Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

klimatyzacja-zawór rozprężny


achen
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów. Panowie i panie szybkie i krótkie pytanko Gdzie w primerce p12 2.2 DI.rok 2002 jest zawór rozprężny lub dysza dławiąco- rozprężna w układzie klimatyzacji.Szukam i nie widzę . Podejrzewam problemy że znajduje sie gdzieś przy parowniku, między deską rozdzielczą a przedziałem silnika.Nie straszcie mnie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tuż za rurkami klimatyzacji jak wchodzą w nadwozie ( zawór otoczony jest uszczelką gumową i dlatego go nie widać ale jak włożysz rękę to wyczujesz śruby - nie radzę samemu odkręcać bo są zardzewiałe od zbierającej się tam wilgoci i lubią się ukręcić lub przekręcisz gwint), parownik wyjmuje się przez rozebranie środkowej konsoli na górze jest nagrzewnica na dole parownik. Życzę powodzenia i cierpliwości bo na szybko to się tego nie zrobi

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki voyager za wyczerpującą odpowiedz.. Czyli mam rozumieć że jak zdemontuje przewody od klimy które,wchodzą do nadwozia [tam są skręcane] to za łączeniem jest ten zawór. Klima jest pusta bo mam pękniety przewód musze dac pospawac to aluminium no i nabić.,ale zauwazyłem też ze własnie w miejscu łaczenia tych przewodów do nadwozia też mam mokro widac barwnik.Mam nadzieję że to tylko nieszczelne oringi.A pytałem o ten zawór dlatego że ta moja klima nie jest zawydajna a rurka wychodząca niskiego cisnienia klimy ostatnio nie była lodowata tylko letniawa.podejrzewam zawór rozpręny.W czerwcu 2010 nabijałem klime i nie było żle, ale rewelacji nie było

 

Zapomniałem zapytac czy rozbierałeś tą srodkową konsolę, bo ja nie miałem jeszcze okazji i dla mnie to czarna magia jak sie za to zabrać. Ma ktoś jakis patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynasz od pokrywy przy drążku zmiany biegów , odkręcasz schowek ( przy okazji zobaczysz gdzie jest filtr kabinowy ) odkręcasz pokrywę pod kierownicą i dalej widzisz śruby które należy odkręcić ,wyjmujesz zestaw radia no i masz dostęp do plastykowego pojemnika osłaniającego parownik, żeby go wyjąć najpierw odkręć śruby z przewodów wchodzących w nadwozie. Dobrej zabawy

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz wielkie dzieki [ps.gdzie jest filtr kabinowy to wiem bo wymieniam dwa razy w oku ].jak sie okaże, że to uszkodzony zawór to mam niezłą jazdę.Ceny za demontaz dechy i parownika dla mnie stanowczo jak narazie za duże.Chyba spadnie ta robotka na moje bary .ale mam nadzieje że tak zle nie bedzie .Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko dasz radę tylko trzeba mieć na to czas, zawór rozprężny nie kosztuje tak dużo chyba około 100 zeta , jest gdzieś sklep w warszawie który prowadzi części do klimy(tam zaopatrują się wszyscy magicy od klimy) , przy okazji wymień i osuszacz ( jest przy chłodnicy z lewej strony ).Najpierw odkręć śruby od strony komory silnika a potem po kolei - dechy nie musisz demontować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odkręcisz deskę i kierownice z 2 srub to spadnie ci na takie zabezpieczenie metalowe. weś jakąś lage i pchnij lekko tą bleche (taki haczyk - L - )wtedy bez problemu zdejmujesz całą deskę i nie drapiesz tapicerki i kierownicy słupki boczne też zdejmij pociągnij przy podsufitce i wyciągnij do góry

robota na 1,5 h i dwa browary skręcanie w 20min bo siku pędzi

osłone zegarów poprostu ciągniesz (polifcie) w sumie to chyba na 4 jest przykrecona cała deska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcz raz wielkie dzięki Panowie. Temat uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiadam grzecznie, że temat zamknąłem w dobrym humorze ,ponieważ mój czarny scenariusz się nie sprawdził [na szczęście].Pospawali ładnie przewód niskiego cisnienia klimy wymienili osusacz i uszczelnili mi łączenie do zaworu rozprężnego[ nowe oringi] wpompowali pod cisnieniem 25 atm azot i szczelne. Ufffffffff parownik cały. Nabili klime i hula.Jednak jest podejrzenie, że za rok wymienię zawór rozprężny bo mam lód , ale nie taki jak w Almerce mojej żonki.Pozdrawiam

Edytowane przez achen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Almera jest mniejsza i nie ma tak rozbudowanej magistrali nawiewowej i ma mniejsze swiatło przelotu to wiecej zimna dociera

Klima w p12 jest taka troszke nie teges

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...