Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Niskie obroty qaszka 1,6 benz


Radek1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

załozylem nowy temat bo nie znalazlem nigdzie tematu który nawiązywał by do mojego problemu. Otóż w moim nissanie (silnik 1,6 benz) zauważyłem ze po przejechaniu kilku kilometrów ( tak zeby się silnik zagrzał) i zatrzymaniu się np na swiatlach obroty silnika spadają do okolo 600 obr i wydaje mi się ze są one za niskie poniewaz silnik dziwnie pracuje. W serwisie po podpieciu do kompa nic nie wykazalo i tak sobie mysle czy ewentualna przyczyna moga byc swiece zaplonowe - nie wiem po jakim przebiegu powinno sie je wymienic - auto ma 60 000 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam załozylem nowy temat bo nie znalazlem nigdzie tematu który nawiązywał by do mojego problemu. Otóż w moim nissanie (silnik 1,6 benz) zauważyłem ze po przejechaniu kilku kilometrów ( tak zeby się silnik zagrzał) i zatrzymaniu się np na swiatlach obroty silnika spadają do okolo 600 obr i wydaje mi się ze są one za niskie poniewaz silnik dziwnie pracuje. W serwisie po podpieciu do kompa nic nie wykazalo i tak sobie mysle czy ewentualna przyczyna moga byc swiece zaplonowe - nie wiem po jakim przebiegu powinno sie je wymienic - auto ma 60 000 km.
Świece zapłonowe po 60 kkm dobrze jest wymienić (taką mniej więcej trwałość przewidują producenci świec) ale mogą one powodować występowanie przerw (wypadanie) w kolejnych zapłonach natomiast nie powinny powodować samoistnego obniżenia obrotów silnika. Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaka może być przyczyna takich obrotów ?? no chyba że te obroty są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jaka może być przyczyna takich obrotów ?? no chyba że te obroty są ok.
Być może źle działajacy silniczek krokowy sterujący przepustnicą albo zabrudzenia w rejonie przepustnicy. Ale to powinien określić sewis (myślący a nie tylko podłączający komputer). Na poczatek jednak proponowałbym wymianę świec (swoje przepracowały) i obserwację co dalej. Edytowane przez Yan_2007
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam miesiąc gwarancji jeszcze to muszę się spieszyć. Dzięki za podpowiedź pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maciej_pk

Moja auto ma przebieg 70 tys. km i mam podobne odczucia jak Ty. Byłem w serwisie, samochód podłączyli pod komputer i powiedzieli, że wszystko jest w jak najlepszym porządku. Ten typ tak ma i już ;-) Wydaje mi się, że wymiana świec nic nie da. Jeśli auto dobrze pali i nie przerywa podczas pracy chyba nie ma sensu ich wymieniać tym bardziej, iż świece nie są za tanie. Sztuka kosztuje 74 złote.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem takie samo zachowanie silnika u mnie bardzo dawno temu... Pomyślałem sobie, że rozgrzany to w miejscu na wolnych obr. włącza się tryb eko :)

 

Tylko szkoda, że tak się trzęsie wszystko... niekulturalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specjalnie sprawdziłem u siebie. Na rozgrzanym silniku jałowe obroty to ok. 650obr/min i nie wydaje mi się, żeby to było za mało. Silnik wydaje się pracować równo. Ale przejechane raptem 24tys. przez 2.5 roku.

 

Wysłane z Larka za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umówiłem się na poniedziałek do serwisu - na taki przegląd jeszcze na gwarancji - gosciu przez tel juz mi powiedzial ze to moze byc tryb eko. Wiec pewnie wszystko bedzie ok tyle tylko ze denerwujace jest to trzesienie - trzeba bedzie sie przyzwyczaic :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

650 obr./min. to norma z tendencją do opadania w okolice 500 obr./min mimo, że klima i inne pochłaniacze energii są wyłączone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem wczoraj w serwisie wszystko ok, tak ma być więc nie szukam sobie problemów. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam wprawdzie silnik 2.0 ale mam podobne objawy. Od jakiegoś czasu po przejechaniu paru kilometrów, jak stanę na światłach to silnik zwalnia obroty, jakby miał zgasnąć, ale po chwili wraca do normy. Po kilkunastu kilometrach już się tak nie dzieje. Mam przejechane 30 tys. km, więc to nie będzie wina świec. Byłem też niedawno na przeglądzie i serwis nie stwierdził żadnej usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W instrukcji jest tabelka model silnika HR16DE-na wolnych obrotach z manualną skrzynią-650+-50 obr/min

I nic z tego nie wynika bo obroty są na poziomie 600, juz wiem ze jest wszystko ok ale praca silnika nie jest ładna. Ale nie przejmuje się tylko podgłaszam radio :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...