Sebastia1 Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Witam Kolegów Zwracam sięz prośbą do znawców, ponieważ nie potrafiłem odpowiedzieć koledze, który ma problem z zaworem SCV. Otóż pytanie jest takie: po wymianie zaworu SCV wystarczy zresetować pompę i ona sam dobierze odpowiednie parametry czy trzeba ją zaprogramować po resecie? Sam kiedyś byłem w ASO po wymianie zaworu i już nie wiem co oni wtedy zrobili czy tylko resetowali czy resetowali i programowali). Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Ja z tego wątku: http://baustralianxtrail.runboard.com/t123845,offset=0 rozumiem, że ECU po resecie się samo programuje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Umberto Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Ja miałem wymieniany zawór SCV przeszło rok temu. Zbierałem się z restem pompy i kolega z forum dał mi namiary na dobrą firmę od diesli. Dzowniłem do jegomościa i powiedział, że nie programuje się pompy w x-ie, że niby sama sobie dobiera ciśnienie itp. Sam już nie wiem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 (edytowane) Po wymianie zaworu resetuje się ustawienia w ECU czyli sterowniku silnika. Edytowane 13 Maja 2012 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 14 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Po wymianie zaworu resetuje się ustawienia w ECU czyli sterowniku silnika. Dzięki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Czy ktoś próbował sprawdzić w ten sposób ewentualne błędy wykazywane przez komputer pokładowy? (wersja po ang.):http://www.nissanforums.com/l31-2002-2006/7500-all-you-ever-wanted-know-about.html To check the fault code yourself from the comfort of your own garage, put the ECM in "Diagnostic Test Mode II" by doing the following: 1) Sit your butt in the driver's seat. 2) Turn the ignition key to the ON position and wait three seconds. (Do not start the car.) 3) Fully depress and release the accelerator pedal five times in less than five seconds. (If you've got bad ankles, give up now and drive the car to the dealer.) 4) Wait exactly seven seconds. Fully depress the accelerator pedal and hold it down for about ten seconds until the MIL light begins flashing. 5) Release the accelerator pedal and start counting flashes to obtain the four-digit trouble code. Long flashes (0.6 seconds) indicate the first digit of the code; count the blinks one through nine and write down the first digit. (Ten blinks indicates a zero.) The next three digits follow in turn in the same fashion except with faster blinks (0.3 second) and a 1.0-second pause between digits. The ECM code repeats intself until you turn the ignition key to the OFF position, at which point the ECM resets itself to standard get-in-and-drive-the-car mode. You can look up the trouble codes in the ESM/FSM; there's a bunch of them. In the ESM, refer to page EC-639. Additionally, if you get four blinks of ten (0000), the ECM is indicating no malfunction. You can clear the code (and the annoying MIL) by holding down the accelerator pedal for more than 10 seconds while in Diagnostic Test Mode II. When you release the pedal, the ECM erases the trouble code(s). Może komuś się przyda informacja jak samemu wymienić zawór SCV: Poniżej tłumaczenie z forum brytyjskiego na PL ze strony http://www.kelsey-forums.co.uk/cgi-bin/cmm/YaBB.pl?num=1284501925/22 "Zmieniłem zawór SCV (regulatora ssania) i to rozwiązało problem od razu, zrobiłem to sam, nie musiałem zgłaszać się do ASO, na reset ECU. Trochę zabawy było ze zdjęciem najpierw intercoolera w celu dojścia do pompy z góry, następnie demontaż wycieraczki i panelu przedniego - dzięki temu można dostać się do pompy. Następnie należy użyć długiego 5mm klucza sześciokątnego do odkręcenia zgrzytających śrub, a następnie je poluzować palcami z wyczuciem .... W przypadku wymiany i montażu nowego zaworu upewnić się że nowy zawór i wtyczkę elektryczną włożono w ten sam sposób jak przy starym zaworze i nie zapomnieć o oringu gumowym (nowe śruby i oring z nowym zaworem powinny być zakupione razem w pakiecie), Naprawa zaczęła się i poszła idealnie. Mam nadzieję, że to w końcu rozwiąże problem, falowania obrotów i problemów z odpalaniem czy odcinania mocy z xtrail". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Czy ktoś próbował sprawdzić w ten sposób ewentualne błędy wykazywane przez komputer pokładowy? (wersja po ang.):http://www.nissanfor...know-about.html tak, ja ostatnio tak sprawdzałem kody błędów, u mnie 0000. A cała procedura prosta i bezproblemowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Jest jak napisał zeshky - działa bardzo ładnie. Użycie stopera (np. z zegara w komórce) zdecydowanie ułatwia sprawę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geodeta Opublikowano 20 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2012 "...zawór scv do wymiany - wadliwa seria to 003 i 006 - można sprawdzic na podnośniku lub kanale jezeli jest z tej serii to na pewno to. Nie trzeba kupować nowego, ważne żeby nie był z tej serii bo predzej czy pozniej padnie - 066 to chyba teraz jest sprzedawany". Moje problemy się dzisiaj skończyły (falowanie obrotów silnika na początku tylko na zimnym silniku (brak błędów w komputerze pokładowym), wchodzenie w tryb serwisowy podczas jazdy (komputer pokazał błąd nr P1273, aż doszło do ciągłego falowania obrotów również na gorącym silniku). Zakupiłem o 12:35 zawór SCV z tego sklepu: http://allegro.pl/za...2519287031.html , a o godz. 12:00 następnego dnia kurier DHL przyniósł mi go do domu (usługa za pobraniem). Za wymianę u mechanika zapłaciłem 100 zł (instrukcja wymiany jest na forum). Nie resetowałem komputera. Silnik od razu po wymianie pracuje równo i cicho! Mój stary zawór był serii 006 (uszczelki w idealnym stanie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertczarny Opublikowano 23 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2014 (edytowane) u mnie rowniez zaczeło sie falowanie na wolnych obrotach i nagły spadek mocy ( po zejciu z obrotów, np na swiatłach ) w serwisie nie pomogli i diagnozy szukalem przez miesiąc 3 razy odstawiałem do naprawy- nikt nie pomogł, tylko kase brali za wymiane niepotrzebnych czesci, i czyczenie układu paliwowego . Dopiero na tym forum znalazłem informacje, ze nalezy wymienic zawór SCV . Serwis sie nie podjał, - powiedzieli , ze moga wymienic jedynie całą pompę ... serwis nie nissana, ale od pom i wtrysków stwierdził, ze trzeba wyjąc silnik, zeby dostac sie do zaworu ...... sic Skonczyło sie na tym, ze wymienił wujek w garazu - trzeba do tego zdjąc podszybie i troche sie nagimnastykowac , ale sie da. Moj x trai to rocznik 2005 , silnik 2,2 dci, zawor tam przychodzi DENSO z numerem 294009-0120 , sa na allegro po ok 500 pln http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv-nissan-opel-denso-promocja-i3992921204.html?source=mlt po wymianie w moim aucie konieczny byl restart pompy metoda pedału gazu Procedura:1. przekręć kluczyk aż zapalą się wskaźniki na desce rozdzielczej2. poczekaj 3 sekundy3. wciskaj pedał gazu do końca 5 razy w ciągu 5 sekund - po 5 razie puszczasz pedał gazu4. czekaj 7 sekund5. po 7 sekundach wciśnij i trzymaj pedał gazu przez 10 sekund6. po 10 sekundach zacznie migać kontrolka silnika - zdejmij nogę z gazudo tego momentu jest to w zasadzie procedura odczytywania błedów z komputera.Aby zresetować pompę i ustawić ja w tryb adaptacji należy wcisnąć pedał gazu i trzymać go więcej niż 10 sekund.Po całej operacji wyjąć kluczyk ze stacyjki i można odpalać auto. wbrew pozorom bezsensownosci tego zabiegu , on działa, sprawdziłem u siebie - ps mechanikowi wydrukowałem to z internetu, ale nie zrobil tego, chociaz wymiana zaworu nie pomogła . powiedział, ze niemozliwe zeby to miałao sens . Nie dajcie sie zwiesc Po restarcie pompy auto jak nowe, wszystkie dolegliwosci mineły , a kontrolka silnika wreszcie zgasła Edytowane 23 Lutego 2014 przez robertczarny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bebzunnet Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Próbowałem wykonać w/w procedurę restartu i POTWIERDZAM Działa!!! Mam tylko pytanie u mnie zaświeca się kontrolka silnika gdy postoi na wolnych obrotach tyle że obroty nie falują wykonam reset i znika czy może to być pompa czy zawór SCV? Mogę prosić o pomoc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 26 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2014 Komputer wywala błąd. Trzeba go odczytać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość BaltimorX Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2015 Również potwierdzam! Działa! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Herflick Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Jestem Wam bardzo wdzięczny. Całą wymianę i reset pompy udało mi się przeprowadzić samemu. Nie wiem po co się męczyłem przez dłuższy czas z falującymi obrotami, utratą mocy i słabym odpalaniem. Zaoszczędziłem kupę nerwów i kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.