Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

plenum + przepustnica = problemy...


solista
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam pomocy na różnych forach a jako że forum Fifirifi z PL dopiero raczkuje więc może ktoś z Was coś doradzi.

Wrzuciłem plenum spacera - robiłem to zgodnie z instrukcją i filmikami instruktażowymi z netu, dodatkowo do każdej czynności podchodziłem bardzo ostrożnie. Dodatkowo (niestety) stwierdziłem że skoro już wszystko jest na wierzchu to przy okazji wyczyszczę przepustnicę - i to w tym upatruję źródło problemów.

 

 

Po poskładaniu wszystkiego do kupy (i wieeeelokrotnym sprawdzeniu czy podłączyłem wszystkie przewody) spróbowałem odpalić auto - i kicha. Auto odpala, obroty wskakują na ok. 1800 rpm, po czym równomiernie ale w dosyć szybkim tempie opadają do 0. W momencie wciśnięcia pedału gazu auto dławi się jeszcze szybciej.

 

Co zrobiłem jak na razie:

 

1) wyjąłem jeszcze raz plenum spacera i próbowałem odpalić na oryginalnych uszczelkach - auto zachowuje się tak samo (z czego wnioskuję że to nie wina plenum spacera)

2) dolałem paliwa (tak na wszelki wypadek oczko.gif )

3) kilkukrotnie posprawdzałem wszystkie połączenia

4) zrobiłem diagnostykę, sczytałem kody błędów z ECM i błędów brak (wyświetlany kod 0 0 0 0). Żeby sprawdzić czy diagnostyka w ogóle działa odpiąłem na chwilę dolot i ECU ładnie wyrzuciło 0 1 0 2). Zresetowałem ECU i spróbowałem znów odpalić - efekt jak wcześniej

5) Próbowałem zrobić procedurkę ustawiania przepustnicy ale mogę zrobić tylko 2 pierwsze kroki (czyli ustawienie pozycji zerowych pedału gazu i pozycji zamkniętej przepustnicy), do ustawienia przebiegu przepustnicy niestety potrzebny jest chodzący silnik...

 

jak dla mnie auto zachowuje się jakby było zalewane paliwem - a czytając USAńskie fora nt. czyszczenia przepustnicy mam coraz czarniejsze myśli.

 

Wszelkie pomysły są mile widziane, czasu coraz mniej, pomysłów niestety też.

 

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale na forum fifirifi szybciej było plenum niż tu :)

 

pany może ktoś lokalnie pożyczy koledze przepustnicę - wytargać banalna sprawa. Wypiąć dolot, kostkę i wykręcić 4 imbusy. nie dotykać blaszki żeby nie wywalało wolnych obrotów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak robisz procedurę adaptacji przepustnicy to docierasz do kroku z uruchomieniem silnika i uruchamiasz a wtedy auto gaśnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym stawiał na przepustnice. Nawet jak jest brudna przez co auto po odpaleniu gaśnie to i tak błędów nie wywala.

Mogli byśmy na chwile przełożyć z mojego ale jak na złość się rozchorowałem, więc dopiero w przyszłym tygodniu.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filon, Twoja Zka to ta czarna? Jeżeli tak to kiedyś się mijaliśmy w wejściu do sklepu elektronicznego na Sikorskiego ale nie zagadywałem bo byłem na rowerze i pewnie byś się trochę zdziwił ;)

 

Jak dla mnie gdzieś łapię lewe powietrze...

Co do przepustnicy to jak w tydzień sobie nie poradzę to się odezwę z tąprzepustnicą - byłbym niezmiernie zobowiązany :)

 

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filon, Twoja Zka to ta czarna? Jeżeli tak to kiedyś się mijaliśmy w wejściu do sklepu elektronicznego na Sikorskiego ale nie zagadywałem bo byłem na rowerze i pewnie byś się trochę zdziwił ;)

 

Jak dla mnie gdzieś łapię lewe powietrze...

Co do przepustnicy to jak w tydzień sobie nie poradzę to się odezwę z tąprzepustnicą - byłbym niezmiernie zobowiązany :)

 

S.

 

To nie ja byłem. Ja mam srebną Zetke. Z charakterystycznych rzeczy w wyglądzie to ma sportowy wydech, antenę od cb radia na tylnej klapie no i wszystkie szyby mocno przyciemnione oczywiście po za przednia :)

Jak ściągnołeś dolot i auto zachowuje się tak samo jak wcześniej to może być walnięty przepływomierz albo faktycznie lewe powietrze. Może nie wywalać błędu przepływki, bo według kompa działa ale podaje przekłamane dane. Może też coś nie tak ze sterownikiem, ale to bym zostawił na sam koniec jak już nic innego się nie znajdzie.

Napisałeś, że jak sobie nie poradzisz w tydzień to się odezwiesz. Tylko że ja za tydzień w piątek wyjeżdżam na wczasy. Jak może się poczuję lepiej w niedziele to byśmy coś pogrzebali, ewentualnie na początku tygodnia. Ogólnie silniki motocyklowe mam w jednym palcu ale samochodowe działają podobnie :)

 

Gdzie kupiłeś plenum spacera i za ile? Pytam, bo zrobiłem już kilka modów i przyszedł teraz czas na plenum spacera :)

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa to chyba widziałem Ciebie na duńskiej w okolicach Tesco?

 

Nie mam już siły edytować posta, więc przeklejam:

 

 

sporo nowego info w temacie, na prośbę kolegów zza wielkiej wody zrobiłem filmiki jak wygląda odpalanie auta bez gazu (filmik 1) i manipulując pedałem gazu (filmik 2)

 

http://www.youtube.com/watch?v=QFIj3dTn8aY

 

http://www.youtube.com/watch?v=6gzDStK1y3Y

 

No i teraz Clou dzisiejszej walki:

Postanowiłem sprawdzić czy to wina uszczelki przy przepustnicy, więc wyciąłem ją z papieru (a dokładniej z pełnego kartonu). Nic się nie zmieniło więc to nie to. Brnąc dalej - odpiąłem wtyczkę sterowania przepustnicą - auto odpaliło (oczywiście niezbyt równo) i utrzymywało w miarę równą pracę silnika w okolicach 1k RPM !!!!!!!

Oznacza to że nie mam problemu z silnikiem, uszczelkami ani żadnymi zabawami z plenum spacerem - wszystko wynika z kontroli nad przepustnicą!

No to zabralimy się do roboty...

Fifirifi strasznie nie lubi ułatwiać tematu, więc przepustnica została zanitowania :sorry:

 

IMG_7628.JPG

 

No to cóż, wiertara w dłoń i pojechalim z tematem :frusty:

 

A oto cóż nam się okazało, budowa w miarę prosta, kilka zębatek i zwykły potencjometr, tylko na grzyba 6 pinów?, ot co:

IMG_7630.JPG

 

 

Coś co nas mega zaskoczyło - w fifirifi brak jest silnika krokowego, całość bałaganu jest sterowana zwykłym silniczkiem elektrycznym (sic) !

IMG_7634.JPG

 

Sprawdzanie działania potencjometru:

Max:

IMG_7631.JPG

Min:

IMG_7632.JPG

 

Zaskoczeniem było to że 2 piny służą sterowaniu silniczkiem elektrycznym (poruszającym przepustnicą), a co z pozostałą resztą? Przecież przy zwykłym potencjometrze starczyłyby jeszcze 2... i oto kolejny zonk:

widać szczoteczki i mega kosmiczny potencjometr...

IMG_7635.JPG

 

--------------------------

 

Z całej tej zabawy wyszło nam, że mechanicznie w przepustnicy nie ma co się popsuć, co do elektryki to parametry mojej mieszczą się w normie opisanej w service manualu...

Generalnie to jednak przepustnica, tylko jakim cudem?

 

S.

 

Co do Plenum spacera to zakupiłem 3 sztuki - co by mi sie przesyłka zwróciła, jak sie ogarnę z moim autem to wrzucę je na allegro

 

Edit: Weekend odpada bo jestem na zlocie, ale na początku tygodnia z jak największą chęcią. Chętnie zweryfikuję czy to przepustnica...

Edytowane przez solista
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Duńskiej dosyć często bywam więc to pewnie ja. Widziałem raz czarne G35 na Przyjaciół Żołnierza. To twoje?

Ok. To odezwij się na początku tygodnia.

Te plenum spacery są 1/2 czy 5/16 cala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie moje, jak blachy z ZS to na pewno ja.

plenum są 5/16.

podeślij mi nr kom na PW to się jakoś ustawimy.

 

S.

 

auto odpaliło dzięki pomocy Filona :)

 

Case closed - winny odwrotnie zamontowany przepływomierz... ehh

 

S.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiedz nam jeszcze jak osiągi po założeniu plenum spacera. Sprawdzasz auto na hamowni ?

Słyszałem że efekty dzwiękowe także sie zmieniają i to bardzo. Podobno dzwięk jest o wiele lepszy.

 

Napisz coś więcej także o kosztach itp. :)

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powiedz nam jeszcze jak osiągi po założeniu plenum spacera. Sprawdzasz auto na hamowni ? Słyszałem że efekty dzwiękowe także sie zmieniają i to bardzo. Podobno dzwięk jest o wiele lepszy. Napisz coś więcej także o kosztach itp. :) pozdr

 

Mam wrażenie, że auto lepiej ciągnie na obrotach od 5000 w górę. Jednak to tylko wrażenie, bo nie sprawdzałem na hamowni. Dźwięk powinien być inny z pod maski, ale ciężko mi powiedzieć, bo dosyć głośny wydech zagłusza. Jednak wcześniej rasowy dźwięk z wydechu przytłumiał się od 6000 obrotów. Teraz ten fajny dźwięk jest do samego odcięcia.

Cena za kawałek aluminium i trochę śrub jest dla mnie jak z kosmosu :D O cenę pytajcie Solistę, bo ma jeszcze jedną sztukę do sprzedania. Mi zrobił mały rabat bo pomogłem uruchomić jego G35. Na ebayu kosztuje z wysyłką od 750 do 900 zł. Jednak jak ktoś znajomy tego w stanach nie przepakuje to dojdzie do tego cło i chyba nasz VAT. Nie wiem jak to dokładnie jest z tymi opłatami, więc nie chcę nikogo wprowadzać w błąd.

 

To jest ulepszacz tylko do silników DE,prawda?

 

W HR rozwiązali problem zbyt małej pojemności kolektora (zmniejszona podobno przez rozpórkę) montując dwa doloty powietrza.

Edytowane przez Filon
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjasnienie. Wydaje mi się że w pierwszej kolejności gdybym miał coś zmieniać to wybiorę tłumik. Firma scorpion produkuje w calkiem przyzwoitej cenie fajne zestawy do 350-tek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...