sokol_tur Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 witam pojawił sie problem z Primerką , byłem na zakupach samochod odpalany i zgaszany pod trzema sklepami, pod czwartym sklepem zgasiłem zamkłem , i jak wróciłem to samochod nie chciał odpalić. Po przekreceniu kluczyka wszystkie kontrolki sie palą radio sie wlancza, po przekreceniu kluczyka do pozycji odpaleniaradio gasnie i jak zawsze zadna kontrolka sie nie pali , z tego co zauważyłem nie jest to immobiliser , Proszę o POMOC! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyager1956 Opublikowano 16 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2012 (edytowane) Jak rozumieć frazę - zgasiłem zamkiem ? Sprawdź przewody od czujnika położenia wału ( na dole pod przewodami wodnymi na skrzyni biegów - lubią się przerwać nawet we wiązce przewodów osłoniętej peszlem ( od temperatury ) Edytowane 16 Maja 2012 przez voyager1956 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 Polecam doprowadzić kolejną masę Mój dokłednie taki sam problem skończył sie gdzy wymieniłem klemy akumulatora. Co się okazało na plusie wytarła się taka podkładka i nie stykało pomiedzy klema a akumulatorem jak ruszałem maśa to przy okazji ruszał się plus i tak zaskakiwało czasem na drugi dzień kupiłem nowe klemy i koazało sie, ze na masie przy klemie druty trzymały się tylko na mufce termokurczliwej. W tej hwili mam mase oddzielnie pociągnieta na silnik i blache i poprawione łączenie na plusie i od lutego gro i bucy Jak umyłem kilka dni temu silnik to obejżałem wszystkie przewody wokoło silnika i były ok - elastyczne i miekkie i czyste nigdzie nie poprzypalne może tylko brak prądu Dawno temu jak mi auto(lanos) gasło podczas jazdy okazało się, ze akumulator się skończył nie trzymał parametrłów. Kupiłem nowy i auto dalej za.....ło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 17 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 kabel od masy przy silniku sie ukruszył . Teraz jest OK!!. Na przyszłośc jak bedzie podobny przypadek to pierw szukać problemów z masą ;)Pozdrawiam i Dziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 17 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2012 zrobiłem sobie taka partyzantkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 4 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 dobra , ok dzięki za zdjęcia ) odświeżam... Dziś został umyty silnik Dodam że na właczonym silniku , po jakimś czasie jeżdzenia auto zaczeło sie dławić , a następnie zapliła się czerowna kontrolka od silnika . Dodam że auto jak narazie odpala bez problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kurczag Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 witam kolego ja mam podobny problem z czerwoną lampką zapala mi się podczas jazdy .Teraz wiem że to jest sygnał zawodnionego filtru paliwa .wymieniałem już dwa razy filtr paliwa ale po około tygodniu znowu zaczyna się zapalac czerwona lampka i wtedy zaczyna się koszmar ,a mianowicie ciepłego silnika nie mogę odpalić musi wystygnąć kilka godzin i wtedy odpali .Jeśłi ktoś wie jak siętego problemu pozbyć będę wdzięczny ponieważ opadają mi juz ręce .mój e-mail gk69@interia.eu pozdrawiam forumowiczów Grzegorz z Rzeszowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sokol_tur Opublikowano 9 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 kolego ja byłem na komputerze i pokazało mi że przepływomierz do wymiany.. A co o tego że jak jest ciepły i problem z odpaleniem , to zobacz wtryski czy któryś ci nie leje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Witam. Posiadam nissana p12 1.9 dci 120 km 2003r. Nagle zaczął ciężko palić. Dokonałem wymiany przewodów paliwowych idących od filtra do pompy wraz z "gruszką: gdyż jeden przewód był nieszczelny. Przez trzy dni samochód palił od strzału, potem znów przestał. Bardzo ciężko odpala gdy jest 5 C, po podgrzaniu z 4 -5 razy przy tej temperaturze pali dobrze. Dzisiaj go odpalałem przy +15 po jednym podgrzaniu, kręcił gdzieś przez 5 s delikatnie załapując i odpalił. Po długiej trasie jak jest rozgrzany, zgaszę go i próbuję zapalić to znów kręci z 7 sekund zanim zapali. Wymieniłem filtr paliwa. Podczas jazdy słyszę przy obciążeniu silnika dźwięk jakby dmuchania, jest mi ten dźwięk znany gdyż rura dolotowa pękała już kilka razy. Kilku krotnie zapalił się check engine ale nie ma spadku mocy, check zapala się przy równomiernej jeździe aczkolwiek dzisiaj mi się zaplił, zgasilem i znów odpaliłem auto, dałem dość mocno gazu i znów się zapalił. Ponownie więc zgasiłem, odpaliłem samochód i dałem mu dość mocno aż do 6 biegu, check się nie zapalił i czułem jakby samochód miał dużo większą moc. Potem zrobiłem 130 km bez zapalenia checka. Świece żarowe nie były wymieniane conajmniej przez 7 lat. Mechanik podłączył go przed wczoraj pod pc - wyskoczył błąd czujnika ciśnienia paliwa, niby miał go wyszyścić ale nie wiem czy tak było. Wymienił rozrząd gdyż rolka ledwo co się trzymała ( zrobiłem na nim 50 tyś ;/ ). Auto zawsze odpalało na dotyk. 1.5 roku temu wymieniono cały blok silnika, uszczelniacze, turbo. Wtryski, pompy nie tykane. Jutro rano odłącze czujnik temeperatury płynu chłodzącego ale to chyba nie jest powiązane z checkiem. Filtr paliwa wymieniłem ale nie było na nim oznaczenia kierunkowego strzałką, mogłyby się dziać takie jaja gdyby był źle wsadzony ? W przewodzie paliwowym dzisiaj widziałem cały czas mikro bombelki, mechanior widział ostatnio jeden ale mówił, że taki niewielki to normalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 12 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2017 Sprawdź obudowę filtra paliwa i podłączenia przewodów do filtra, podobno często padały tam uszczelki, a na to wskazują bąbelki w przewodzie (u mnie nie ma ani jednego). Jak to naprawisz i sytuacja się nie poprawi to będziemy szukać dalej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 (edytowane) A Wymieniłem dzisiaj świeczki i zobaczymy jak będzie. Do filtra się nie dostałem bo jedna śruba się kręci ;// usunalem bąbelki powietrza przy czujniku ciśnienia paliwa zsuwajac przewód z czujnika i caly czas pompujac grucha. Po odpaleniu nie bylo żadnych babli. Przejechałem się i bylo wszystko dobrze przez moment, następnie jechałem dwójką pod górkę i zaczął szarpać, zatrzymałem się i zobaczyłem że leci dużo małych babli, znów dokonalem ich usuniecia. Po odpaleniu nic nie bylo widac, dodalem troche gazu i przytrzymslem go przez 30 s, nic nie widać. Nagle dałem gazu do oporu i zobaczyłem jak polecialy z 4 bable, odpuściłem i znów powtórzyłem procederure, tym razem poleciał jeden duży babel. Czy to normalne? Co ROBIĆ ? Gdzie szukać Edytowane 16 Maja 2017 przez bronkzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2017 Omiń filtr paliwa zakładając mały filterek http://www.motocykle125.pl/wp-content/uploads/2015/03/filtr-paliwa.jpg Będziesz miał pewność czy nie puszcza na fabrycznym zestawie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Czyli odłączyć przewody na filtrze i podłączyć pod taki filterek ? Gdzie go można go kupic i do jakiego sprzetu idzie ? Dzisiaj odpalił od strzału, musze wyeliminować przerywanie. Miedzy 1700-2200 obrotów słychać dźwięk peknietej z rury a potem przestaje ( znam ten dźwięk gdyż dwa razy magict to już uszczelniali) tylko nie mogę teraz tego zlokalizowac. Mechanik powiedział że chyba turbo siada. Nie wierzą w to gdyż turbo wymienione 1.5 roku temu chyba z 4 już i gość na regeneracji powiedział że było dobre. I czy przewody nie beda spadac z tego filtra I czy przewody nie beda spadac z tego filtra ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Tak, odłącz i podepnij. Filtr kupisz w sklepie motoryzacyjnym. Na przewody załóż opaski by nie spadały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Wtyczke ta elektryczna tez odłączyć czy zostawic podpieta do filtra ? Czy nie będzie zbyt małego przepływu paliwa ? Mogę zostawić ten filterek na dwa dni i przyjechać z 200 km żeby przetestowac ? Czy strach dla silnika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Zostaw podpiętą do filtra. Nie będzie małego przepływu. Myślę że 50 km wystarczy by przetestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Oki, zaraz się biorę za robote i dam znać Nie udało mi się założyć tego filtra z powodu nie pasującej wtyczki. Udało mi się jednak odkręcić filtr paliwa. Wyciagnalem go i zobaczyłem że jest do połowy pusty. Wlałem rope z filtra do pojemnika i zobaczyłem coś w stylu rozwodnionego błota ;/ filtr wymieniony z 1.5 miesiaca temu. Nie było na nim oznaczenia strzałka w która stronę ma isc, dalem napisem filtron w dół teraz mam nowy filtr również filtrona i bez strzałki i nie wiem jak gob teraz wsadzic, może napisem drugi góry ? Czemu tylko w połowie był zalany ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 montaż filtra jest bez znaczenia, bo przepływ jest z zewnątrz do wewnątrz filtra, czyli odbierane jest ze środka filtra. W kwestii do połowy pustej komory filtra, to jest to spowodowane nieszczelnością, gdzieś dostaje Ci się powietrze do układu. Musisz sprawdzić pod tym kątem cały układ paliwowy, od zbiornika aż po sam filtr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 19 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 (edytowane) Wczoraj wymienilem filtr,zalalem calego, odpowietrzylem i na chwile obecna gitara. Dzięki wielkie za pomoc. Gdyby była dalej lipa bede pisał. Teraz muszę szukać dziurki w dolocie Witam. Dalej to samo. Wczoraj chodził samochód odpalony z 10 min i żadnego bąbelka, dzisiaj znów przerywa jakiś taki słaby i bąble w paliwe ;// Ciężko pali na ciepłym, kilka razy zdarzyło mi się (nawet dzisiaj) że przy odpalaniu na gorącym zabrzęczał czujnik ciśnienia paliwa ( znam ten dźwięk gdyż ostatnio widziałem filmik jak gościu go odpiął i brzęczał w lagunie II 1.9 dci jest to ten czujnik na pompie wysokiego ciśnienia chyba że się myle). Po usłyszeniu brzęczenia odpuściłem odpalanie po czym znów przekręciłem kluczyk i samochód odpalił bez dodatkowych dźwięków. Czy na powietrza w paliwie może mieć wpływ gdzieś nieszczelny dolot ( chodzi mi o dźwięk który podczas słysze w pewnym momencie podczas jazdy ) Pomóżcie bo już nie wiem gdzie szukać Zapomniałem dodać, że jakoś teraz słabo przyspiesza, wciskam gaz i dopiero po chwili zaczyna się coś dziać tak jakbym jechał pod mocną górkę i nagle coraz lepiej coraz lepiej 120 km łapie i idzie jak się już wkręci. Ostatnio jak mi wyskakiwał check mechanik podłączył samochód do pc i wywaliło błąd jakiś albo z ciśnieniem paliwa w czujniku lub czujnik ciśnienia paliwa coś takiego. Czy ten czujnik można odkręcić i wyczyścić ? Edytowane 19 Maja 2017 przez bronkzz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 20 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2017 jeżeli dostaje za mało paliwa, a dostaje przez to że w układzie jest powietrze to nigdy nie będzie szedł dobrze i odpalał dobrze. Podejrzewam że jak znowu zajrzysz do filtra to będzie do połowy pusty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 heee wczoraj znów zapalił się dwa razy check engine, i temperatura rosła. W zbiorniczku nie było prawie płynu ;// wlałem z 2 litry, nigdzie nie widać żeby ciekło ani żeby spalała ( nie kopci). Odpaliłem go i nie widać żadnych bąbli powietrza w zbiorniczku płynu chłodzącego, odpiąłem egr i wydawało mi się że z mocą jest lepiej hmm dzisiaj wieczorem zrobię 100 km to sprawdzę, hmm masz rację z odpalaniem i mocą, przed chwilą go trąciłem przy 17 C i nie odpalił tak jak powinien, nie wiem tylko gdzie szukać tej nieszczelności, wezmę jeszcze jutro tak jak mówiłeś zamontuje ten filterek na krótko ( przerobie wężyk bo mam stary) i zobaczymy, a jeśli nic nie da to gdzie szukać ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Konkretnego miejsca usterki to Ci niestety nie wskażemy, musisz przejrzeć przewody paliwowe od zbiornika aż do samego filtra paliwa, szukaj zapoceń pęknięć czy luźnych połączeń. Kiedyś też gdzieś czytałem że komuś w samym zbiorniku się coś rozszczelniło i jak miał pełny zbiornik to paliwo szło normalnie, jak tylko opróżnił się do pewnego poziomu to zaczynało dostawać się powietrze, także masz co oglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 Hmm oki, jutro jak wrócę z pracy będę szukał. Hmm a masz może jakas fotke z serwisowki ktoredy leci cała droga ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skit Opublikowano 21 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2017 nie nie mam, ale może to coś pomoże http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2003_12/type_64/fuel_and_engine_control/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bronkzz Opublikowano 22 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2017 Kontrolke check engine, spadek mocy i szarpanie powoduje egr, po odlaczeniu jest lux, dzisiaj go wykrece i spróbuje wyczyszcze i bede szukal tego powietrza w paliwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.