Gość pawelrudnicki Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 witam.. czy któryś z posiadaczy almery n16 1,5 16v robił regulacje luzów?? chciałbym sie zorientować o koszta. Ponoć powinno sie to robic co 30 tys km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 (edytowane) Po 10latach się powinno to robić, następnie co dwa lata. Jak nie klepią to nie ma sensu ruszać. Edytowane 11 Maja 2012 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Raczej wiek auta tu nie ma znaczenia tylko przebiegi. Zła regulacja nie zawsze będzie się objawiać klepaniem. Mogą nie klepać, a mieć nieodpowiedni luz i silnik już nie będzie pracował tak, jak należy. Nie zaszkodzi zrobić co 30tys. km, jest to chwila roboty. Nie wiem, jak książkowo zaleca Nissan w tym modelu, pewnie co 50 - 60tys. km. 30tys. km zaleca Honda w silnikach v-tec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Zaleca właśnie po 10latach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Zaleca właśnie po 10latach Co jest po prostu śmieszne, bo ja mogę zrobić w rok 60tys. km a ktoś inny może 6tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelrudnicki Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 jak na razie nie słychać klekotania , silnik pracuje jak ta lala ale dla pewnosci podjade do mechanika. A orientuje sie ktoś ile może kosztowac regulacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Około 30zł - 50zł, o ile tam nie ma płytek. Jeśli jest regulacja płytkami, to mogą sobie zaśpiewać nawet 150 - 200zł. W przypadku regulacji na śrubki (czyli tej "tańszej") możesz to zrobić sam, bajecznie prosta czynność. Wystarczy szczelinomierz i musisz gdzieś wyczytać, jaki powinien być luz na danym zaworze. Profilaktycznie możesz od razu kupić uszczelkę pod pokrywę klawiatury, bo stara może się rozlecieć przy zdejmowaniu pokrywy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 Nowa uszczelka pod pokrywę na bank. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pawelrudnicki Opublikowano 11 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2012 dzieki za info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrAli Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 (edytowane) Śrub nie ma, niestety Są dwa patenty, chociaż oficjalnie nissan przyznaje się tylko do jednego! Pierwszy oficjany to oczywiście płytki jak już zostało napisane. Drugi który sam kiedyś miałem w N16 to same szklanki bez płytek - w celu regulacji trzeba zwalać wałki i wymieniać całe szklanki podobnie jak w niektórych renówkach! Co do regulacji luzów, jak nie ma klekotu, nie rzuca silnikiem, nie ma LPG, to nie ma co patrzeć! Edytowane 13 Maja 2012 przez PrAli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.