Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Terrano I - sztywny most z przodu


Gość gstep
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Przytoczę co onegdaj usłyszałem ...

"Hiszpany" tym różnią się od pozostałych Patroli że ich przedni dyfer jest "rozbieralny" na gruszkę i rury (krótszą - prawą i dłuższą - lewą) ... wystarczy je oraz półosie zamienić stronami aby otrzymać odpowiednik terranowego dyfra

ale to dopiero początek zabawy 

 

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/97342-od-bulwar%C3%B3wki-do-u-boota-czyli-syndrom-zakuli/

 

zanim zaczniesz cokolwiek przerabiać zapraszam do lektury powyższego tematu  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

lemmy69 dzieki brachu za podpowiedż :punk:  ,temat który przytoczyłeś (załączył mi mózg :spoko: ) ,zapodam most z K260 przełożę gruszeczkę na lewo ,reduktora nie ruszam, za zaoszczędzone złocisze wystrugam sobie np. regulowane wahaczyki :spoko: , dzieki za za***iscie konkretną odpowiedź , już wiem jak to wszystko ogarnąć ,tego mi było trzeba :0dance4:  .

Dzięki piękne jeszcze raz , Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O właśnie, podjechać, obejrzeć, podpytać  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsza konwersja to: wahacze z range rovera P38, most odwrocony z K160/K260 (latwo sie odwraca), wał z K260 ( z podwojnym krzyzakiem, trzeba skrocic), sprezyny od krotkiego Y60 standardowe. Aha i belke pod skrzynie trzeba lekko przerobic, bo koliduje z wałem, przewody hamulcowe dlugie (od range rovera P38). Najbardziej upierdliwe jest pozbycie sie mocowan do IFS-u, trzeba ciac etapami. Aha i bardzo wazna rzecz: pilnowac kątów zwrotnic i kątu wału, przesunac przednia os do przodu o 5 cm w stosunku do IFS, inaczej nei wejda wieksze kola niz 33" a i tak bedzie obcierac. Po przesunieciu wchodzi i 37". Do zwrotnicy trzeba tez wąsa kierowniczego dorobic, znaja temat ci co robili spoa w K160/260.


A co do reduktora, to K260 byly w wersji z silnikiem 2,7TD takim jak w terrano, wiec calosc skrzynia + reduktor powinna spasic, tylko kup pan taki ... 

Edytowane przez redwater
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redzik ... ale Ty Mavericka motałeś a kolega do Terrano poszukuje inspiracji  :thumbsup:

no może podpasuje ...  :huh:  :jump:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lemmy69 dzieki brachu za podpowiedż :punk:  ,temat który przytoczyłeś (załączył mi mózg :spoko: ) ,zapodam most z K260 przełożę gruszeczkę na lewo ,reduktora nie ruszam, za zaoszczędzone złocisze wystrugam sobie np. regulowane wahaczyki :spoko: , dzieki za za***iscie konkretną odpowiedź , już wiem jak to wszystko ogarnąć ,tego mi było trzeba :0dance4:  .

Dzięki piękne jeszcze raz , Pozdrawiam!

Matis jak będziesz w trakcie prac to zaproś na piwko do Ciebie (piwo ja przywiozę) chętnie zobaczę rozwiązania :dribble:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsza konwersja to: wahacze z range rovera P38, most odwrocony z K160/K260 (latwo sie odwraca), wał z K260 ( z podwojnym krzyzakiem, trzeba skrocic), sprezyny od krotkiego Y60 standardowe. Aha i belke pod skrzynie trzeba lekko przerobic, bo koliduje z wałem, przewody hamulcowe dlugie (od range rovera P38). Najbardziej upierdliwe jest pozbycie sie mocowan do IFS-u, trzeba ciac etapami. Aha i bardzo wazna rzecz: pilnowac kątów zwrotnic i kątu wału, przesunac przednia os do przodu o 5 cm w stosunku do IFS, inaczej nei wejda wieksze kola niz 33" a i tak bedzie obcierac. Po przesunieciu wchodzi i 37". Do zwrotnicy trzeba tez wąsa kierowniczego dorobic, znaja temat ci co robili spoa w K160/260.

 

A co do reduktora, to K260 byly w wersji z silnikiem 2,7TD takim jak w terrano, wiec calosc skrzynia + reduktor powinna spasic, tylko kup pan taki ...

Prosze bardzo, tylko nie wiem, czy sam most sprzeda: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=5047851403

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

 Aha i bardzo wazna rzecz: pilnowac kątów zwrotnic i kątu wału... 

Odnośnie tego najważniejszego aspektu ,mam w zanadrzu kilka narzędzi <<precyzyjnych>> których użyje w tym celu..

Dzięki kolego redwater za kolejną garść wskazówek odnośnie tej modyfikacji ,doceniam to.

Pozdro

Prosze bardzo, tylko nie wiem, czy sam most sprzeda: http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item

Podziękował za info , zadzwoniłem tam gość z którym rozmawiałem powiedział ,ze niema opcji sprzedaży tajli oddzielnie, wszystko na raz albo nic ,za całość ok 5 kafli zarzekał się że ma białego kruka B) .Może ktoś inny skorzysta co? Za dużo za ten złom

O właśnie, podjechać, obejrzeć, podpytać  :)

Święte słowa!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak możesz nazywać to złomem?!

być może dla zwykłego szrociarza przeliczającego wszystko na kasę są to tylko kilogramy surowca

dla jakiegoś gogusia w wypicowanym E-klasse ... też będą to zwykle śmieci

... ale nie dla nas, my widzimy od razu co można z tym, z tego zrobić, jak wykorzystać ... 

jesteśmy niczym tropiciele artefaktów, bibliofile przekopujący zakamarki antykwariatu w poszukiwaniu białych kruków czy innych tam złotych graali

to są skarby!

życie terenówki nie kończy się wraz z pierwszą stłuczką, 

to jest jak zabawa klockami lego ... nieraz dla jednego pożądanego elementu warto przebudować, przekonfigurować pozostałą resztę

grunt, żeby efekt końcowy wywołał banana między uszami

 

no normalnie jestem zniesmaczony Twoją wypowiedzią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

Jak możesz nazywać to złomem?!

 

Uważam że ta połówka patrola na aukcji to kawał kozka ma potencjał który z pewnością ktoś wykorzysta ,ale w tym przypadku nie ja :whistle: .Wyjechałem niechcący z hasłem obrażającym stan tego oto pojazdu nazywając go <złomem>, gdyż zdenerwował mnie straszliwie posiadacz i sprzedawca w jednej osobie ,tym że oczekuje za zmęczonego staruszka ,któremu jakiś wandal obciął tylną część nadwozia i podwozia !!! Astronomiczną sumę gotówki :wtf2::wave:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra dobra ... nie chciałem Cię urazić, tylko z emotów nie skorzystałem 

gość wie co ma, stąd taka cena, a że do wykorzystania z tego tylko przedni most ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

 

... ale nie dla nas, my widzimy od razu co można z tym, z tego zrobić, jak wykorzystać ... 

to są skarby!

 

to jest jak zabawa klockami lego ...

 

Słychać tu prawdziwą pasje  ,oddanie się jej bez reszty :) ,szacuneczek kolego ,to jest rasowy off roader z krwi i kości ,a nie jakeś sraty taty, fiu bżdziu. Tak trzymać ,ukłony i brawa :0recourse:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no coś Ty ... tylko teoretykiem jestem 

nie mam szczęśliwej ręki do off roadu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobra dobra ... nie chciałem Cię urazić, tylko z emotów nie skorzystałem

gość wie co ma, stąd taka cena, a że do wykorzystania z tego tylko przedni most ...

Przedni most i silnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

no coś Ty ... tylko teoretykiem jestem 

nie mam szczęśliwej ręki do off roadu

I do tego skromny ,podwójne brawa :claps::D

Przedni most i silnik :D

No silnik na rezerwe .jak znalazł :shifty:

5 koła i ktoś go przygarnie :iiam:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze mozna jakos sie zrzucic, ktos most, ktos silnik, kwestia tylko dogadania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko ze zbytem na te silniki jest problem, nie chca sie psuc. Krukiem to tam jest skrzynia+reduktor i tyle. No moze jeszcze przedni most jesli ma nie zżarte kule z chromu, ale nie ze kruk, no chyba ze czarny.  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A u mnie był raz wymieniany z tego co wiem, bo się przytarł jak na autostradzie sie dziura w chlodnicy zrobiła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziurawa chłodnica już była, po tej przygodzie jest teraz właśnie turbinka w stanie przedrozpadowym chyba :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

 Krukiem to tam jest skrzynia+reduktor i tyle.

Tak to prawda najszczersza :shifty: .Reszta tajli to k260 , nielicząc silnika z terrano i jego wiązki elek. . Jeżeli ktoś z was ma 260 to zadzwońcie tam jeżeli coś potrzebujecie , bo coś czuje że gościu miał zły chumor  jak zemną rozmawiał,i chciał mi sprzedać całość a nie poszczegulne części :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno, przy zastosowaniu reduktora z wyjsciem walu na przod po stronie pasazera, trzeba mocowania silnika przespawac, bo przy wyjsciu po stronie kierowcy silnik jest przesuniety lekko w strone pasazera, wiec trzeba zrobic odwrotnie. Motania chyba wiecej niz przy odwracaniu mostu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matis_uaz

Jeszcze jedno, przy zastosowaniu reduktora z wyjsciem walu na przod po stronie pasazera, trzeba mocowania silnika przespawac, bo przy wyjsciu po stronie kierowcy silnik jest przesuniety lekko w strone pasazera, wiec trzeba zrobic odwrotnie. Motania chyba wiecej niz przy odwracaniu mostu.

O widzisz ,o tym nie miałem pojęcia , za dużo zachodu, ja zostaję przy przeróbce dyfra z k260 to sie wydaje bardziej trafione .

Dzięki kolego za cenną wskazówkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...