Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

N16 regulacja luzów zaworowych


Gość pawelrudnicki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelrudnicki

witam.. czy któryś z posiadaczy almery n16 1,5 16v robił regulacje luzów?? chciałbym sie zorientować o koszta. Ponoć powinno sie to robic co 30 tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 10latach się powinno to robić, następnie co dwa lata. Jak nie klepią to nie ma sensu ruszać.

Edytowane przez buladag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej wiek auta tu nie ma znaczenia tylko przebiegi. Zła regulacja nie zawsze będzie się objawiać klepaniem. Mogą nie klepać, a mieć nieodpowiedni luz i silnik już nie będzie pracował tak, jak należy.

 

Nie zaszkodzi zrobić co 30tys. km, jest to chwila roboty. Nie wiem, jak książkowo zaleca Nissan w tym modelu, pewnie co 50 - 60tys. km. 30tys. km zaleca Honda w silnikach v-tec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaleca właśnie po 10latach

 

Co jest po prostu śmieszne, bo ja mogę zrobić w rok 60tys. km a ktoś inny może 6tys. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelrudnicki

jak na razie nie słychać klekotania , silnik pracuje jak ta lala :) ale dla pewnosci podjade do mechanika. A orientuje sie ktoś ile może kosztowac regulacja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Około 30zł - 50zł, o ile tam nie ma płytek.

 

Jeśli jest regulacja płytkami, to mogą sobie zaśpiewać nawet 150 - 200zł.

 

W przypadku regulacji na śrubki (czyli tej "tańszej") możesz to zrobić sam, bajecznie prosta czynność. Wystarczy szczelinomierz i musisz gdzieś wyczytać, jaki powinien być luz na danym zaworze.

 

Profilaktycznie możesz od razu kupić uszczelkę pod pokrywę klawiatury, bo stara może się rozlecieć przy zdejmowaniu pokrywy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śrub nie ma, niestety ;)

Są dwa patenty, chociaż oficjalnie nissan przyznaje się tylko do jednego!

Pierwszy oficjany to oczywiście płytki jak już zostało napisane.

Drugi który sam kiedyś miałem w N16 to same szklanki bez płytek - w celu regulacji trzeba zwalać wałki i wymieniać całe szklanki podobnie jak w niektórych renówkach!

Co do regulacji luzów, jak nie ma klekotu, nie rzuca silnikiem, nie ma LPG, to nie ma co patrzeć!

Edytowane przez PrAli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...