Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zacina sie przepustnica


NismoMan1

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie. Mam problem z pedalem gazu, przycina sie na starcie. Przepustnica w miare czysta.

Sruba regulacyjna (tam gdzie jest linka gazu) opiera sie na zderzaku, od dolu ma nakretke a na gorze jest plaska (bez miejsca na srubokret). Wystaje niewiele ponad poziom. U mnie nie opiera sie, w sumie miedzy zderzak a srube mozna wlozyc 2 kartki papieru. Podlozylem tam na postoju papier i problem znikl a obroty sie nie zmienily.

 

Co radzicie? Wywalic te srube i dopasowac inna, aby mozna bylo podregulowac? Myslalem o gruntownym czyszczeniu przepustnicy itd, ale boje sie zmiany obrotow a ze mam gaz itp to pozniej ciezko by bylo to znow poustawiac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Lancer901

albo dodatkową uszczelke:) taką jak ja mam, z grubej jakiejś kartki, chyba blok rysunkowy to był. obroty jak się znormalizują to adaptacja przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale uszczelke czego?

W sumie na ta "splanowana" srube z gory moge cos przykleic cienkiego i bedzie OK, ale malo profesjonalnie. Chyba wykrece te srube od dolu kombinerkami i poszukam podobnej do adaptacji.

Co do obrotow to nie widze problemu raczej. Tak jak pisalem przerwa 0,1mm i wtedy dopiero jest na zero ze zderzakiem ta sruba. Dokrece jeszcze z 0,05mm i watpie zeby obroty sie zmienily no chyba ze o 10 czy 20obr/min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta nakrętka na śrubce regulacyjnej to w rzeczywistości kontra. Śrubka, mimo że nie ma łebka, to ma od spodu nacięcie na śrubokręt krzyżakowy (nie widać tego gdy przepustnica jest zamontowana w samochodzie). Włóż śrubokręt w śrubkę aby się nie kręciła, poluzuj tę nakrętkę kontrującą i wkręć całość bardzo delikatnie - u mnie wkręcenie o dziesiąte części milimetra robiło wielką różnicę w obrotach na jałowym.

 

Czyszczenie przepustnicy, aczkolwiek zawsze wskazane, tego akurat problemu nie rozwiąże - ja niedawno polerowałem przepustnicę na lusterko i nadal się zacinała, dopóki śrubka nie była poprawnie ustawiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lebkach czyscilem przepustnice ale nic to nie dalo, wrecz wzmoglo zacinanie.

A powiedz mi czy jak puscisz gaz to zderzak opiera sie na tym lebku? Bo u mnie jest przestrzen (jakies 2 kartki papieru).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie po to jest ta śrubka, żeby się zderzak na niej opierał ;-) to cała idea. Musisz ją wkręcić na tyle żeby śrubka minimalnie podniosła zderzak, wtedy nie będzie się zacinać.

 

Zauważ tylko że przy wyłączonym silniku, lub włączonym i zimnym, przepustnica jest lekko uchylana przez taki cylinderek na górze (ssanie). Cylinderek możesz przytrzymać wciśnięty wkrętakiem, lub odłączyć ten cienki wężyk podciśnienia od korpusu przepustnicy i zassać, tak aby się schował. Dopiero wtedy reguluj śrubkę. Bo jeśli ten cylinderek jest wysunięty to zderzak nigdy nie dotknie do śrubki. Albo po prostu reguluj na włączonym i rozgrzanym silniku.

 

Edit: przypomniało mi się jak ktoś kiedyś pisał, że pedał gazu zacinał mu się bo były opory na lince. Wpuszczenie odrobiny oleju czy jakiegoś płynnego smaru do pancerza rozwiązało problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za pomoc. Srubka juz podregulowalem i jest miod malina. Teraz zderzak opada na srubke a nie wisi w powietrzu. Regulacji dokonywalem na rozgrzanym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...