Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

wp 12 2.2 di 126km kopci na czarno


dandii240
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam mały problem z kopceniem w nissanie.

Podczas jazdy jak wyprzedzam i mu depne z wydechu leci czarny dym(masakra, jak zasłona dymna)

Słychac jak turbo chodzi, zrywny jest, ale po przekroczeniu 2700 obr słabo przyspiesza taka dziura, słychac bardziej silnik.

Przewody od turbiny sa szczelne sprawdzane tak samo intercooler.

Jeszcze jedna sprawa, jak mamy temperature około 7 stopni i odpalimy samochód pochodzi chwile i gasnie i szarpie.

Jezeli temperatura przekracza 10 stopni i jest zimny silnik wszystko chodzi dobrze, zaczyna szalec kiedy temperatura spada koło 6 stopni i jeszcze mniej

Kiedy silnik jest rozgrzany wszystko chodzi prawidłowo. Filtr paliwa wymieniony, tak samo powietrza.

Spala mi srednio 8 litrów ropy.

 

Mam jeszcze pytanie do pompki paliwa. kiedy odkrece kranik i spuszcze ropę i zaczynam pompowac, cały czas pompka jest miękka.

 

w nissanie p11 pompka jest twarda jak kamien.

 

Może ktos sprawdzic pompkę paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś filtr powietrza? Co do pompki to posprawdzaj czy gdzieś nie łapie powietrza bo ona powinna być twarda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy deptaniu kazdy dizel kopci ale;

Jeśli masz dobre paliwo to mniej - kiedyś tankowałem na tanich stacjach podobno sprawdzonych - to po tygodniu miałem widoczna sadze na tyle auta i przy najmniejszym dodaniu gazu kopciuch z komina że chej

Jesli masz sprawne wtryski to nie kopci - jak wtrysk leje to leci dym z komina

 

Przy zimnym rozruchu powinny pomóc swiece żarowe jesli są sprawne. jak garnek jest niedogrzany na starcie to tak szarpie i nierówno pracuje

 

Bo guma jest miękka ale opór powinienes czuć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem ze filtr powietrza był wymieniony.

Pompka jest miekka nawet jak filtr paliwa jest pełny, tylko leki opór jest i nic wiecej.

Cały czas moge pompowac i dalej jest miekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kopci na czarno to za dużo paliwa za mało powietrza - czujniki w przepływce lub czujnik temperatury ( któryś jest walnięty i komputer odczytuje to jako zimny silnik i daje mu paliwka do oporu), pomka paliwa nie będzie twarda ponieważ paliwo zasysa pompa ciśnieniowa i do niej nie występuje żadne ciśnienie a podciśnienie ( ponieważ w zbiorniku nie ma pompki paliwowej )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz mi napisać gdzie miesci sie czujnik temperatury.

Teraz mam jeszcze jedno pytanie.

Samochód ładnie mi ciągnie od dołu, ale jak przekroczy te 3 tys obr słabo przyspiesza, czy to jest normalne??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy deptaniu kazdy dizel kopci ale;

Jeśli masz dobre paliwo to mniej - kiedyś tankowałem na tanich stacjach podobno sprawdzonych - to po tygodniu miałem widoczna sadze na tyle auta i przy najmniejszym dodaniu gazu kopciuch z komina że chej

Jesli masz sprawne wtryski to nie kopci - jak wtrysk leje to leci dym z komina

 

Przy zimnym rozruchu powinny pomóc swiece żarowe jesli są sprawne. jak garnek jest niedogrzany na starcie to tak szarpie i nierówno pracuje

 

Bo guma jest miękka ale opór powinienes czuć

Z tym paliwem to racja facet od którego kupiłem auto jeździł na zwykłym dizlu, ja od jakiś 9 miechów (a auto mam rok) leje verve i widze że kopcenia jest znacznie mniej chociaż występuje, gdy duzo jeżdżę po mieście, potem trasa i czyszczę komin (mam taki fajny odcinek na zakopiance bez patroli i fotoradarów :P).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temperatury zasysanego powietrza jest w przepływce

Nie jest normalny spadek mocy przy 3 tys. obrotów , silnik 1,9 dci powinien ciągnąć do 5,5 tys. obrotów i tu dopiero moc nie przyrasta

- może być zatkany katalizator

- może być pęknięta rura tłocząca powietrze do interculera i z interculera ( słychać wtedy syk powietrza - wystarczy znaleźć pęknięcie i wymienić - przeważnie pęka pierwsza rura gumowa kolankowa przewężana tuż za turbiną ( od ciężkiej nogi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja gdy miałem kopcenie na czarno, to mój mechanik stwierdził że leją wtryski. Miałem też podobnie z mocą, auto mało co przyspieszało powyżej 3000 obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I Co to były wtryski któryś lał? u mnie teżtroche kopci jak pocisne powyzej 3 tyś obrotów mysle że podjade zeby sprawdzili wtryski w jakim są stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam ponownie wszystkich i mam pytanie mam nissana primere p12 2.2DCI 138/KM śmiga wszystko ładnie wchodzi pieknie na obroty nic nie zamula. Tylko właśnie kopci na czarno przy tym niby przśpieszeniu czy to jest normalne że kłeb dymu wylatuje czarnego czy to jakiś inny objaw jest że tak kopci. Na postoju zapalony nic sie nie dzieje nawet jak dużo gazu dam nie dymi prosił bym o jakąś podpowiedz w sprawie tego pytania bynajmniej chce wiedzieć wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy deptaniu kazdy dizel kopci ale;

Jeśli masz dobre paliwo to mniej - kiedyś tankowałem na tanich stacjach podobno sprawdzonych - to po tygodniu miałem widoczna sadze na tyle auta i przy najmniejszym dodaniu gazu kopciuch z komina że chej

Jesli masz sprawne wtryski to nie kopci - jak wtrysk leje to leci dym z komina

Jak kopci na czarno to za dużo paliwa za mało powietrza - czujniki w przepływce lub czujnik temperatury ( któryś jest walnięty i komputer odczytuje to jako zimny silnik i daje mu paliwka do oporu), pomka paliwa nie będzie twarda ponieważ paliwo zasysa pompa ciśnieniowa i do niej nie występuje żadne ciśnienie a podciśnienie ( ponieważ w zbiorniku nie ma pompki paliwowej )

Z tym paliwem to racja facet od którego kupiłem auto jeździł na zwykłym dizlu, ja od jakiś 9 miechów (a auto mam rok) leje verve i widze że kopcenia jest znacznie mniej chociaż występuje, gdy duzo jeżdżę po mieście, potem trasa i czyszczę komin (mam taki fajny odcinek na zakopiance bez patroli i fotoradarów :P).

I co jeszcze chcesz wiedzieć w temacie??

Ja bym zaczął od zmiany paliwa tak 2-4 zbiorniki dobrej ropy (v.power/gold/VERVA)

Na dobrej ropie przejechał autostradą ok120km/h jak długo sie da w celu przedmuchania komina. turbina juz dobrze się kręci a jeszcze nie łobzuje ropy

Potem ewentualnie ulepszacze i czyściki do wtrysków i diesli

I na końcu demontaż i kontrole u mechaników i na specjalistycznych stacjach/warsztatach

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za szybka odpowiedz nie sadziłem że taka pomoc znajde tankowałem na shellu tylko mieszkam w szkocji akurat a ja interesuje sie sam mechanika i tak wiec jak ktoś powie to moge sam zrobić. Ten czujnik w przepływce to znajduje sie tam przy filtrze powietrza dobrze mówie czy w błedzie jestem . a jest drugi czujnik od tej temperatury co zczytuje gdzie może sie znajdować wiem o co chodzi teraz. Dobrze powiedziałeś """" jwa""" dzieki serdeczne tak mi sie wydaje że to to albo wtryski któryś leje ale chyba jak by lał to i na postoju po dodaniu gazu by zadymił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zrobisz przegazówkę to może kopcić i na postoju.

Możesz jeszcze rozebrać węże od turbiny i tam sprawdzić czy nie ma oleju. Ale to raczej by dymił na niebiesko gdyby palił olej.

 

To masz pogląd na moje turbo od dołu przewód olejowy oraz połóweczki

post-53801-0-76871600-1361566963_thumb.jpg

post-53801-0-91072400-1361566977_thumb.jpg

post-53801-0-02260700-1361567036_thumb.jpg

post-53801-0-93930100-1361567080_thumb.jpg

post-53801-0-74780300-1361567109_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje raz jeszcze no nie sadziłem w życiu na taka wielka pomoc. Zrobiłem tak kupiłem clenera do paliwa wlałem cała buteleczke na pełny zbiornik i taki to efekt dało ze mało kopcenia jest raczej jest takie że tyko sobie pokopci delikatnie i pierwsze zaczołem od czyszczenia clenerem do paliwa potem można sprawdzić końcówki i turbine ale turbina jeśli było by może coś nie tak to kopcił by niebieskim może ale nie kopci jest mały dymek

jak przygazuje to też sie dym pojawi ale czarny no i warto sprawdzić ten czujnik bo on też może być pewnie przyczyna ile lat jest i nie jest czyszczony a sa srodki specjalne to delikatnie prysne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tankuj tę droższa ropę to skończy się problem z dymem i resztą układu zasilania. U mnie nie występują (ok200000km) takie objawy na Vervie. A juz opisywałem woje doświadczenia z tania ropą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...