bartekzuczek Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Witam. Primera p11 kombi 2.0 98r Jakiś czas temu wymieniłem oba wachacze górne, były to najtańsze zamienniki. Po przejachaniu około 2 tys kilometrów ponownie pojawiły się luzy więc tym raem kupiłem tulejki i powróciłem do starych wachaczy. Powybijałem tuleje i samodzielnie bez prasy powbijałem nowe tuleje. Prawa strona super lecz lewa cośnie bardzo. Po kolejnych około 2tys kilosów ponownie wymieniłem tuleje lecz tylko w lewym wachaczy. Tym razem robili to chyba profesjonaliści w warsztacie. było jakiś czas dobrze lecz teraz pojawiły się znowu stuki. Na wachaczu nie ma wyczuwalnego luzu jest natomiast coś jakby zatarcie. Diagnozowałem to tak że ktoś bujał samochodem góra dół a ja trzymałem za tuleje. Czuć wtedy tak jakby przeskakiwanie jedno przeskoczenie jak samochód idzie w dół drugie zpowrotem. Czy to znowu tulejki się wyrobiły?? Za pierwsdzym razem jak wymieniałem wachacze to odkręcałem mocowanie wachacza od strony silnik ( to na 4 nakrętki), czy mogłem to jakoś krzywo przykręcić?? Kolejne pytanie, tym razem chodzi mi o sworzeń wachacze ten długi od strony silnika. U mnie jest węższy od strony gwintu. To zwężenie ma około 0.5 mm i trafia akurat w to miejsce gdzie jest otwór w mocowaniu wachacza. Tak ma być czy to może wyrobienie?? Trzecie pytanie. Może to ma coś wspólnego z poprzednimi problemami. Otórz jadąc po bruku słychać bardzi intensywne stuknięcia (drżenie) z lewej strony. Przenosi się to na cały samochód. Wydaje się jakby cośbyło luźne i napierdzielało.. Pozdrawiam, dziękuję za zainteresowanie i pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dominik14 Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 W sumie temat o wahaczach juz jest dosyc obszerny. Powiem krotko-śruby takie byc powinny, nic krzywo nie przykreciles i nie kombinuj wiecej z tulejkami bo oszczedny 2 razy placi. Kup cale wahacze na lozyskach kulowych /ok 100zl za szt/-wymien i jezdzij spokojnie. A co do tego drzenia-ciezko mi powiedziec. Powiedz czy te stuki sa metaliczne czy gluche? Mozliwe ze te tuleje sie nadaja na nic i luz taki maja-wtedy objawy powinny sie zgadzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 Poczytaj jest sporo tego http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/72329-p10-p11regeneracja-wahacza-gornego-instrukcja-obrazkowa/page__fromsearch__1 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/8349-p10-p11-gorne-wahacze-jakiej-firmy/page__fromsearch__1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 tuleje trzeba składać na smar, dużo smaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bartekzuczek Opublikowano 16 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 (edytowane) <h3 class="row2"> <span class="author vcard"><a class="url fn ___hover___member _hoversetup" href="http://forum.nissanklub.pl/index.php/user/4625-dominik14/" id="anonymous_element_3" title="">Dominik14</a></span> W sumie temat o wahaczach juz jest dosyc obszerny. Powiem krotko-śruby takie byc powinny, nic krzywo nie przykreciles i nie kombinuj wiecej z tulejkami bo oszczedny 2 razy placi. Kup cale wahacze na lozyskach kulowych /ok 100zl za szt/-wymien i jezdzij spokojnie. A co do tego drzenia-ciezko mi powiedziec. Powiedz czy te stuki sa metaliczne czy gluche? Mozliwe ze te tuleje sie nadaja na nic i luz taki maja-wtedy objawy powinny sie zgadzac </h3><p> </p> <p>Witam. Nie ma wyjścia będę musiał zainwestować w nowy wahacz. A to drżenie z moich odczuć wynika, że to raczej takie metaliczne jest. Ale wpadałem na pomysł, że to może koncówka drążka jest już luźna. Pojadę na zbieżność i zobaczymy. I jeszcze pytanko, co z geometrią? Po wymianie waha czy trzeba ją ustawiać??</p> <p> </p> <p>Pozdrawiam</p> Edytowane 16 Maja 2012 przez bartekzuczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 nie trzeba ustawiać geometrii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAAAD Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Może poczytaj sobie kolego marlos wyżej tematy. Ja po sobie wiem że trzeba jechać na zbieżność po wymianie wahaczy .Wymieniłem wahacze i po kilku miesiącach zauważyłem że biorą opony A nic innego nie wymieniałem oprócz wahaczy. Myślę że każda część nie jest taka sama i może się różnić o mm. I na zbieżności sie może zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojt_mk.. Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 Może poczytaj sobie kolego marlos wyżej tematy. Ja po sobie wiem że trzeba jechać na zbieżność po wymianie wahaczy .Wymieniłem wahacze i po kilku miesiącach zauważyłem że biorą opony A nic innego nie wymieniałem oprócz wahaczy. Myślę że każda część nie jest taka sama i może się różnić o mm. I na zbieżności sie może zmienić. A ja wymieniałem kilka razy wahacze i opon nigdy mi nie brało a zbieżności nie ustawiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 (edytowane) Nie trzeba robić zbieżności po wymianie górnych wahaczy chyba że została zrobiona wcześniej na zużytych górnych wahaczach które miały spory luz. Ale warsztat nie powinien robić zbieżności czy geometrii na zawieszeniu które jest nie sprawne . Ja wymieniałem już kilka razy górne wahacze i nigdy nie miałem problemu z cięciem opon . Edytowane 16 Maja 2012 przez nice-wawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrimerkaTD Opublikowano 18 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2012 Nice-Wawa Tez mam to samo co Ty. Czyli Drzenie Tyle Ze Lewego Kola Przechodzace Na Kabine Przy 1,2 Biegu Jak Mocniej Przycisne. To Lozyska Zwrotnicy Do Wymiany Sa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.