PrzeRuSco Opublikowano 16 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2013 No i dziś mi się udało zmienić tylne amorki, u mnie na starych był 65 cm na nowych jest 68 dokładnie tyle co na przodzie więc wygląda wreszcie ok, choć jak zapakuje rodzine z ekwipunkiem to pewnie będzie znowó 65 . Za tydzień ma przegląd to zobacze jaki jest stan amorków. A oto kilka zdjęć sory za jakość ale robione telefonem. Jeszcze taka uwaga w P12 niezależnie od silnika i budy wsztskie amorki są takie same. tak stał an starych 65 cm a tak na nowych 68 cm a tak wygląda w całości długość starych amorków długość nowych a tak wyglądały razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michaello84 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 trochę nie rozumiem podejścia z podnoszeniem tyłu... Primera to nie samochód offroadowy, na wysokim tyle wygląda, przepraszam za wyrażenie (nikomu nie ujmując), komicznie... Jak jakieś stare golfy II, polonezy czy duże fiaty... Zamiast bawić się w takie rzeźby, zamontujcie porządne amortyzatory i sprężyny, a jak tego będzie mało, to duże koła Wtedy będzie wyglądało ładnie (mała przerwa między nadkolem a kołem + ładne duże koło - w moim przypadku 17" z oponą 215/45/17), będzie praktyczne (nic nie dobija na dziurach ani z pasażerami, ani z pasażerami i bagażem, ani z samym bagażem), a przy tym bezpieczniej... Wjedź szybko w zakręt z podniesionym tyłem - co z tego, że sztywniej, skoro środek ciężkości jest w innym miejscu niż projektanci to wymyślili - co za tym idzie, auto może uciekać tyłem - co więcej, jest to bardzo prawdopodobne. W każdym swoim aucie, zamiast podnosić, to starałem się je obniżyć. Nigdy mnie nie było stać na wysokiej klasy zawieszenie gwintowane z regulacją wysokości i twardości, często było to nawet nieopłacalne względem wartości pojazdu, ale zdecydowanie lepiej auto się prowadzi jak jest bliżej ziemi. Podsumowując, modyfikację z tego tematu uważam za totalnie bezsensowną. No chyba, że ktoś chce zrobić ze swojego auta dorożkę Nie obrażajcie się, bo to nie jest atak w stronę kogokolwiek z Was, tylko moje luźne przemyślenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Nie chodzi o to żeby podnieść tył, tylko go wyrównać. Primery, szczególnie kombi, niestety mają chyba taką wadę konstrukcyjną że im po prostu siedzi tył. Czasami włożenie nowych sprężyn i amorków, nawet oryginalnych, nic nie daje. Mnie się też nie podoba jak tył jest wyżej niż przód, ale równie słabo wygląda jak jest niżej. Poza tym, jeśli ma się hak i gaz, to już na starcie bez bagażu jest obciążony bagażnik o 60 kg - to tak jakby do bagażnika oryginalnego nowego auta wskoczyła, powiedzmy średnia kobieta musi trochę siąść, nie ma siły. A do tego jak się często wozi dwóch pasażerów i trochę bagażu to po prostu ciągnie się po ziemi. Dlatego właśnie się to robi. Zgadzam się z kolegą że tył który stoi wyżej niż przód wygląda słabo, ale nie o to tu chodzi. Chociaż to chyba zależy od tego na co się trafi - ja mam oryginalne zawieszenie i gaz, a siedzi bardzo nieznacznie. Na tyle mało że się nie przejmuję. Wiadomo że jak 3 osoby z tyłu plus bagaż to opadnie, ale nie myślę o twardym zawiasie żeby zachować komfort. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Michaello84 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 powiem szczerze, że Primerka, którą posiadam od tygodnia (wcześniej prawie dwa lata stała, bo mój brat nie mógł się zebrać do sprzedaży, a wcześniej 5 lat nią jeździł) nie siedzi wcale. Ostatnio w weekend jechałem w cztery osoby, pełen bagażnik i też było wszystko ok. Co prawda tuż przed długim postojem, auto miało remont zawieszenia, ale u mnie jest wszystko ok. Tak czy owak, dla mnie auto ma przede wszystkim wyglądać, a potem być w miarę wygodne ale cóż, mam trochę wypaczoną psychikę pod tym kątem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Nadeszła tak chwila i u mnie kiedy to konieczna była wymiana tylnej zawiechy. na starym zawieszeniu (amory sprawdzane przed wymianą 47 i 48 %) autko miało niecałe 65 cm i bardzo siadało nawet przy niewielkim obciążeniu, jak zabierałem komplet osób plus jakaś torba do bagażnika to jechałem prawie na odbojach. wyglądało to mniej więcej tak: mam kolumny od p12 kombi i tuleja była pod innym kątem, konieczne było obrócenie amora i niestety efekt jest następujący, mam nadzieję ze sprężyna na tym bardzo nie ucierpi: do odkręcenie nakrętek trzeba użyć naprawdę dużo siły ;] ja użyłem klucza teleskopowego do kół tylko końcówka inna ;] u mnie był problem z odkręceniem jednej nakrętki 14-ki (tam jest drobniejszy gwint, fartem okazało się że taka sama jest na starym amortyzatorze a dokładniej na tej śrubie którą ucina się w tych od P12 (oczywiście skutkiem jej odkręcenia jest osobno sprężyna i osobno amor ale stary jest do wywalenia więc mi nie zależy). po wymianie tył stoi bardzo wysoko, myślałem ze jak się przejadę to opadnie jednak machnąłem 400 KM i dalej tak wysoko. za to wrażenia z jady-bezcenne ;] nic nie dobija, autko się lepiej prowadzi, nie buja całą budą. zapakowałem 5 osób i pełny bagażnik i jeszcze miałem parę cm prześwitu między kołem a nadkolem i jechało się bardzo przyjemnie. co do twardości sprężyn znaczonych na żółto to jak dla mnie komfort jest zadowalający ;] niestety wizualny komfort już trochę mniej zadowala-kiedyś coś z tym zrobię. nowe amory tył po wymianie 64 i 67 % za 140zł komplet na obie strony. a wygląda to tak: jak do tej pory testowane do 150km/h i jest super (z dużym obciążeniem-ale da się załadować więcej ) z mojej strony to tyle pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 mam kolumny od p12 kombi i tuleja była pod innym kątem, konieczne było obrócenie amora i niestety efekt jest następujący, mam nadzieję ze sprężyna na tym bardzo nie ucierpi: Powinieneś przekręcić sprężynę na górnym mocowaniu wtedy dół by pozostał na miejscu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Powinieneś przekręcić sprężynę na górnym mocowaniu wtedy dół by pozostał na miejscu. nie dało się takiej operacji wykonać bez rozkręcenia całej kolumny a żeby potem to złożyć potrzebny jest ściągacz którego nie posiadam. kiedyś zdejmę koło i u ojca dorobię sobie prowizoryczny ściągacz i założę na amor bez jego wykręcania i obrócę samą sprężynę. ona za mocno siedziała na gumie, uwierz mi w 2 osoby kręciliśmy amorem ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Ja zrobiłem tak przykręciłem górne mocowanie w dolne włożyłem śrubokręt i przekręciłem, dół sprężyny został na miejscu bo był zablokowany przez amortyzator a gór się przekręciła, widzę że ty kręciłeś w druga stronę więc albo ja albo ty zamontowaliśmy odwrotnie amortyzatory. U ciebie doopa rzeczywiście wysoko poszła, u mnie z 65 na 68. Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez PrzeRuSco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 górna część jest lekko nachylona w jedną stronę więc zamontowałem tak jak stare były założone. jak próbowałem kręcić w drugą stronę to aż sprężyna wyskoczyła mi na dole z tego zagłębienia i wszystko się skrzywiło, wiec musiałem w drugą. a góra ani ruszyła. na gumie jak jest dociśnięte to ani rusz! nawet luzowałem tą nakrętkę od góry amora o ok 1,5 cm i to też nie pomogło. na samochodzie jest ciężko to przekręcić bo przeszkadza tarcza hamulcowa itd. można sobie łapki jedynie rozwalić bo to wszytko jest sprężyste i przeskakuje od razu po parę cm ;] po drugie na górze guma ma ząbki i końcówka sprężyny zahacza o kolejny ząbek gumy chcąc obrócić w tą stroną co ty mówisz;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Jak się wzięło od kombi to się trochę nie dziwię. Trzeba było od sedana lub hatchbacka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 a od kombi są dłuższe? niż HB? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Twardsze niż w hb czy sd, ale tyłek poszedł nieziemsko w górę . Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 to ja chciałem mieć twardsze, często śmigam załadowany ;] może też i dlatego taki podniesiony. tak jak mówiłem kiedyś to jeszcze zmodyfikuje. teraz wyjazdy, przeprowadzka więc się przyda sztywniak a do wysokiej dupci to już się powoli przyzwyczaiłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grigio70 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 tez smigam po dlugich trasach i jestem zainteresowany wymiana calych kolumn , zadzwonilem do aso kolumny sa ale padlo pytanie do jakiego modelu p 12 no to mowie sedan p11-144 a on twierdzi ze najlepiej to miec numer tej czesci bo moze nie pasowac.pomocy.dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 przeczytaj ten i kilka innych postów poświęconych wymianie tylnego zawieszenia, jeśli będzie trzeba to kilka razy a uzyskasz odpowiedzi raczej na wszystkie pytania ;] ci z ASO w życiu ci nie powiedzą ze możesz wsadzić sobie coś z p12 do p11 bo im nie wolno nawet ;] powodzenia;] jak czegoś nie zrozumiesz to pytaj o szczegóły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kazimierzm Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Witam panowie, efekty waszych primerek bardzo mi sie podobają, mam podobny problem tylko ze w sunnym n14 hb, jezeli stoi pusty to powiedzmy ze jest ok, a jesli siadzie mi ktos z tyłu badz zapne przyczepe to d*pa siedzi i jade jak rumuny, ostatnio wymienialem na nowe sprezyny kyb oraz odboje i oslony, nic to wiele nie dalo, z tego co widze pasuje wlozyc inną kolumnę, wie ktos moze jaka bedzie pasowała i zeby efekt byl zadowalający ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezesartek Opublikowano 3 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2014 Koledzy też zmagam się z oklapłym tyłkiem w mojej WP11-144 i zaciekawiło mnie to rozwiązanie ale po zdjęciach widzę, że tył faktycznie wyżej ale koło jakoś dziwnie w nadkolu wygląda jak by przesunięte w stronę przodu było nie jest centralnie w nadkolu tylko z prawej duża szpara a z lewej mała miedzy kołem a nadkolem. Patrze tylko na zdjęcia ale może ktoś to potwierdzić czy tylko tak na zdjęciach wygląda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jummbo76 Opublikowano 4 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2014 złudzenie optyczne, polecam wymianke na kolumny z p12 (ja mam kombi z LPG i teraz nawet przy 3 osobach z tyłu i pełnym bagażniku nie jest jak na oryginalnych amorkach i nowych spręzynach) W razie co są do sprzedania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prezesartek Opublikowano 16 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2015 I tak chciał bym wsadzać nówki to w takim razie będę musiał kupić amorki i sprężyny od p12 hb i wymienić mocowanie górne i wystarczy tak? Dzisiaj rozmawiałem z gościem ze śląskiej wytwórni sprężyn i resorów i robili już takie zabiegi żeby podnieść tył ale przy innych samochodach podobno z dobrym skutkiem robią wtedy sprężyny z grubszego drutu koszt takiej zabawy to ok 180zł szt. Ale na razie problem z odpowiednim materiałem i dopiero po nowym roku mogli by wykonać takie sprężyny. Skusiłem się na te mcpershony z p12 hb ale na próbę kupiłem najtańsze jakie były 30zł szt i o dziwo nawet spoko jeśli chodzi o stan z 62 cm podniósł się na 67 cm auto znacznie lepiej prowadzi się w zakrętach, nie ma efektu bujania i dobijania tyłu, teraz tylko nówki do tego twardszy przód i śmigamy w zakrętach jak talala Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 29 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2016 (edytowane) Małe upgrade - przy wymianie tylnych McPherson z P12 (hb lub sedan) do przed- i poliftowych P11/WP11, zamiast ucinać koniec amortyzatorów (utrudniając sobie późniejszą ich wymianę) - wystarczy rozwiercić środkowy otwór w podłużnicy (między dwoma nakrętkami mocującymi u góry McP) na wymiar 9-10 mm (tak jak jest w P12). Edytowane 4 Czerwca 2016 przez polo32 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.