Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11.144] układ kierowniczy i wspomaganie


mig

Rekomendowane odpowiedzi

Swoją Primerą jeżdżę już od 9 miesięcy i nie sprawia większych problemów (poza przepływomierzem do wymiany i zapieczonym zaciskiem :whistle:), ale coraz bardziej doskwiera mi jedna rzecz. Układ kierowniczy jest podatny na nierówności na jezdni, szczególnie koleiny. Zawsze ściąga na stronę, po której koło jedzie niżej. Szczególnie widoczne jest po podczas parkowania - kiedy prawe koła znajdują się na chodniku, auto ściąga w lewo i na odwrót. Podczas normalnej jazdy auto nie siąga, ale kiedy tylko pojawią się koleiny zaczyna po nich ostro myszkować.

Po zakupie oddałem auto do mechanika na ustawianie zbieżności i oględziny zawieszenia i wszystko było ok.

 

Druga sprawa dotyczy wspomagania, ale ten temat poruszam z czystej ciekawości, bo zbytnio mi nie przeszkadza. Podczas manewrów przy niskich prędkościach wspomaganie działa skokowo, jakby raz na sekundę dostawało więcej mocy. Jest to ledwo wyczuwalne na kierownicy, ale trochę irytuje. Nie znalazłem podobnego problemu na forum, a sprawa mnie intryguje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz opony? Chodzi mi konkretnie o szerokość. U mnie na oponie 205/55R16 też strasznie goni w koleinach, a na zimowych kółkach 185/65R15 już nie. Zawias mam ogranięty w tym roku, luzów nie ma, więc chyba tak musi być.

Co do wspomagania to nie zauważyłem czegoś takiego u siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to teraz doczytałem... Jak auto było sprawdzane 9 mies. temu, to od tego czasu zawieszenie może być w gorszym stanie. U mnie końcówki drążków wytrzymały odpowiednio 12 i 15 miesięcy, bo po zakupie też było wsio ok, ale nasze drogi robią swoje. Jak masz samochód sprowadzony to niestety tak to wygląda, nawet jak zawias jest w porządku, bez luzów, ale niemłody, to zaraz leci na naszych dziurach;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach