr. Gdzieś w tym przedziale ? Początkowo myślałem, ze to już turbo wysiada? Ale po przeczytaniu tego tematu już nie wiem co mam myśleć 1,9 dci 2004 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machejrafal3 Opublikowano 11 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 I widzisz kolego u mnime dzieje się tak samo i nie jest to jakaś tam turbodziura. Możliwe że to turbina na ale weź i wymień ja za 3 tyś żęby się przekonać że to nie to.??? jak coś wymyślisz napisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 czyli nie macie tak jak ja mialem na filmiku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machejrafal3 Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 20120512063.mov Dołączyłem filmik zwróćcie uwage na skoki obrotomierza, podczas jazdy właśnie wtedy następuje szarpnięcie i jeszcze posłuchajcie tego dziwnego dzwięku.????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Ten filmik nie żyje? Dzisiaj po deszczu jechałem podczas dodawania gazu tak ok od 1700 do 2200 tys obr 2 lub 3 szarpnięcia . Co to do cholery jest? Może któryś czujnik?Ale który Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machejrafal3 Opublikowano 12 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 (edytowane) ściągnij sobie RealPlayer taki ma format na komórce. Jak wymyślisz co to jest daj znać będe wdzieczny. A i jeszcze jedno napiszcie co wymienialiści może metodą eliminacji dojdzimy do jakiegoś elementu który wywołuje te szarpnięcia/?? Edytowane 12 Maja 2012 przez machejrafal3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 (edytowane) Jak widzę z opisów zjawisko jest powtarzalne , sądzę że to wina wyrobionego potencjometru pedału gazu ( ma przetarte uzwojenie i w miarę naciskania pedału gazu jego oporność odczytywana przez komputer nie jest płynna ) Kol.machejrafał3 a nie zwróciłeś uwagi że przy czujniku ciśnienia paliwa na pompie wtryskowej masz załamane oba przewody a szczególnie niebieski ( prawdopodobnie jest przerwany i raz styka raz nie ) Edytowane 16 Maja 2012 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Morfeus_blue Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Ja też się do tego tematu podłączam, w sumie utworzyłem nowy temat wczoraj. Tego nie za uwarzyłem. Ja robiłem turbinę w styczniu i wtryski miesiąc temu. Więc te dwie opcje odpadają. Ale zastanawiałem się na tym co kolega pisał o tym wyrobionym potencjometrze na pedale gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vin42 Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 U mnie to samo... Przy 2000 obr spadek mocy dosłownie na sekundę i od razu skok w górę. Ktoś pomoże? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
machejrafal3 Opublikowano 27 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Dziękuje wszystkim za podpowiedzi, żadna się nie sprawdziła, ale sam doszedłem do tego że to: EGR. Bardzo prosto można to sprawdzić, zdejmijcie tylko wtyczke z egr - zero błedów, zero szarpnięc, samochód idealnie równo przyspiesza. Śmiem nawet twierdzić że jest mocniejszy. Jeżdze tak 2 tygodnie i super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Jak długo tak można jeździć? U mnie występują szarpnięcia od 1700 do 2000 tys.obr. Zazwyczaj 1 szarpniecie w tym przedziale. Moje pytanie ? Czy to jest to samo co kolega machejrafal3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 a jest gdzies tu jakies info jak zabrac sie za egr w 1,9 dci krok po kroku najlepiej z fotkami ??? chyba ze ktos wstawi bede wdzieczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
johny25 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 a jest gdzies tu jakies info jak zabrac sie za egr w 1,9 dci krok po kroku najlepiej z fotkami ??? chyba ze ktos wstawi bede wdzieczny Nie potrzeba Ci żadnych fotek. Wyczyść benzyną i szmatką tam gdzie masz nagar i tyle. U mnie chyba jest niesprawny EGR ponieważ wyczyściłem go i nadal przerywa ale mniej, a jak go odłączę to wcale. Także również dobrze możesz jeździć bez niego tylko będziesz miał emisję spalin większą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 z tym ze nie wiem gdzie znajduje sie egr jak wyglada nic nie wiem na jego temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.