Gość Qcio Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 Witam, jestem posiadaczem Nissana Micry k12 2003 r. 72 tys. km. benzyna. Otóż dzisiaj dojeżdżając do uczelni zaskoczył mnie przeraźliwy stukot, zatrzymałem się jak najszybciej i wyłączyłem auto. Myślałem na początku, że coś mi od podwozia o ulicę stukało, ale jak później się okazało to pasek klinowy się naderwał jakoś od boku, i wychodzi z niego jakiś sznurek, który zakładam, że uderzał na około i to on był żródłem stukania. A dwa dni temu mi naciągali paski... Dzwoniłem do mechanika, który mi powiedział, żebym spróbował obciąć ten sznurek. Powiedział, że pasek sklada się z pięciu pomniejszych pasków, i będzie 'na razie' OK na reszcie paseczków. Jeśli stukot ucichnie, to jechać spokojnie i wymieniać pasek. Teraz moje pytanie - jestem gotów tego spróbować, lecz boje się o to co się stanie jak nagle reszta paska się naderwie i cały się rozleci. Z tego co wiem, a mało wiem, to tam są jakieś dwa paski - Pasek, który się naderwał to ten pasek z samej góry, który widać po otwarciu maski - czy jest on odpowiedzialny za pompę wodną, przez co mogę póżniej mieć nieprzyjemności z przegrzaniem silnika? Bardzo proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2012 To pasek napędu alternatora,jeśli się zerwie to będzie brak ładowania(zapalą się kontrolki ładowania akumulatora i dalsza jazda rozładuje akumulator.Bezwzględnie za mocno ci go naciągnięto ,lub dożył końca i należy go wymienić.Możesz spróbować tego co ci radzi mechanik,raczej dojedziesz do warsztatu bez niespodzianek.Jak się zerwie ,nie jechac dalej,pozatym nic się nie stanie.Pompe napedza pasek rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Qcio Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Aha, rozumiem. Tylko z tego co się orientuję to ten model ma dwa paski, a zamiast paska rozrządu to ma łańcuszek. Wole się jeszcze raz upewnić, czy pompa wodna na pewno jest na łańcuszku rozrządu? Czy na którymś z tych pasków? Jeśli na jednym z pasków, to na którym? Naderwał się ten u góry co widać po otwarciu maski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2012 Aha, rozumiem. Tylko z tego co się orientuję to ten model ma dwa paski, a zamiast paska rozrządu to ma łańcuszek. Wole się jeszcze raz upewnić, czy pompa wodna na pewno jest na łańcuszku rozrządu? Czy na którymś z tych pasków? Jeśli na jednym z pasków, to na którym? Naderwał się ten u góry co widać po otwarciu maski. Nie dałeś w opisie info,jaki to model silnika,ale jeśli diesel to rozrząd na pasku,benzyna-na łańcuszku.Drugi z pasków napędza pompę w Pb,tu masz systemy: dCi A tu sprawdź konkretnie swój model http://nissan4u.com/parts/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.