stemplish Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 KIlka dni temu zapaliła mi się na stałe kontrolka Check Engine. Zauważalnych objawów jakiejś usterki nie odczułem. Silink pracował równo i spalał normalnie. Dziś pojechałem do warsztatu by zdiagnozować co się stało, ale wyśiwetlił się komunikat o "błędzie sterwnika silnika", ale bez kodu numerycznego. Błąd się wykasował, a ja nie wiem jaka jest tego przyczyna. Mechanik nie potrafił mi wytłumaczyc co mogło byc przyczyną? W dniu kiedy zapaliła sie kontrolka sprawdziłem poziom oleju i był lekko poniżej minimum poziomu, więc go uzupełniłem. WYgląda na to, że dolałem w sumie około litra oleju na około 2-3 tys przejchanych kilometrów. Ostatnio miał tez minimalne wchnięcia obrotów podczas postoju o około może 100-200 obrotów na biegu jałowym, ale po kilkunastu sekundach wyrównały się. Zdażyło się to dwa razy. Samochód ma 9 lat i przejechane 61 tyś. km. Mam uprzejmą prośbę o pomoc w ew. ustaleniu przyczyny z check engine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Masz go od nowości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stemplish Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Mam go od teścia, a on miał go od nowości. Żałuję, że nie zrobiłem tego w ASO Nissana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Dziwne, że juz bierze olej, QG zwykle zaczynają brać przy 150tys km i więcej(co i tak jest śmiechu warte). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stemplish Opublikowano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Odmulałem go przez około miesiąc, albo troche dłużej. Nie wiem może dlatego, że cisnąłem go troche mocniej? Sprawdzę za kilka tygodni i się okaże jaki poziom bedzie oleju. Czy powodem takiego błędu komputera może byc niski poziom pleju, a po jego dolaniu nie skasował się ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2012 Nie. Ja w ciemno obstawiałbym, że wywaliło jakiś błąd spalin. Choć w sumie u mnie "z dnia na dzień" zaczęło brać podobne ilości i odpukać nic się nie dzieje. Generalnie nie kopci - tylko raz mi się zdarzyło, że po ~30minutowym postoju po odpaleniu zakopcił, olej nie cieknie, silnik pracuje normalnie. Tyle, że u mnie przelot o 90tys km większy, też jak u Ciebie, od nowości w rodzinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stemplish Opublikowano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Może to będzie to? http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/83511-n16-18-drgania-na-zimnym-silniku-po-odpaleniu/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.