Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

X-Trail w cięższy teren


Gość charlie.cdi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość charlie.cdi

Witam Serdecznie, to mój pierwszy post a nie znalazłem przywitalni, więc piszę tu, jako że iXem się przemieszczam aktualnie.

Historia krótka, długo szukałem autka 4x4 na co dzień i na powiedzmy "trudniejsze wycieczki". Nie chodziło mi o wyprawy a raczej wakacje z rodzinką po bezdrożach typu Rumunia i Ukraina. Nie chodzi mi o typowe taplanie w błocie po prostu szukałem uniwersalnego autka głównie na co dzień + te wycieczki.

Jako że szwagier mieszkający w Italii takowe auto sprzedawał, stałem się właścicielem za niewygórowaną kwotę :) Sporo zostało na pakiet startowy (filtry, oleje, paski) i na drobne modyfikacje na wycieczki. Trudno znaleźć typowo "off rodowe" części ale zrobiłem już tyle:

- koła BFGoodrich AT T/A AllTerrain w rozm. 215/65 R16 na felgach DOTZ

- sprężyny Ironman +2" HD +50kg

- amortyzatory KYB

- bagażnik alu wyprawowy

- osłony podwozia alu

 

Wiem że nigdy z tego auta rasowej wyprawówki nie zrobię ale nie taki jest mój cel, chcę natomiast uterenowić go bardziej niż jest teraz i tu moje pytania:

- czy ktoś widział kiedyś, miał, wyciągarkę w tym autku?

- czy wiecie gdzie kupić/ z czego podpasować snorkel?

- czy to prawda że w terenie siada szybko sprzęgło, czy można kupić jakąś lepszą tarczę?

 

Założenie jest takie że większość części demontowalna do jazdy po mieście (koła, bagażnik) a na wojażach nie chciał bym gdzieś utknąć stąd te przeróbki.

 

Dziękuję z góry za odpowiedzi w stylu ""nie warto, nie baw się w to" ja już kończę i w zasadzie brakuje mi tylko tych kilku rzeczy z pytań

Niebawem dorzucę fotki

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeróbki Ci niewiele dadzą gdy napęd nie da rady.... a w Xsie napęd nie da rady. Będziesz miał powiedzmy kawałek pod górkę z błotem i utkniesz pomimo lepszego zawieszenia, lepszych opon, osłony pod silnikiem i bagażnika na dach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość charlie.cdi

Zdaję sobie sprawę że to SUV a nie terenówka, jeździłem nim po trasach które wcześniej robiłem patrolem Y60 i tak:

Seryjne opony nie robią, założyłem AT i jeździ o niebo lepiej, napęd dawał radę gorzej z prześwitem dlatego poszedł zawias w górę, osłony tylko po to żeby czegoś nie uj...ać, nie wiem po co wspominałem o bagażniku, nie ma nic wspólnego z właściwościami jezdnymi :)

Chodzi mi głównie o jazdę po szutrach, drogach gdzie asfalt pamięta wojnę i leśnych dróżkach. Moim zdaniem autko dzielnie daje radę zrobiłem nim dwie trasy z roadbooka AutoŚwiat 4x4 i takimi trasami chcę się poruszać, ale gdy zdarzy się "powiedzmy kawałek pod górkę z błotem i utkniesz" :) chciałbym mieć wyciągarkę a i czasem się przez rzeczkę płytką przejeżdża więc i snorkel by nie zaszkodził.

Najbardziej martwi mnie jednak sprzęgło, bo po przejechaniu tych tras czułem już że się przypala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem kilka x-ów z austalijskiego formum, które w terenie jeździły. Miały podniesiony zawias o 5 cm zwykle przez dystans przy górnym mocowaniu amortyzatora+wiadomo- sprężyny.

Co do wyciągarki to, do czego kolega chce ją przyczepić w tym samochodzie? bo za bardzo nie widzę, jak przy wklejce miała by buda wytrzymać.

Choć ostatnio zgłębiałem temat wyciągarki do ojca gran vitary z 2006 (też bez ramy) i jakoś grecy ją montowali.

Co do AT-ków to jakoś nie widzę ich przy prędkości 140 km/h i więcej na trasie...

Wiadomo, brak reduktora raczej nie pomoże- ostatecznie blokade ARB można montować :) - choć podobno dyfer od Pathfindera pasuje z blokadą.

Ja jak bym miał takie wymagania jak kolega, to raczej w jeepy bym poszedł! Grand Cherokee z reduktorkiem w gazie! Bo w tych naszych dieslach to wiecznie coś...

Jak dobrze pamiętam to tanie snorkle były na wyciągarki.pl (nie z żywicy) i tam może coś dopasują...

Czekam na zdjęcia!!!!!!!

Edytowane przez Umberto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość charlie.cdi

Dzięki za konkretną odpowiedź.

Widziałem kilka x-ów z austalijskiego formum, które w terenie jeździły. Miały podniesiony zawias o 5 cm zwykle przez dystans przy górnym mocowaniu amortyzatora+wiadomo- sprężyny.

 

No właśnie w taki sposób to rozwiązałem :)

 

Co do wyciągarki to, do czego kolega chce ją przyczepić w tym samochodzie? bo za bardzo nie widzę, jak przy wklejce miała by buda wytrzymać.

Choć ostatnio zgłębiałem temat wyciągarki do ojca gran vitary z 2006 (też bez ramy) i jakoś grecy ją montowali.

 

Ja widziałem iXa z winchem więc wiem że się da, tylko właśnie jak? Zderzak wyjąłem to niewiele tam miejsca, ale może jakaś poprzeczka między podłużnicami, jakieś kurcze foto poglądowe by się przydało.

 

Co do AT-ków to jakoś nie widzę ich przy prędkości 140 km/h i więcej na trasie...

 

Do codziennego użytku mam zwykłe letniaki, te AT tylko w teren i na zimę.

 

Jak dobrze pamiętam to tanie snorkle były na wyciągarki.pl (nie z żywicy) i tam może coś dopasują...

 

Dzięki. Byle by podobny był, przerobić lekko można zawsze ;)

 

Zdjęcia wrzucę na dniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charlie dawaj foty auta, jestem ciekaw jak się prezentuje. Sam bawię się w lekki offroad :dribble: ale mam do tego Vitarę Long a X-T służy mi jako dupowóz.

 

A co do wyciągarki to popatrz jak to jest rozwiązane w Dacii Duster bo tam widziałem montują, może coś podpatrzysz. Ostatnio zdejmowałem kangura chrom z przodu i tam na podłużnicach masz przygotowane miejsce na trzy śruby. Możnaby zrobić coś a'la płytę pod wyciągarkę przykręcaną do tych miejsc, tylko ze zderzakiem będziesz musiał kombinować.

 

Patrzałeś u Kangurów czy i jak montują winch-e?

 

Snorka zrób sobie sam z kwasówki plus gumowe kolanka i kominek od safari - będzie ładnie wyglądać i wyjdzie taniej niż dedykowany.

 

pozdro i trzymam kciuki za mody! Opisuj wszystko będzie dla potomnych.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam szanownego kolegę,

 

gratuluję zakręconych pomysłów - oby jak najwięcej tutaj takich kombinacji :)

 

czy nie uważasz, że stosowanie opon AT na zimę to nie jest do końca dobry pomysł? przecież te oponki są z zasady "miękkie", więc w zimę będzie po prostu kamień z tego. Pytam bo sam to kiedyś rozważałem, ale mój umysł nie dał rady przebrnąć przez ten szalony plan tym bardziej, że mam "tendencje" do brykania powyżej 150 X-em, a to na tych oponach nie byłoby zbyt mądre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość charlie.cdi

Dzięki za wszystkie odpowiedzi, problem z winchem dalej nie rozwiązany :/ co prawda da się jak widać:

http://www.mqsprl.com/fr/catalog/road-ranger/support-de-treuil~c00523.aspx

i nawet niby podpowiedź jest jak ma to wyglądać:

http://www.taubenreuther-shop.co.uk/shop/index.php?pli=1002090010&artnr=1-2637410&view=detail&PHPSESSID=c093fc451cc7cda74c4fbdc880bb03c8

Ale ceny kosmiczne :/ a i jednoznacznej podpowiedzi jak DiY ciągle brak.

Myślałem też jak zrobić snorkel z kwasówki jak podpowiadał @zeshky ale nie bardzo mi się to podoba. podjadę do sklepu 4x4 i dobiorę coś z czym będzie najmniej dupcenia.

 

Co do opon AT o które pytał @Szmigło to ja zdarłem już kilka kompletów i w zimie robią dobrze, powiedziałbym że lepiej niż zimówki w dupowozie żony. Warunek jeden - BFG nie jakieś nalewki, właśnie przez to że są miękkie nie twardną w zimie a i raz miałem komplet z ozn. M+S i * i dzięki temu uniknąłem mandatu w Austrii :D ale te które mam teraz mają M+S a nie mają symbolu śnieżynki a słyszałem że Austryjacy wymagają w zimie takich.

 

Z fotkami musicie zaczekać do niedzieli bo wybieram się zrobić traskę z roadbooka AŚ :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Charlie, a czytałeś ten topic?:

http://baustralianxt...124378,offset=0

 

na 17 stronie gośc pokazuje takie cuś:

http://i371.photobuc...ev/snorkel1.jpg

http://i371.photobuc...ev/snorkel2.jpg

 

z tego co doczytałem to nie jest to dedykowany do X-T ale wygląda nieźle. popatrz jeszcze na snorki od Patrola Y61

 

takiego wincha sobie zrób

 

http://www.youtube.com/watch?v=rc122R4Hu_I&feature=BFa&list=ULf-I-LehzkeM

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie z tą słabością napędu 4x4 w X-Trailu - na Youtube jest sporo filmików gdzie nasze autka radzą sobie przyzwoicie w cięższych warunkach niż przeciętna leśna dróżka. Ja testowałem moje auto na letnich oponach w kopnym śniegu ponad 20cm i też się nie zakopałem (grudzień 2010).

Jedyna wada X-Traila to moim zdaniem słabe sprzęgło, na którego jakość na różnych forach skarży się wielu użytkowników. Niestety brak reduktora powoduje, że ludzie obroty redukują "półsprżęgłem" i dla fabrycznego standardowego sprzęgła kończy się to fatalnie. Gdzieś na naszym forum ktoś podawał link do firmy, która produkuje wzmacniane sprzęgła, co wydaje się być znakomitą opcją gdy ktoś planuje wycieczkę w cięższy teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego w terenie staram się nie jeździć na sprzęgle i dlatego też choruję na coś z reduktorem. Znajomy kupił za niecałe 20tys. Grand Cherokee 5,9l Hemi i jak odpalił to ciary na plecach- oczywiście w gazie i dłubany tłumik. Do tergo AT BFG i halogeny na dachu+ lift i wygląda rewelka!!!

Z tym sprzęgłem to koledzy o T31 pisali, ale może do T30 też by dorobili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Trochę odświeżę temat. Ostatnio myślałem o podobnych wyprawach wakacyjnych po drogach nieutwardzonych. Chęć przeróbek potęguje zakopanie się po osie w glinie na działce co miało miejsce podczas ulewy latem :( Ciągnikiem musieli mnie wydzierać. Wiem że głównie to wina opon ale do śmiechu mi nie było.

Głównie interesują mnie Wasze opinie o oponach i osłonie podwozia.

Problem mam taki że mam felgi 17" których szkoda i są za duże do opon AT. Potrzebuję chyba drugiego kompletu felg z oponami np. AT. Jakie opony proponujecie oraz jaki profil i średnica felg.

Co do osłony to czy jest sens, czy ktoś ma zamontowaną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do osłony to czy jest sens, czy ktoś ma zamontowaną?

 

Witam

Miałem okazję rozwalić miskę olejową na polnej drodze i na przyszłość postanowiłem się zabezpieczyć osłoną.

post-60207-0-04054500-1386020833_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osłona aluminiowa czy stalowa? Szukałem w internecie i znalazłem dedykowane do różnych modeli. Tylko nie wiem czy koszt ok 1 tyś to nie za dużo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś robił tu taką osłonę "na zamówienie". To chyba był nawet Michał X-trail i koszt był sporo mniejszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy :), właśnie o coś takiego chodziło. Niby nasze i-X-y mają większy prześwit ale i kamienie i trawa bywają zdradliwe. Na wiosną chyba spróbuję bo dzisiejszy śnieg skutecznie odstrasza przy samodzielnym grzebaniu. Ewentualnie będę szukał jakiś firm w Mazowieckim które w podobny sposób osłonkę dorobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Trochę odświeżę temat. Ostatnio myślałem o podobnych wyprawach wakacyjnych po drogach nieutwardzonych. Chęć przeróbek potęguje zakopanie się po osie w glinie na działce co miało miejsce podczas ulewy latem :( Ciągnikiem musieli mnie wydzierać. Wiem że głównie to wina opon ale do śmiechu mi nie było.

Głównie interesują mnie Wasze opinie o oponach i osłonie podwozia.

Problem mam taki że mam felgi 17" których szkoda i są za duże do opon AT. Potrzebuję chyba drugiego kompletu felg z oponami np. AT. Jakie opony proponujecie oraz jaki profil i średnica felg.

Co do osłony to czy jest sens, czy ktoś ma zamontowaną?

tak torszkę podbiję temat bo mnie zaintrygował ...

Moja opinia o oponach: jeśli większość czasu spędzasz na asfalcie - pozostań na seryjnych (ciszej, wygodniej, bezpieczniej i taniej). Jeśli jednak zawziąłeś się i chcesz ATeki (tak jak ja mam) to według mnie idealnym rozmiarem będzie 225/70/16 - wchodzi, nie straszy wyglądem i nic nie obciera. Niestety parametry jazdy po suchym i mokrym  asfalcie jak i komfort pozostawiają sporo do życzenia. Pomijam rozwijanie większych prędkości bo ja mam index Q. 

Zaletą natomiast zwiększenie prześwitu (strasznie małego w Xie nawet jak na suva) o 2cm. Np http://www.opony.com.pl/opony/yokohama/geolandar-a-t-s-g012/225/70R16/107/H/?idp=15567 na takie teraz choruje - będę myślał na wiosnę... 

Pamiętaj jednak, że ATeki w terenie dosyć szybko się zaklejają ;)

 

Odnośnie drugiej części Twojego pytania - osłona... jak najbardziej jest sens jej założenia - jeśli zjeżdżasz z asfaltu na raczej kiepskie twarde drogi... Zostaje jeszcze kwestia cena/potrzeba. To co zrobił Michał to prawie mistrzostwo świata jeśli chodzi o estetykę. Ja wychodzę z założenia, że pod samochód mało kto zagląda oprócz mnie więc pomyślałem sobie, że ja jak znajdę jakieś blaszysko to sam sobie wyrzeźbię tak aby nie przekroczyć budżetu 100zł (blacha 1mm - myślę, że m2 styknie, kilka tarcz do flexa + młotek, kowadło ewentualnie jakaś gientarka.) Pamiętaj tylko, że to ochroni przed małymi kamykami - jak trafisz duży i przelecisz rozpędem to pomijając elementy pod silnikiem dalej też możesz sobie zrobić marmoladę...

 

Można go jeszcze podnieść na zawiasie 5cm w górę - opisane w odpowiednim temacie ;) ale to też nie jest idealne na asfalcie. 

 

Na koniec najważniejsza rzecz w offroadzie - napęd - a ten w Xie jest do dvpy  :thumbsdown: . Cokolwiek mechanicznego z reduktorem będzie lepsze niż wypasiony Xtrail... 

 

ps

W ramach niedzielnego spaceru odwiedziłem starą żwirownię... jak poskładam filmik do kupy to się pochwale ile można wycisnąć z Xa  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda mam T31 ale za to na oponkach AT (Toyo rozmiar 225/65/17). Nie jest prawdą, to co pisał Szmiglo że wszystkie opony AT są złe na zimę czy zbyt głośne na asfalt. Wystarczy poczytać opinie np. o Toyo Open Country AT czy sprawdzić test opon Pirelli ATs. Ja mam te pierwsze (bo tańsze) i w porównaniu do fabrycznych całorocznych Dunlop St20 (215/60/17) jest niebo a ziemia. Obecny rozmiar 225/65/17 jest wręcz idealny (na forach rosyjskich czy australijskich rozmiar ten jest bardzo często stosowanym w XTRAIL T31) - auto trochę poszło w górę (około 1,5cm), na liczniku wkońcu jest prawidłowa prędkość, mniej odczuwalne są dziury (oczywiście opona nie ociera o nadkola przy pełnym skręcie). Na asfalcie opony Toyo zachowują się znakomicie (są bardzo ciche), przy szybkiej jezdzie, na zakrętach nie dostrzegam różnic w porównaniu do zwykłych opon szsowych a na lekki teren jest znacznie lepiej, po śniegu też -  wjedziesz gdzie chcesz. Naprawdę polecam opony AT jako opony uniwersalne na śnieg, błoto czy asfalt i hasło "co jest do wszystkiego to jest do d..." w tym przypadku się nie sprawdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Obecny rozmiar 225/65/17 jest wręcz idealny (na forach rosyjskich czy australijskich rozmiar ten jest bardzo często stosowanym w XTRAIL T31) - auto trochę poszło w górę (około 1,5cm), na liczniku wkońcu jest prawidłowa prędkość,

 

Na jakiej podstawie Kolego twierdzisz ,że na oponach ,których rozmiar  producent nie podaje w wykazie opon do X-traila licznik akurat  pokazuje własciwa predkość??

Niemal zawsze jest odwrotnie kiedy zostają załozone rozmiarowo inne opony   niż podaje producent auta..

Poza tym jazda na oponach rozmiarowo innych niz podaje producent moze być powodem do zatrzymania dowodu rejestracyjnego przez Policje nie przedłużenia okresowgo przegladu technicznego.

Co prawda w Polsce jest to mało prawdopodobne ale mozliwe .

Natomiast na zachodzie Europy jak najbardziej nalezy z tym sie liczyć .Nie tylko nie własciwy rozmiar opon ale również  np.nizszy indeks nosności opon od tej co podaje producent dla danego auta,wiek opon  powyzej 10 lat-  krajach starej unii moze być powodem powaznych kłopotów wlasciciela auta.

O tym trzeba wiedziec .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczylo porownac predkosc na liczniku z predkoscia pokazywana przez GPS. Teraz wartosci sa porownywalne a wczesniej na liczniku 140 a Gps 130. Zreszta bylo na tym forum juz o tym.

Edytowane przez marcinok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie, X-TRAIL w teren się nie nadaje!!! Chyba, że ktoś terenem nazywa drogę polną, ale i na takiej można się zakopać- co też uczyniłem dzień po zakupie auta. Wpado w koleinę lewe przednie i prawe tylne- lub na odwrót-  i lipa.

Teraz mam dodatkowo Grand Cherokee o którym pisałem kilka postów wyżej, że kolega kupił :) Odkupiłem od niego prawie rok temu. Za 12 tys- plus 5 jakie w niego wsadziłem na małe! naprawy i auto ostanio pod takie górki się wdrapało, że nie wierzyłem!!! Już niby stoi i nie da rady, a MTki gryzły glebę i wdrapywał się powoli, acz konsekwentnie. Opony MT- 31 cali+ reduktor + 500KM i 1000Nm na reduktorze i jest bajka!!! :)) A teren mocno po deszczch rozmięknięty:)))

a potem wjeżdżamy na asfalt- but i za niecałe 8 sek mamy 100 na blacie:) i wszystko za pół ceny x-a, tylko to spalanie w okolicach 25l gazu..:)))

Edytowane przez Umberto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, X-TRAIL w teren się nie nadaje!!! Chyba, że ktoś terenem nazywa drogę polną, ale i na takiej można się zakopać- co też uczyniłem dzień po zakupie auta. Wpado w koleinę lewe przednie i prawe tylne- lub na odwrót-  i lipa.

Teraz mam dodatkowo Grand Cherokee o którym pisałem kilka postów wyżej, że kolega kupił :) Odkupiłem od niego prawie rok temu. Za 12 tys- plus 5 jakie w niego wsadziłem na małe! naprawy i auto ostanio pod takie górki się wdrapało, że nie wierzyłem!!! Już niby stoi i nie da rady, a MTki gryzły glebę i wdrapywał się powoli, acz konsekwentnie. Opony MT- 31 cali+ reduktor + 500KM i 1000Nm na reduktorze i jest bajka!!! :)) A teren mocno po deszczch rozmięknięty:)))

a potem wjeżdżamy na asfalt- but i za niecałe 8 sek mamy 100 na blacie:) i wszystko za pół ceny x-a, tylko to spalanie w okolicach 25l gazu.. :)))

Chciałbym tylko dodać, że w szczególnym terenie o jakim wspomniałeś Umberto czyli w błocie decydują opony i technika jazdy a nie zespół napędowy czy model. Oczywiście wartości momentu obr. uzyskiwane przez reduktor mogą w niektórych modelach pewnie decydować o lepszych właściwościach ale to chyba tylko w sporcie terenowym. Amatorsko zupełnie i przepraszająco dodam, że w błocie, w którym się taplam w drodze do domu lepiej sobie radziłem na mt z przednim napędem niż na at mój ojciec w GVit 4x4.

 Zazdroszczę Ci tego jeepa w tak niskiej cenie...marzę już o LCv8. Przyjdzie taki dzień.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, X-TRAIL w teren się nie nadaje!!! Chyba, że ktoś terenem nazywa drogę polną, ale i na takiej można się zakopać- co też uczyniłem dzień po zakupie auta. Wpado w koleinę lewe przednie i prawe tylne- lub na odwrót-  i lipa.

Teraz mam dodatkowo Grand Cherokee o którym pisałem kilka postów wyżej, że kolega kupił :) Odkupiłem od niego prawie rok temu. Za 12 tys- plus 5 jakie w niego wsadziłem na małe! naprawy i auto ostanio pod takie górki się wdrapało, że nie wierzyłem!!! Już niby stoi i nie da rady, a MTki gryzły glebę i wdrapywał się powoli, acz konsekwentnie. Opony MT- 31 cali+ reduktor + 500KM i 1000Nm na reduktorze i jest bajka!!! :)) A teren mocno po deszczch rozmięknięty:)))

a potem wjeżdżamy na asfalt- but i za niecałe 8 sek mamy 100 na blacie:) i wszystko za pół ceny x-a, tylko to spalanie w okolicach 25l gazu.. :)))

 

Wiadomo chyba nikt się nie łudzi, że X-trail dorówna rasowym tarenówką na oponach MT ale nadaje się i to nie tylko na drogę polną:)

Jak ktoś się boi testować swojego X-Traila w terenie wystarczy wpisać X-Trail offroad w youtube i jak widać jakoś sobie to autko radzi. Pierwszy z góry film

Mnie taka dzielność w terenie wystarczy bo mi chodzi o dojechanie z punku A do B gdzie czasem po drodze są utrudnienia a jak ktoś myśli o szaleństwach w terenie to wystarczy tak jak Umberto zrobić - kupić drugie autka tylko w teren.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...