Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Akumulator do Nissan Terrano 2,7 TD 1995 rok


Gość Ardel
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dotychczasowy akumulator z 2006 roku Centra Futura 75 Ah 760A dokonał wreszcie żywota więc nadszedł czas na wymianę.

Co polecacie do Nissan Terrano 2,7 TD z 1995 roku (przebieg 250 000)?

Obecna Centra przeżyła 6 lat więc jestem pozytywnie nastawiony do tej firmy i zastanawiam się nad modelami:

- CENTRA FUTURA 77 AH 760A DIESL CA770 8S

- CENTRA FUTURA 77AH CA770

czy warto brać, któryś z tych akumulatorów, czy może inny? a może inna pojemność lub inny prąd rozruchowy?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wstawic taki sam jaki byl orginalny , akumulatory sa dostosowane do aut , tzw. do poboru pradu przy rozruchu i do obciazenia alternatora , jesli nie masz jakis dodatkowych udziwnien , np sprzetu car-audio, wzmacniaczy to ja bym radzil zamontowac taki jaki byl orginalnie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej wstawic taki sam jaki byl orginalny

 

taki właśnie był akumulator jak go kupowałem

jest radio cd ale standardowe

 

Według serwisówki jest zdaje się 95 Ah

 

a prąd rozruchowy?

 

ja wsadziłem 2 po chyba 70Ah

 

nie no dwóch nie chcę kupować :)

nie wspominając o miejscu na zamontowanie drugiego

 

Według serwisówki jest zdaje się 95 Ah

 

a jeśli 95 Ah, to zakup takich akumulatorów ma sens? :

- CENTRA PLUS 95AH 800EN - http://nowocar.istore.pl/pl/akumulator-centra-plus-95ah.html

- BOSCH s4 95ah 800a P+ - http://allegro.pl/akumulator-bosch-silver-s4-95ah-830a-gwa-krakow-i2317809084.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miejsca jest duzo po drugiej stronie tak maja skandynawskie terrano , koszt wiekszy bo trza dwa kupic ale jaki komfort psychiczny w zimie jak jest -25 a w lecie na biwaku mozna jeden wyswiecic do konca a drugi zawsze odpali :D

 

no dokladnie kolego ja chyba tez musze tak zrobic a jak je polaczyles??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokladnie kolego ja chyba tez musze tak zrobic a jak je polaczyles??

Wtrącę się do tematu.

Akumulatory musisz połączyć równolegle, wtedy wzrasta prąd a napięcie pozostaje bez zmian czyli 12V.

Przy szeregowym będzie 24V a prąd bez zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale co z ladowaniem alternator daje do 14v nie bedzie w stanie tego naladowac :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale co z ladowaniem alternator daje do 14v nie bedzie w stanie tego naladowac :/

Może się mylę, dlatego niech mądrzejszy mnie poprawi.

Po połączeniu równoległym wzrasta tylko prąd (objętość) a nie napięcie akumulatora, dlatego 14V alternatora w zupełności wystarczy z tym, że będzie on potrzebował na to więcej czasu. Latem myślę, że spokojnie da sobie radę i na krótkich trasach a zimą gdzie potrzebujemy więcej prądu dłużej jeździmy lub doładowujemy prostownikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie wiem nie wiem , ale skoro tak mowicie :) ja kiedys o tym myslalem tylko niewiem gdzie zmiescic 2 aku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ja mam t1 3,0l v6 troche duzy silnik, niebardzo wiem czy jest tam miejsce . no fotke podeslij jak dasz rade

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy szeregowym będzie 24V a prąd bez zmian.

bez zmian ?? a prawo Ohma znasz Pan ? :P (zależy który prąd)

 

ja proponuje nie kombinować 74 czy 75Ah i jest dobrze,

jeżeli ktoś chętnie dokłada drugi akumulator to niech dołoży odrazu drugi alternator a co tam przecież bez sensu wozić jeden nienaładowany a tak naprawdę przy tej mocy altka to obydwa nie doładowane. dario pewnie przemilczał że trzeba czasem doładować ...

 

moim zdaniem dużo większa pojemność akumulatora jest NIECELOWA chyba że zmieniamy też alternator na mocniejszy (co nie dotyczy biwakowania)

 

żeby odpalał to ma być sprawny i sprawna instalacja ... po prostu

jeżeli chodzi o marki to najlepiej mi się sprawdza do tej pory centra i najlepiej futura ale akurat tego rozmiaru nie było jako futura

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oj kto co lubi IMO nie ma sensu,

na zimę mam webasto większa radocha i komfort niz drugi aku i nie lobię doładowywać co to maluch ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywista oczywistość, tylko wyrazam swoją opinię, inteligentni ludzie potrafią rozmawiać o spornych sprawach bez kłótni

moje zdanie pozostaje tylko moim zdaniem, i jest ważne w chwili w której je wyrażam przy określonych danych wejściowych,

jak kupiłem swojego to był aku 95Ah i wystawał mi kawałek za podstawę, były problemy z odpalaniem a teraz bezproblemowo.

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według serwisówki jest zdaje się 95 Ah

 

Pojawił się mały problem, otóż akumulatory 95 Ah mają 353 mm długości, a sprawdziłem że taki może nie zmieścić się pod maską. Jest tam niecałe 350 mm, akumulator 353 mm z jednej strony będzie haczył o silnik a z drugiej wciskał w karoserię przewody od kierunkowskazów i lapm. Czy na pewno tak duży akumulator przeznaczony jest do tego modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mnie chyba padł aku, bo ledwo obróciło wałem .W toyocie 4runner miałem 2szt oryginalnie , kiedyś przejechałem koło 100metrów jak mi brakło paliwa . :devil: . W patrolu miałem 2szt. z racji wciągarek, teraz się zastanawiam czy nie lepiej 2sztuków nie podłączyć ? Jutro musze uruchomić truchło i sprawdzić czy to aku, czy gdzieś gubi prąd :nissan2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dario, coś ze szkoły mi się kojarzy że baterie połączone szeregowo powinny mieć te same parametry ... ale czy w równoległym to już nie pamiętam 

no, skoro działa to pewnie wszystko ok tylko że ten mocniejszy "na siłę wciska słabszemu prąd próbując zniwelować różnicę potencjałów ... a temu słabszemu wcale się to nie podoba" ...i może focha strzelić (dosłownie)

też mam centrę futura ale 100Ah (900A rozruchu) do tego 90A alternator i pali z półobrotu ... tylko te gabaryty swoje ma

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lemmy, tylko przy szeregowym połączeniu sumuje się napięcia, czyli 2 aku po 12V to na ich wyjściach mamy 24V, czyli przydalo by się mieć 2 aku po 6V. A co do pojemności to wydaje mi się przy szeregowym liczy się pojemność zastępczą a przy równoległym się je po prostu dodaje. Ale mogę się mylić. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo do 2 aku to są takie fikuśne sterowniki... w sensie że jakaś elektronika czuwa nad naładowaniem jednego potem przepina na drugi... i tak w kółko...

 

trochę szelestów to kosztuje http://www.sklep4x4.pl/sklep/pr/327/8725/Izolator-sterowanie-dwoch-akumulatorow-IBS-DBS-24V.html

 

ja tam czekam aż Hugh_h to wylutuje za przyziemne pieniądze... z tym że wtedy oba aku pójdą do tyłu...

Edytowane przez Thespian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie trzeba wydawać tysiaka za przekaźnik separacyjny , bo można podeprzeć to na przekaźniku z car audio i za 129zł kupić http://www.caraudiosklepy.pl/hollywood-hr-100-p908.html  (200A to 350zł , a 500A 459zł) , no a jeśli nie chcemy podczas rozruchu korzystać z obu akumulatorów , to można instalację oprzeć na zwykłym przekaźniku jak to ma miejsce w VWT4 gdzie wewnętrzny akumulator obsługuje webasto, lampki, lodówkę itd. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic852323.html  

 

U siebie mam jeden 100Ah ale z racji że nie znam jego przeszłości, to z góry przygotowuję się na to że przy pierwszych większych mrozach odmówi współpracy, a brak czasu i chęci nie pozwala na podjechanie do zaprzyjaźnionego sklepu aby mi go pod obciążeniem zbadali ;)  Na razie raz w tygodni podłączam pod Lidlowską ładowarkę i ładuję aż ona uzna że jest w 100% naładowany ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego lemmy, tylko przy szeregowym połączeniu sumuje się napięcia, czyli 2 aku po 12V to na ich wyjściach mamy 24V, czyli przydalo by się mieć 2 aku po 6V. A co do pojemności to wydaje mi się przy szeregowym liczy się pojemność zastępczą a przy równoległym się je po prostu dodaje. Ale mogę się mylić. ;)

 

sorry, złego nazewnictwa użyłem, chodziło mi o natężenie prądu, a nie napięcie... to co piszesz to wiem, sam akumulator składa się z 6 połączonych szeregowo ogniw 2 woltowych, prawda? 

zrozumiałem, że Dario na całą zimę spina 2 aku ze sobą, a on tylko na czas rozruchu  :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie od trzech lat chodzą dwa aku po 70Ah podłączone na stałe i nic sia nie dzieje, ważne jest aby miały zbliżone wartości. Alternator mam fabryczny i daje rade. Większość ciężarówek ma alternatory 80-100A a akumulatory 2 x 150-220Ah  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie sprawa odroczona- uszkodzenie okazało się mechaniczne- odpłynął elektrolit z celi . Dziurę zakleiłem, elektrolit uzupełniłem i jest dobrze. Szkłem d. utarłem ,ale przed świętami  tak trzeba B)  .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w jedynce akurat pod aku jest pole numerowe ramy co jest baaaardzo pomocne ...przy pewnych manewrach  :thumbsup:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...