mar30 Opublikowano 26 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2012 Tino słabo odpala na zimnym silniku, obroty nie wzrastaja ja wcześniej do ponad 1000 tylko utrzymuja sie przy wartosci 600. Silnik zachowuje sie jak by był ciagle gorący. Mi wyglada to na brak ssania... czy wiecie może co w tych silnikach odpowiada za zwiekszoną dawke paliwa przy odpaleniu simnego silnika??? Nie moge znaleść nic na ten temat...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Burning Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 mirekg9 opisywał kiedyś problem - powodem może być m.in. błąd ciśnienia na listwie szukajka powinna Ci pomóc - mirek przygotował ładny PDF na ten temat ja więcej nie powiem, bo mam starszą Tinkę 2,2di na pompie VP44 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 (edytowane) ok będę szukał... Odnalazłem pszyczynę słabego porannego odpalania, a wiec przyczyna to cofanie sie paliwa lub zapowietrzenie układu...... gdy podpompuję pompką paliwo, odpala do strzała... Pozdrawiam Edytowane 22 Czerwca 2012 przez mar30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Więc pozostaje Ci założenie przy filtrze paliwa, zaworku zwrotnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Tak zrobię, tylko szukam teraz odpowiedniego zaworka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 (edytowane) Może ta stronka Ci się przyda? Tam jest opisane o zaworze i przypuszczalny rodzaj-wzór zaworu. http://rob083.fm.interia.pl/zrob.htm Edytowane 24 Czerwca 2012 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 3 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 (edytowane) przez ok 5 dni, przed odpaleniem auta po nocy, zawsze pompowałem pompką do oporu i oczywiście odpalał od cyka, po tych kilku dniach zapomniało mi się przepompować i o dziwo auto odpaliło normalnie..... Minęło już kilka dni i auto nadal odpala normalnie bez przezpompowania. Albo jakimś sposobem tylko się zapowietrzyło albo zaworek w pompce ma jakieś ostatnie podrygi......... Pozdr Edytowane 3 Lipca 2012 przez mar30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2012 Najważniejsze że już wiesz na przyszłość co mu niedomaga i jak pozbyć się problemu. Może faktycznie jakiś zaworek się zastał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Mi wyglada to na brak ssania.. Na przyszłość, jak inni to będą czytali - diesel nie ma ssania, ssanie mają tylko silniki benzynowe, żeby czasami nikt potem takich rzeczy nie powtarzał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 6 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 diesel ma ssanie tak samo jak i benzyna..... człowieku już ci kiedyś pisałem poczytaj trochę nim coś nagryzmolisz! Tylko to się odbywa teraz automatycznie.... heh Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 Diesel nie ma ssania, lecz niektórzy mówią że mają......... Słowo "ssanie" w dieslach nie występuje....... A inaczej, jest to wyprzedzenie kąta wtrysku, a nie jak więkoszość twierdzi "ssanie" czyli większa dawka paliwa. W nowoczesnych silnikach podawana jest większa dawka (tzw rozgrzewająca) wraz z nieco zmniejszonym kątem wyprzedzenia wtrysku aby zmniejszyć sprawność silnika a tym samym szybciej go zagrzać. Stare diesele miały taką wajchę do ciągnięcia (niby ssanie) ale to był tylko mechaniczny przestawiacz kąta. We współczesnych silnikach wszystko dzieje się automatycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 diesel ma ssanie tak samo jak i benzyna..... człowieku już ci kiedyś pisałem poczytaj trochę nim coś nagryzmolisz! Tylko to się odbywa teraz automatycznie.... heh Znasz zasadę działania ssania w silniku benzynowym? Gówno znasz. Dużo paliwa, mało powietrza. Teraz przenieś sobie to do silnika diesla. Ale tu znowu gówno znasz zasadę działania silnika wysokoprężnego. Uważasz, że diesel by pracował, dostając od cholery paliwa i minimalną ilość powietrza? Nie. Zanim zaczniesz się wywyższać to poznaj podstawy działania i budowy silników, bo masz zerowe pojęcie a próbujesz zgrywać mechaniora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 he dizel i ssanie tak jak miereg9 mowil mechaniczny przestawiacz kata niektorym silniki z tym cieglem po rozgrzaniu i probie uruchamiania nie chcialy odpalic bo zly kat. a teraz dizle same reguluja obroty a ze wiecej pali to inna bajka wieksze opory suwow gorsze spalanie ze wzgledu na niska tem. no i takie tam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 (edytowane) niepotrzebnie sie wtącacie i mącicie temat! Qadrat człowieku trzeba ci tłumaczyc podstawowe rzeczy????!!!! kazdy zimny silnik potrzebuje zwiększonej ilosci paliwa czy to diesel czy benzyna i potocznie zwane ssaniem,...teraz nie uzywa sie tego słowa, dlatego tak sie irytujesz... hi hi Nie chce nikoko pouczać człowieku ale jak wpied...lasz sie w temat nic nie wnoszac, to niestety jestem zmuszony: Miałem przez wiele lat WV T4 diesla z wyciaganym recznie ssaniem, tak dokładnie jak w maluchu...... juz pisałem teraz to wszystko działa automatycznie i sam komputer podaje zwiekszona ilosc benzyny czy ropy do silnika...... masz tu stronke .... http://allegro.pl/uc...2426247958.html http://allegro.pl/ko...2426248264.html i juz spadaj stąd!!! Diesel nie ma ssania, lecz niektórzy mówią że mają......... Słowo "ssanie" w dieslach nie występuje....... A inaczej, jest to wyprzedzenie kąta wtrysku, a nie jak więkoszość twierdzi "ssanie" czyli większa dawka paliwa. W nowoczesnych silnikach podawana jest większa dawka (tzw rozgrzewająca) wraz z nieco zmniejszonym kątem wyprzedzenia wtrysku aby zmniejszyć sprawność silnika a tym samym szybciej go zagrzać. Stare diesele miały taką wajchę do ciągnięcia (niby ssanie) ale to był tylko mechaniczny przestawiacz kąta. We współczesnych silnikach wszystko dzieje się automatycznie. mirekg9 kolego piszesz : ssanie czyli wieksza dawka paliwa... a nastepnie piszesz ; w nowoczesnych silnikach podawana jest wieksza dawka..... no własnie to to samo... suchajcie prawda jest taka ze każdy zimny silnik musi dostać więcej paliwa czyli bogatsza mieszanke... tak jak piszesz słowo ssanie w dieslach nie wystepuje ale występuje jako działanie. Koniec Tematu Pozdrawiam Edytowane 8 Lipca 2012 przez mar30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Tak to sobie możesz do swojego tatusia pisać, a nie do mnie. Na allegro takie są opisy właśnie dla takich tumanów jak ty, bo gdyby sprzedający napisał "dźwignia przyspieszacza kąta wtrysku" to byście 100 lat rozmyślali, co to może być. Gdybyś dał dieslowi taką dawkę paliwa, jak dajesz benzyniakowi na rozruch, to byś z tyłu miał zasłonę dymną na 200 metrów (o ile silnik by nie zgasł). Do ch*ja, człowieku pierwotny, w benzyniaku na zimnym się inaczej ułatwia pracę zimnego silnika i w dieslu inaczej - jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Czy w benzyniaku na zimnym przestawiasz mu zapłon tak, że iskra jest zanim mieszanka zostanie sprężona? Nie. Czy w dieslu dajesz mu kilkukrotnie więcej ropy niż powietrza? Nie. Diesel po zapodaniu kilkukrotnie większej dawki paliwa w stosunku do powietrza by od razu zgasł. Benzyna - minimalna ilość powietrza, duża dawka paliwa, układ zapłonowy bez zmian - zapłon następuje w momencie sprężenia mieszanki (gdyby auto chodziło cały czas na ssaniu to spalanie wzrosło by ok. 6 krotnie). Stąd nazwa ssanie, bo silnik dostaje mało powietrza i przez to zasysa dużo paliwa. Diesel - nie ma żadnego wzbogacenia o więcej paliwa (bo silnik diesla by się wtedy po prostu zadusił), na zimnym silniku następuje automatyczna (lub ręczna, tak jak w przypadku starych diesli typu T4 czy stare Golfy) zmiana kąta wtrysku, silnik jest wtedy sporo słabszy i głośno klekocze, wolno wkręca się na obroty. Przy bardzo niskich temperaturach następuje też lekkie podniesienie obrotów - ale odbywa się to poprzez nastawnik pompy i proporcje paliwo / powietrze są cały czas bez zmian. Na zimnym zapłon następuje w innym momencie sprężenia niż na ciepłym. A potem przyjeżdża mi na warsztat taki tuman i wygłasza swoje teorie, że mu ssanie w dieslu nie działa... Człowieku, poczytaj trochę, dokształć się, bo na razie to masz pojęcie takie, że auto ma silnik i robi brum brum. Poznaj zasadę działania silnika benzynowego, zasadę działania silnika diesla, poczytaj jak dochodzi do zapłonu w tych dwóch silnikach, co odpowiada za zapłon - i dopiero pogadamy, bo jak na razie to jesteś po prostu zerem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 (edytowane) musze znowu ci powtarzac KONIEC TEMATU BO SIEJESZ ZAMIESZANIE!!!!!!!!!!!!!!!!!! Edytowane 8 Lipca 2012 przez mar30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slaweq22 Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 dobra dzieci, bo zaraz bedziecie sie chwalić, że silnik diesla był stworzony aby spalać olej roślinny...troche opanowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mar30 Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 (edytowane) (Qadrat: Na allegro takie są opisy właśnie dla takich tumanów jak ty, bo gdyby sprzedający napisał "dźwignia przyspieszacza kąta wtrysku" to byście 100 lat rozmyślali, co to może być.) jeszcze jedno zdanie w tej sprawie...... (poczytaj załączony pilk)..... i nie rozumiem dlaczego fachowców z serwisu nazywasz tumanami..... hi hi Temat uważam za zamkniety. Pozdrawiam ETKA.pdf Edytowane 8 Lipca 2012 przez mar30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qadrat Opublikowano 8 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Ssania w cudzysłowie, już o tym wyżej wspominałem, dlaczego tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.