Gość pawciooo198307 Opublikowano 8 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2012 Witam.Pewnego razu jadąc do roboty zrobiłem postuj na stacji zeby zatankowac.Po odpaleniu jakos dziwnie ledwo zapalił ale zapalił dojechałem do roboty.Wyłączyłem włanczam i d*pa ani drgnie.Na krótko odpalił.Patrze na pasek od altka a on juz swoje przezył i byl luzny.Wymieniłem na nowy,naciągnąłęm,piszczy.Sprawdzam pasek luzny.Naciągnąłem jeszcze raz chwile ok i znowu luzny.Po piątym naciągnięciu mam dosc.Obstawiałem alternator bo jak naprzykład włącze nawiew na 4 to mi swiatełka przygasają i obrotki troche spadają(regulator napięcia),czasami falują obroty.Mechanior sprawdził altek ładowanie w normie a nie sprawdzał na włączonych odbiornikach prądu(wszystko było zgaszone tylko pozniej kazał zapalic swiatła).Powiedział ze srubke od naciągu altka trzeba fest dokręcic ale to nic nie daje pasek znów sie luzuje.Co to może byc.łozysko w alternatorze?Nie wiem czy tak ma byc ale altek po jezdzie mocno sie nagrzewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość LukaszG Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 Gdy pasek się luzuje to co się dzieje z śrubą do naciągu? Może przeskakuje na gwincie i puszcza alternator? Przy wymianie odkręcałeś śruby pod alternatorem (dwie na dole)? Potrafią się nieźle zablokować znacząco utrudniając ustawienie alternatora (u mnie nie dało się ruszyć alternatora na centymetr bez odkręcenia tych śrub). Padnięte łożysko powinno być słychać (huczy) - zwłaszcza na naciągniętym pasku. Ciepły alternator to raczej norma - w końcu generują trochę prądu podczas pracy więc muszą się nagrzewać (a w takich fiatach często ciepły alternator pękał po zetknięciu z wodą np z kałuży ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 A czasami nie kupiłeś zbyt długiego paska? Jeśli masz od niego kartonik, to napisz, co to za pasek i model tego paska. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawciooo198307 Opublikowano 9 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2012 pasek który mam załozony i który sie luzuje to Dongil nr D0122400 12,5x 850 mam tez pasek boscha avx 10x 850 kupiłem bo myslałem ze tamten jest za szeroki bo dziwne dzwięki wydawał po naciągnięciu.Sprawdze jak bede miał troche więcej czasu te srube od naciągu.Na dole są dwie sruby?Mi sie wydawało ze tylko jedna(ale moge sie mylic) a pasek wymieniałem juz kilka razy i wczesniej nie było problemów.Napisz Qadrat jaki ty masz pasek.Dzięki chłopaki za wskazówki.przyjrze sie jakos na dniach blizej mojemu alternatorowi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 10 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2012 Od alternatora mam Dayco DAY13X0850 (13 x 850), już 3 rok stuknie jak na nim jeżdżę i po założeniu dociągany był tylko 2 razy, teraz już się "ułożył" i jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.