pkobierecki Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Witam. Przygód z Murano ciąg dalszy- już w jednym temacie psioczyłem na to auto, więc kontynuuję tą strategię postowania na tym forum Do rzeczy: Murano 2.5 Dci ma na liczniku chyba niecałe 20000 km. Natknęło mnie dzisiaj żeby sprawdzić olej, chociaż do 150.000 km w dotychczasowych autach tego nie robiłem (a do własnej primery p11 2.0 SR20DE zacząłem zaglądać dopiero po 350.000 ) i co ujrzałem- stan oleju jest gdzieś tak 1 cm. ponad normę. Podejrzewam filtr cząstek stałych, bo to typowa przypadłość silników z takim filtrem. Jak już pisałem w moim poprzednim temacie (http://forum.nissank...na-temperatura/) auto porusza się tylko po trasach. Prywatnie ja i rodzina unikamy jak ognia silników diesla więc nie mam doświadczania w tym temacie. Auto miało ten przegląd dwudziestotysięczny już po 18.000 a teraz zaczął mu się palić komunikat "oil service due now". Nie jestem pewny czy auto już przekroczyło 20.000 czy jeszcze nie i mam wątpliwości: czy to pali się bo silnik woła o pomoc z powodu złego stanu oleju, czy serwisant nie zaznaczył w komputerze pokładowym, że przegląd się odbył i komputer wzywa na serwis bo tak jest zaprogramowany? kolejne pytania: Jechać z grubo wypchanym gotówką portfelem do serwisu na nadprogramową wymianę oleju? Czy liczyć, że benzyna jakoś się wypali? Chociaż w sumie i tak pojadę do tego serwisu... ten komunikat jest irytujący. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek07 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Witaj! Sprawdź stan płynu chłodniczego - czy czasem nie ubywa... Mogło dojść do uszkodzenia uszczelki pod głowicą w wyniku czego płyn chłodniczy może dostawać się do oleju (stąd wzrost jego stanu i komunikat o jego złym stanie). pzdr, WK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pkobierecki Opublikowano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Najczarniejszy scenariusz na szczęście się nie spełnił- płyn wydaje się być w normie a pod korkiem oleju nie ma "majonezu". Umawiam się jutro do serwisu. Pozostaje wersja z niewypalającym się katalizatorem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paradyz Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Typowe objawy "zapchania" filtra DPF. Ale są dwa wyjścia: 1. nIestety czeka Cie wizyta w serwisie. Przeczyszczenie i wymiana oleju. W maździe taki zabieg kosztuje około 700 PLN.....albo 2. jakiś niedouczony serwisant nalał Ci za duzo oleju...... Dziwne by przy przebiegu 20 000 zapychal sie filtr, jesli pokonujesz głównie trasy... Bardziej tę 2 opcje bym obstawiał.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.