Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Górny wachacz


bartekzuczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Primera p11 kombi 2.0 98r

Jakiś czas temu wymieniłem oba wachacze górne, były to najtańsze zamienniki. Po przejachaniu około 2 tys kilometrów ponownie pojawiły się luzy więc tym raem kupiłem tulejki i powróciłem do starych wachaczy. Powybijałem tuleje i samodzielnie bez prasy powbijałem nowe tuleje. Prawa strona super lecz lewa cośnie bardzo. Po kolejnych około 2tys kilosów ponownie wymieniłem tuleje lecz tylko w lewym wachaczy. Tym razem robili to chyba profesjonaliści w warsztacie. było jakiś czas dobrze lecz teraz pojawiły się znowu stuki. Na wachaczu nie ma wyczuwalnego luzu jest natomiast coś jakby zatarcie. Diagnozowałem to tak że ktoś bujał samochodem góra dół a ja trzymałem za tuleje. Czuć wtedy tak jakby przeskakiwanie jedno przeskoczenie jak samochód idzie w dół drugie zpowrotem. Czy to znowu tulejki się wyrobiły?? Za pierwsdzym razem jak wymieniałem wachacze to odkręcałem mocowanie wachacza od strony silnik ( to na 4 nakrętki), czy mogłem to jakoś krzywo przykręcić??

 

Kolejne pytanie, tym razem chodzi mi o sworzeń wachacze ten długi od strony silnika. U mnie jest węższy od strony gwintu. To zwężenie ma około 0.5 mm i trafia akurat w to miejsce gdzie jest otwór w mocowaniu wachacza. Tak ma być czy to może wyrobienie??

 

Trzecie pytanie. Może to ma coś wspólnego z poprzednimi problemami. Otórz jadąc po bruku słychać bardzi intensywne stuknięcia (drżenie) z lewej strony. Przenosi się to na cały samochód. Wydaje się jakby cośbyło luźne i napierdzielało..

 

Pozdrawiam, dziękuję za zainteresowanie i pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie temat o wahaczach juz jest dosyc obszerny. Powiem krotko-śruby takie byc powinny, nic krzywo nie przykreciles i nie kombinuj wiecej z tulejkami bo oszczedny 2 razy placi. Kup cale wahacze na lozyskach kulowych /ok 100zl za szt/-wymien i jezdzij spokojnie. A co do tego drzenia-ciezko mi powiedziec. Powiedz czy te stuki sa metaliczne czy gluche? Mozliwe ze te tuleje sie nadaja na nic i luz taki maja-wtedy objawy powinny sie zgadzac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<h3 class="row2">

<span class="author vcard"><a class="url fn ___hover___member _hoversetup" href="http://forum.nissanklub.pl/index.php/user/4625-dominik14/" id="anonymous_element_3" title="">Dominik14</a></span>

W sumie temat o wahaczach juz jest dosyc obszerny. Powiem krotko-śruby takie byc powinny, nic krzywo nie przykreciles i nie kombinuj wiecej z tulejkami bo oszczedny 2 razy placi. Kup cale wahacze na lozyskach kulowych /ok 100zl za szt/-wymien i jezdzij spokojnie. A co do tego drzenia-ciezko mi powiedziec. Powiedz czy te stuki sa metaliczne czy gluche? Mozliwe ze te tuleje sie nadaja na nic i luz taki maja-wtedy objawy powinny sie zgadzac
</h3>

<p>&nbsp;</p>

<p>Witam. Nie ma wyjścia będę musiał zainwestować w nowy wahacz. A to drżenie z moich odczuć wynika, że to raczej takie metaliczne jest. Ale wpadałem na pomysł, że to może koncówka drążka jest już luźna. Pojadę na zbieżność i zobaczymy. I jeszcze pytanko, co z geometrią? Po wymianie waha czy trzeba ją ustawiać??</p>

<p>&nbsp;</p>

<p>Pozdrawiam</p>

Edytowane przez bartekzuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może poczytaj sobie kolego marlos wyżej tematy.

Ja po sobie wiem że trzeba jechać na zbieżność po wymianie wahaczy .Wymieniłem wahacze i po kilku miesiącach zauważyłem że biorą opony :(

A nic innego nie wymieniałem oprócz wahaczy.

Myślę że każda część nie jest taka sama i może się różnić o mm. I na zbieżności sie może zmienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojt_mk..

Może poczytaj sobie kolego marlos wyżej tematy.

Ja po sobie wiem że trzeba jechać na zbieżność po wymianie wahaczy .Wymieniłem wahacze i po kilku miesiącach zauważyłem że biorą opony :(

A nic innego nie wymieniałem oprócz wahaczy.

Myślę że każda część nie jest taka sama i może się różnić o mm. I na zbieżności sie może zmienić.

A ja wymieniałem kilka razy wahacze i opon nigdy mi nie brało a zbieżności nie ustawiałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba robić zbieżności po wymianie górnych wahaczy chyba że została zrobiona wcześniej na zużytych górnych wahaczach które miały spory luz. Ale warsztat nie powinien robić zbieżności czy geometrii na zawieszeniu które jest nie sprawne .

Ja wymieniałem już kilka razy górne wahacze i nigdy nie miałem problemu z cięciem opon .

Edytowane przez nice-wawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nice-Wawa Tez mam to samo co Ty. Czyli Drzenie Tyle Ze Lewego Kola Przechodzace Na Kabine Przy 1,2 Biegu Jak Mocniej Przycisne. To Lozyska Zwrotnicy Do Wymiany Sa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...