Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej Veedol15w40 wlany po 54tys


Gość pawciooo198307
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawciooo198307

Z ciekawosci zajrzałem w książeczke serwisową a tam przy 21 tys niemiecki serwis wlał Mobil 10W40 to nic przy przebiegu 54 tys ktos wlał Veedol 15W40.Słyszeliscie cos o tym oleju?Dlaczego ktos wlał minerał przy tak niskim przebiegu?Dodam ze mam n15 diesela

Edytowane przez Białyyy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to olej z grupy należącej do większego producenta, o ile dobrze pamiętam to Castrol to rozlewał u siebie.

 

Dlaczego ktoś zalał 15W40? Tego się raczej nigdy nie dowiemy, 15W40 jest olejem stosowanym w wolnossących dieslach starszej konstrukcji, może ktoś się tym kierował. 15W40 jest olejem tańszym, mającym kiepskie właściwości smarne poniżej -10st. Może ktoś jeździł tym autem w cieplejszym klimacie, więc mógł sobie pozwolić na zalanie silnika takim olejem.

 

Ze swojej strony odradzam lanie tanich minerałów do N15 z dieslem, hydrauliczne popychacze mocno to odczują. Może i silnik nie jest jakoś specjalnie wymagający i nowoczesny, ale kiepski olej jednak może mu zaszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Więc proponujesz wlac półsyntetyk?Zastanawiałem sie nad Valvoline 10w40 max life ale skoro moja almerka prawie od nowosci jezdziła na minerale to mam troche pietra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na nasze warunki 15W40 jest złym wyborem, szczególnie chodzi o zimę i mrozy. Hydrauliczne popychacze też dostają po d... na takim oleju przy zimnym rozruchu. No i ogólnie silnik zimą jest trudniej uruchomić na tym oleju.

 

Bez obaw lej półsyntetyk. Ja w swojej N15 2.0D po zakupie zlałem mineralny, zalałem testowo półsyntetykiem i obserwowałem, czy przez 10tys. km będzie dużo ubytków oleju. Po 10tys. okazało się, że na bagnecie prawie nic nie ubyło, czyli ok. Po spuszczeniu półsyntetyka wlany syntetyk i tak jeżdżę już blisko 80tys. km (niedługo robię szóstą wymianę syntetyka, Mobil1 ESP Formula 5W30, między wymianami żadnych dolewek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlej syntetyk i jak Qadrat obserwój po 2-5 tys wymień na nowi i powinno być ok

A jesli miałeś auto z włoch to możliwe że ktoś zaoszczędził

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej syntetyka na testy nie polecam, bo jednak kosztuje 30zł za litr :) Jeśli by się okazało, że między wymianami trzeba dolać kolejne 5 litrów, to jazda na syntetyku by była zupełnie nieopłacalna :) U nas w kraju najczęściej mineralny się zalewa właśnie z powodu brania dużych ilości oleju no i CCC, czyli cena czyni cuda :) Niektórzy jak mają wydać raz na 10tys. km chociaż 80zł na półsyntetyk to by się chyba pochlastali i wolą jednak wlać mineralny za 40zł. O syntetyku, którego 5l kosztuje 150zł już nie wspomnę :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Dodam tylko ze na 15w40 jaki by nie był filtr oleju to kontrolka cisnienia oleju gasnie dopiero po około 2 sekundach jak odpalam zimne auto.Gdy go kupiłem to gasła odrazu więc sie zastanawiam czy poprzedni własciciel nie lał czasami półsyntetyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie założyłeś czasami jakiegoś tandetnego filtra oleju? Z własnego doświadczenia mogę napisać, że na Filtronie kontrolka gasła po ~5sek, na Knechcie kontrolka świeci się niecałą sekundę, oczywiście przy odpalaniu zimnego silnika. Olej ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

W sklepie koles dawał mi jakis filtr ale zapytałem czy nie mają jakiegos lepszego to mi przyniusł droższy i nawet dmuchał w niego i mówił ze jest za***isty(firmy nie pamiętam) dmuchał tez w ten tanszy i mówi ze rura.Więc sie zastanawiam czy to nie przez ten minerał kontrolka gasnie pózniej.Wiadomo gęstszy olej potrzebuje więcej czasu żeby dotrzec do czujnika itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję super sprzedawcy z tego sklepu motoryzacyjnego... Olej oczywiście też może powodować późniejsze gaśnięcie kontrolki, ale w przypadku tego silnika filtr ma duże znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawciooo198307

Znajde opakowanie po tym filterku to napisze nazwe.Wczesniej miałem inny filterek to jeszcze pózniej gasła a olej wymieniłem na ten sam co miałem wczesniej(Turdus) i szczerze to nie podoba mi sie ten olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po spuszczeniu półsyntetyka wlany syntetyk i tak jeżdżę już blisko 80tys. km (niedługo robię szóstą wymianę syntetyka, Mobil1 ESP Formula 5W30, między wymianami żadnych dolewek).

 

Mobil ESP Formula to hydrokrak a nie syntetyk

 

takie mamy prawo, że można bezkarnie pisać "fully synthetic" na coś co tym nie jest

 

u naszych sąsiadów ten sam olej (to samo jest z popularnym u nas Peak Life 5w50)

 

mobil-1-esp-formula-5w-30-5l_0_b.jpg

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boże a co to za hybryda??

 

ale o co chodzi?

 

bo mi chodzi, że Mobil1 to nie jest "ful syntetyk", tylko hydrokrak, co nie znaczy, że zły

Edytowane przez paba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...