stemplish Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Wczoraj odebrałem samochód z warsztatu i wlali 3 litry oleju (2l zostało z 5 litrowej bańki) i stan jest powyżej maximum. Co zrobić powinienem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 kolego 3 litry oleju sie nie miesci w tej almerce ja bym radził odkrecic z dołu korek i spuscic troche oleju i wlac samemu ile powinno byc uszczelke ci wywali pod głowicą jak tak bedziesz jezdził Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stemplish Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Wiem, że 3 litry, ale stan jest powyżej tej ząbkowanej części. Podjadę do jakiegos magika i spuszczę troszkę, bo muszę za 2 dni trzepnąc z 1 000 km. Zleje trochę i sam po troszkę doleje co? Tak mówisz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Ja wyciągałem kiedyś przez rurkę od bagnetu, przy pomocy diwajsa zbudowanego z rurki i takiej pompki, jak jest na mydłach w płynie. Akurat spasowało i poszło sprawnie, nie trzeba wszystkiego wylewać. A spuścić trzeba, bo jak jest za duże ciśnienie to w końcu sobie znajdzie drogę i będą uszczelki do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Ta o 300ml wiecej uszczelki wywali, jakby zalal silnik calutki to i tak by nadwyzke przez odmy wywalilo a dalej to wiadomo. Nie wiem skad wogole taki pomysl. Stemplish: Nie rob nic, 300ml to mw. szklanka, z reszta qg niebawem ochoczo przepali olej i poziom spadnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stemplish Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Teraz to sam nie wiem. Mówicie co innego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Znaczy, że wchodzi 2.7l? I na pewno mechanicy wszystko bardzo dokładnie zlali? Jak na mnie, to tam może być z 0.5l za dużo. Ja u siebie spuściłem dopiero po paru dniach, ale pociec przez aparat zapłonowy zdążyło, simmering do wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stemplish Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 No nic jadę upuścić conajmniej 300ml. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Spoko, jak przelecisz ta trase predkosciami autostradowymi to bedziesz dolewal wiec zostaw sobie ten spuszczony olej, przyda Ci sie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stemplish Opublikowano 23 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 (edytowane) Ksztowało mnie to 20 zł, czyli dobre piwo. W bańce 2 litry jeszcze zostało Odsączyli przez rurkę pod ciśnieniem przez wlot od bagnetu - byłem w FEU VERT. Zadzwoniłem do mechanika i powiedział, że zalał więcej bo myslał, że do filtra wejdzie jeszcze tego oleju. Edytowane 23 Maja 2012 przez stemplish Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gaco12 Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 lepiej było troche odlac bo jak miałoby uszczelki wywalic to wtedy byłyby koszta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Moglibyście mi wytłumaczyć w jaki sposób, bo albo czegoś tu nie rozumiem, albo to kolejna motoryzacyjna urban legends. Mówimy o przegince typu przyjmijmy nawet 1l, jakie są skutki moim zdaniem: oleju jest więcej niż w misce, wiec jego lustro podnosi się (przy 1l różnica znikoma) więc istnieje ewentualność, że wał będzie dotykał "tafli", no i to raczej tyle, nic się nie wysra bo pompa ma zawór przelewowy, a nawet gdyby ten uległ awarii to przy poprawnym poziomie wydaje mi się, że pierwsze co to ewentualnie wywaliło by bagnet tak jak to się dzieje, przy zatkanej odmie. Jak się mylę to mnie poprawcie, bo nikt omnibusem nie jest. PS: Spuszczanie szklanki oleju i to w dodatku za 20zł, to moim zdaniem bezsensowne wywalanie pieniędzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Może uszczelki i uszczelniacze rozwalić, bo wtedy robi się za duże ciśnienie. Pierścienie też sobie mogą nie poradzić ze zgarnianiem i olej pójdzie do katalizatora, co grozi jego zapchaniem. Dla cylindrów i korbowodu też to zbyt dobre nie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 23 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2012 Pompa ma zawór przelewowy, a aby zassało olej to musiało by go chyba być zalane "po brzegi". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stemplish Opublikowano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 (edytowane) Po coś w końcu jest ten wskaźnik na bagnecie. Wole dmuchać na zimne. Teorii jest bardzo dużo... Odessał prawie dwie szklanki. Edytowane 24 Maja 2012 przez stemplish Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wega67 Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 To po co zakłąda się Oil Tanki na odme ? przecież olej spokojnie by wypłynął. Rozsadzenie uszczelek to lekka przesada, teraz w razie czego będziesz sobie dolewał chodź to pewnie zależy od silnika, ale moje 1,5 nie pobiera oleju, od wymiany do wymiany mam tyle samo na bagnecie. Ps: a jaki olej zalałeś ? full syntetyk czy pół ? Moja almerka lata na 5W50 Mobila full syntetyk, jest różnica w pracy silnika mając porównanie z kolegi almerą, która jeździ na pół syntetyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2012 (edytowane) Jak to po co olicatch, po to, żebyś w razie "w" wydechu nie zaprał sadzą ze spalonego oleju, dolotu nie zafajdał olejem, także tym wytrąconym z oparów i to tyle. Edytowane 24 Maja 2012 przez buladag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stemplish Opublikowano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2012 Do tej pory łamy był syntetyk Shel Ultra Extra 5W-30, ale teraz zalałem Liqui Moly Extra Life 5W-30. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.