Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P10] Wymiana termostatu - czy dużo płynu uleci?


Cyklop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czy podczas wymiany termostatu można jakoś obejść bez większego rozlewania płynu z układu?

Tzn. czy trzeba odłączyć przewód tuż chłodnicą, żeby nie rozlewać czy da się odpiąć przy termostacie bez ubytków, coś czuję, że fizyka nie pozwoli, ale może jest jakiś patent?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety trzeba upuścić tyle żeby się tam nie wylewało, a potem odpowietrzyć układ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A macie jakies patenty na demotaz termostatu? Slyszalem ze duzo roboty jest, dzis sie za to zabralem, poodpinalem przewody, weze wody przy obudowie, zdemontowalem bodarze czujnik temperatury (niebieska wtyczka). Odkrecilem sruby od obudowy procz jednej :/ dolnej. Brak dojscia, chyba bede musial zrzucic pompe wspomagania, bo wlasnie mocowanie 'szyny' napinacza blokuje mi dostanie sie do tej sruby. Jednak nie moge zluzowac paska od tej pompy :/ popuszczam napinacz i srube do regulacji napiecia pasa ale pompa ani drgnie, czy cos jeszcze ja trzyma?

Bardzo prosze o rady, jutro chcialbym to skonczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

roboty to jest zawsze kupa jak się coś robi pierwszy raz a przed tym jest kupe myślenia. płynu trzeba upuścić przez dolny wąż chłodnicy a przy nalewaniu trzeba pamiętać o odpowietrzeniu tą małą śrubką nad termostatem. przy termostacie nie ma żadnego uszczelnienia więc należy się zaopatrzyć w jakieś szczeliwo, ja korzystam od dłuższego czasu do wszystkiego szczeliwa do misek olejowych, akurat "elring" ale jak kto woli... nadaje się do oleju i do wody. obudowa termostatu jest aluminiowa i potrafi się utlenić także trzeba dobrze wyczyścić , oczyścić i uszczelnić.



jak się wie co i jak i ma się trochę pojęcia i kanał to tanim kosztem można sobie samemu wymienić termostat+ trochę ubytku płynu podczas spuszczania, ale to nic w porównaniu do kosztów niby fachowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gawa liczylem na jakies konkrety, mojs samochod stoi w pol rozebrany w garazu od wczoraj popoludnia :/

 

Po co kanal? Do wszystkiego mozna sie chyba dostac z gory? A co z ta pompa?

 

I tak przy okazji to ok ilu kosztuje wymiana termostatu w Primce? Chce miec motywacje jak popoludniu sie zabiore za konczenie demotazu :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba odkręcić trzy śruby na klucz 10 żeby otworzyć jego obudowę i wymienić sam wkład. Warto sprawdzić jaką ma temperaturę otwarcia, im wyższa tym lepiej.

do zmontowania potrzeba nowej uszczelki, lub silikonu jak w moim przypadku. Ważne żeby założyć wkład odpowietrznikiem, czyli takim małym ruchomym dzyndzelkiem do góry. Potem odpowietrzamy układ i powinno być po robocie. Całość w domowych warunkach i z przerwą na piwko nie powinna trwać dłużej niż 2 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokladnie, ja w poltorej godzinki sie wyrobilem :) Na poczatku bylo trche myslenia i chcialem zdemontowac cala obudowe, ale pozniej juz poszlo :) Seryjnie nawet silikonem bylo uszczelniane, zdemontowalem orginalny termostat na 82*C, jaka bedzie roznica po zamontowaniu na 88*C? Jest ciut dluzszy, ale o nic nie dotyka i troche wiecej sie otwiera.

 

P.S. Radze spuscic od razu caly plyn z chlodnicy, niz sie zalac tak jak ja to zrobilem, myslalem, ze pozaginam jakos weze i bede musial wlac tylko z 2 litry plynu, blad :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura otwarcia nie może być wyższa ani niższa tylko taka jak zaleca producent, czyli  do P11 2.0TD - 82*C . W P10 2.0D były zakładane 88*C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temperatura otwarcia nie może być wyższa ani niższa tylko taka jak zaleca producent, czyli  do P11 2.0TD - 82*C . W P10 2.0D były zakładane 88*C.

 

W sklepie do mojej p11 sprzedawca znalazl dwa rodzaje termostatow, na 82 i 88, wzialem na 88 bo wczesniej na forum taka informacje znalazlem. Dzis przejezdzilem 50 km, i dziala swietnie, temperatura minimalnie ponizej polowy skali, silnik szybko sie nagrzewa :) Przegonilem Pati po obwodnicy i nic nie wzrosla temperatura. :)

 

To, ze ten sam silnik nie oznacza, ze do wszystkich montowane byly takie same termostaty jak i z inymi czesciami, czasem na przelomie kilku lat potrafia byc zamontowane podezspoly o innej specyfikacji, ze wzgledu na udoskonalenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gratuluję i życzę powodzenia , słuchaj się pana w sklepie co Ci proponuje dwa rodzaje termostatu do jednego rodzaju silnika. a na forum trzeba brać poprawkę . w manualu jest jak wół napisane że do CD20T jest 82*C , na tej stronie też tak samo  http://sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS&notitle=1

i na tej stronie też http://nissan4u.com/parts/

 



jak masz rzeczywiście 2.0TD i masz już trochę doświadczenia po pierwszej wymianie to proponuje dołożyć kilka złotych do termostatu i wsadzić odpowiedni bo czapy w CD20T nie lubią się przegrzewać...



a pytałeś się po co kanał ... a no po to żeby się nie pozalewać i na darmo nie rozlewać płynu...



zaprzeczasz sam sobie bo mówisz że zdemontowałeś ORYGINALNY !!! termostat i chcesz być mądrzejszy od kogoś kto zrobił żeby twoja primera jeździła, zrób drugą taką i montuj sobie co chcesz...



a w ogóle to zamontowałeś termostat tak żeby ten mały zaworek był na górze bo na oryginałach jest oznaczenie a na nowych nie koniecznie

post-21694-0-41182800-1377892471_thumb.jpg

post-21694-0-94964900-1377893256_thumb.jpg

Edytowane przez Gawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, zamontowalem zaworkiem do gory, wlasnie ten 88*C bym dwa razy drozszy, czyli nie oszczedzalem jak sugerujesz, jak narazie to nie zauwazam zadych najmniejszych minusow, ze zalozylem ten termostat, zobaczymy zima jak bedzie dzialal. Narazie idealnie sie sprawuje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsadziłbyś 92*C też by działał świetnie ale tu chodzi nie o grzanie w kabinie tylko o temperaturę pracy silnika, ja włożyłem 82*C i też mogę powiedzieć że działa świetnie ale to twoje auto i robisz co chcesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To moze zamiast na mnie wierzdżać to bys przedstawil konsekwencje pracy silnika w temperaturze o 6*C wyzszej niz zaleca producent.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie najeżdżam na Ciebie tylko skoro robisz wszystko po swojemu to po co się pytasz jak i co masz robić ? ... skoro demontuje termostat 82* i w katalogu jest 82* a ty kombinujesz 88* to poprostu przyznaj się że z własnej niewiedzy kupiłeś taki termostat i taki włożyłeś... pytasz o różnicę ... a jaka jest różnica między +3*C a -3*C  pewnie powiesz że żadna też tylko 6*C . Jak chcesz wiedzieć to producent przewidzial na takie rozszerzalności materiałowe do takiej temperatury.podejrzewam  że i elektronika pod tą temperaturę jest przewidziana.

Edytowane przez Gawa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Nie róbcie takich scen z 6 stopni. To żadna róznica! Prawdopodobnie cała produkcja tych termostatów ma z 3-4 stopnie rozrzutu. Poza tym po kilku latach pracy takiego termostatu jego charakterystyka może być "jaka sobie chce". Co do wspomnianych cudownych inzynierów nissana i ich zaleceń, to przywołam tu nieudane górne wachacze, pękające półosie i jeszcze troche by się znalazło.

To nie jest F1, nasze p10,p11 to już powoli zabytki i rozprawy o 6 stopniach na termostacie są jakieś takie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jak temperatura spadla ponizej zera na dworze to wskaznik temperatury w nissanie p10 podnosi mi sie do 1/4 wysokosci i dmucha takie niezbyt cieple powietrze . czy to wina termostatu ?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz jak temperatura spadla ponizej zera na dworze to wskaznik temperatury w nissanie p10 podnosi mi sie do 1/4 wysokosci i dmucha takie niezbyt cieple powietrze . czy to wina termostatu ?

pozdro

Sprawdź poziom płynu a następnie, czy krótko po odpaleniu góra chłodnicy robi sie ciepła. Jeśli tak, to termostat do wymiany.

Sprawdź czy do wnętrza leci już ciepłe-letnie powietrze a chłodnica-węże jeszcze zimne. Jeśli tak, to termostat trzyma, lecz płyn do wymiany. Może stracił już swoje właściwości lub za niski jego poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...