Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

skrzynia biegów w dieselu


szkrab
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

szukałem ale nic nie znalazłem

interesuje mnie czy do primer wkładali jeden typ skrzyni

bo ta u mnie ma kiepskie przełozenia

na 5 biegu przy 2tys obrotów licznik pokazuje około 80 km/h

a spotkałem juz dieselki ( passat , mondeo , a4)

ze przy 2tys obrotów maja na 5 biegu 100 a nawet prawie 120 km/h

wiec jak to jest z tymi japonczykami ??????

Edytowane przez szkrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od filtr powietrza,przepływki Egra i turbopoierdziawki. TrakorPrimera to nie bolid ale taki przymuł to nie wina skrzyni tylko najprędzej braku powietrza w mieszaninie napędzającej zaledwie 90 kuców

 

Jak się nie mylę w dieslu była tylko jedna skrzynia a od benzyny nie podejdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chodzi mi o przepływki i inne takie sprawy

chodzi mi o przełozenia na skrzyni

bo wydaje mi sie ze jak na diesela to primera ma chyba troche za krótkie

a wiadomo jak by primera miała chociaz piątke dłuzsza to ekonomia by sie poprawiła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomia ci się poprawi jak będziesz miał sprawny układ zasilania silnika.

Przecież nie wstawisz tam chyba skrzyni od paska czy innego kibelwagena Dlatego sugeruję ci sprawdzenie najpierw tych rzeczy, jeśli czujesz że twój traktor nie ma siły.

Jakie prędkości i obroty są u mnie to Ci nie odpowiem bo mój traktor zapewne został juz przerobiony na żyletki.

Sprawa obrotów i prędkości jest adekwatna do masy. Gdzieś tam kiedys był temat o tym i sam zamieszczałem w nim swoje spostrzeżenia, więc bądz łaskaw poszukać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego już pisałem że nie o siłe mi chodzi

i to nie jest temat zasilania , mieszanki itp

co filtr powietrza ma do ilosci zębów w skrzyni??????????

 

jeżeli potrzeba łopaty to tłumacze :

jak na primere chodzi pięknie są wymienine filtry , przepływka i te wszystkie bajery

sprawa obrotów i masy to inna wogóle sprawa z niego tematu

tu jest sprawa SKRZYNI BIEGÓW

a co do wymiany skrzyni : dobrze wiesz że innej sie nie wsadzi niz od primery i to diesela

więc powtarzam :

interesuje mnie mechanika skrzyni myślałem że odezwie sie jakiś spec od tych spraw

Edytowane przez szkrab
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ten typ skrzyni występował z tym silnikiem. Ale policz sobie - 2.000 obr to 80km/h ; 4.000obr to 160km/h ; 5000 obr to 200km/h Ten samochodzik nie pójdzie więcej niż 180 - 190/h bo silnik jest za słaby więc wyższe przełożenie w skrzyni mijało by się z celem. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej chodzi o ekonomię, jadąc 120 masz 3000 obr, a jakby było 2500 lub 2200 to by może mniej palił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na codzień robię z 500 km dziennie służbowym Combo z marnym 1,3 CDTi 69KM Na pace mam zawsze z pół tony ładunku.

Przy 2k obr mam 80km/h przy 2,5-100 przy 3-110 a przy 4-4,2 osiągam już max prędkości możliwości tego muła roboczego osiągając 145km/h. Jak jest pusty to leci do max 150/h ale nie czuję aby obroty mu jakoś malały.

Na 45 litrach robię tym 680-720 km tak że też nie jest oszczędnie

 

Silnik Primery cd20t nigdy nie był oszczędny. Ta jednostka nie wyszła wybitnie japońcom, a co do przełożeń skrzyni to jak widzisz nie tylko w primie tak jest ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raczej chodzi o ekonomię, jadąc 120 masz 3000 obr, a jakby było 2500 lub 2200 to by może mniej palił.

 

dokładnie o tym myślałem :)

nie trzeba wtedy tak piłowac silnika przy wiekszych predkosciach

na ale jak nie ma innej do przekładki to juz trzeba jakos wytrzymac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie jest tak tragicznie tym spalamiem w nissanie . jesli wszystko sprawne i dobrze ustawiony to duzo wiecej nie pali niz np. vw . Co do skrzyni biegow to jest ona dobrana do silnika i wcale przelozenia skrzyni w nisanie nie roznia sie duzo np od vw 4 1,9 tdi 90 km. Pierwszy bedzie nissan a drugi vw . I tak 1 bieg 3,06-3,5 . 2 bieg 1,83-1,944 3bieg 1,21-1,26 4 bieg 0,93- 0,838 5 bieg 0,73 - 0,683 . Porownuje to do vw dlatego ze wszyscy sie do tego odnosza. Moze i pali troche mniej vw ale nasz nissan jest ciezszy od niego . Poza tym ja wole w trase jechac nissanem bo tak nie trzepie jak vw . nasz nissanek jest dluzszy. ja sie zastanawiam nad zalozeniem interccolera ale jak zrobie turbine. Powinien wtedy mniej palic .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli porównywać jazdę primerą a golfem IV czy octavią, to nissan wygrywa zdecydowanie pod względem komfortu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli chodzi o wygode to sie zgodze jezeli chodzi o golf 4

ale według mnie golfa to chyba powinno sie porownywac z almera bo to chyba ten segment?

:whistle:

teraz jechalem passatem on 116 koni pompowtryski - dynamika nieporównywalna

spalanie mniejsze i konfort tez nie kiepski nawet na felach 17" na piatym biegu 2000 obrotów na zegarze ponad 100/h

ale to juz inna technologia

nissan za to prostota jak sie dba to ciezko cos zepsuc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...