Artex Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Podpowiedzcie co jest grane mój komputer spalania pokazuje cały czas jazda po mieście spokojna na pozimie 14-13,5L/100km auto z 2008r ksiązka serwisowa przebieg 57tyś swieżo je nabyłem i jak narzie spalanie mnie przeraza miał palić 7-8l/100 dodam jeszcze ze żadna kontrolka sie nie pali więc filtr chyba nie jest zapchany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Nie podałeś precyzyjnie modelu silnika? Ja przy 2.0 DCi 150KM w mieście przed usunięciem filtra DPF miałem spalanie w granicach 10-11 no jak wypiłem "melisę" to zszedłem do 9.5 l/100klm, Po usunięciu filtra i podniesieniu mocy do 182 KM spalanie spadło mi jeszcze o jakieś 2-1.5 litra. Możesz mieć brudny przepływomierz lub uszkodzony wtedy będzie pobierał więcej oleju napędowego niż potrzebuje. Ale 7-8 to jakis odlot na trasię owszem niema problemu w mieście nie wierzę że komuś tyle spala tak silnik. Ktoś po prostu cię chciał przekonać do kupna wiec podał spalanie jak w fiacie 126P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 (edytowane) Teraz jest idealnie, tak ma nowy soft, filtr nadal jest, a właściwie jego obudowa wiec z zewnątrz nic nie widać że został usunięty. Polecam ja jestem bardzo zadowolony w KreatorzeMocy zrobili to profesjonalnie łącznie z badaniem na hamowni. Jak się powołasz na to forum bo dałem artykuł na ten temat to 2000 zł z podniesieniem mocy samo usunięcie 1500 zł https://picasaweb.go...feat=directlink Edytowane 27 Maja 2012 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Nie ma moim zdaniem różnicy w spalinach nic nie dymi nic nie czuć to filtr jest tylko do cząsteczek stałych, one nie maja zapachu. No jak co z badaniami? a kto Ci zmierzy cząsteczki nie maja takich urządzeń, tylko mierzą CO2 a to masz bez zmian. Filtr dalej siedzi na swoim miejscu a że jest w środku pusty tego nie widać. Zadzwoń tam jutro pewnie i do tego modelu coś podciągną na pewno moment obrotowy z koniami niewiem bo wersja 150 jest taka sama jak 170 tylko różni sie softem wiec z podbiciem koni nie było kłopotu bez uszczerbku dla silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Podpowiedzcie co jest grane mój komputer spalania pokazuje cały czas jazda po mieście spokojna na pozimie 14-13,5L/100km auto z 2008r ksiązka serwisowa przebieg 57tyś swieżo je nabyłem i jak narzie spalanie mnie przeraza miał palić 7-8l/100 dodam jeszcze ze żadna kontrolka sie nie pali więc filtr chyba nie jest zapchany Na początek spróbuj go potraktować tak, jakby ten filtr był zapchany. Polecam wyjazd w trasę i 10-15 minut bez zmiany biegów(!) z obrotami na poziomie 3000-4000. W mieście i tak cudów nie będzie - krótkie odcinki, duża ilość startów na światłach i w korkach, do tego jeszcze klima i 12 do 14 litrów to norma. U mnie tak było, gdy przez jakiś czas jeździłem tylko na zakupy albo inne krótkie trasy, było lato i miałem do tego niemal zawsze klimę (wiem, że mam nieco inny silnik, ale każdy CR z DPF będzie zachowywał się podobnie). Normalnie pali mi około 9.5l/100km, najmniej było 8.5l/100km. Generalną zasadą przy naszych silnikach i tych starszych i tych nowszych z turbiną, EGR, DPF i innymi wynalazkami, że nie należy jeździć na zbyt niskich obrotach - niskie obroty to zbyt niska temperatura układu wydechowego, a co za tym idzie DPF, przez co się on zapycha i nie wypala prawidłowo, do tego EGR jest zimny i może oblepić się smołą i sadzą. Ponadto turbina działa dobrze dopiero powyżej 2000obr/min (co widać po wyraźnym wzroście momentu obrotowego powyżej tej ilości obrotów), więc dopiero wtedy silnik dostaje odpowiednią ilość tlenu do całkowitego spalenia paliwa dopływającego do komory silnika - to oznacza mniej niedopalonych węglowodorów i mniej sadzy, czyli mniej brudu w układzie wydechowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Zacznij od wymiany filtra powietrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 Zacznij od wymiany filtra powietrza. No ale wydaję mi się że to nic nie da bo przepływomierz mierzy powietrze i jak nawet filtr jest zapchany on to wykryje i poda mniej paliwa co spowoduje spadek mocy a nie większe zużycie oleju napędowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 173 KM, 2007r, 130 tys. przebiegu, trasy dziennie około 80 KM pół na pół trasa-miasto, komputer pokazuje średnie 8,5 l/100 KM z klimą, 8,1 l/100 KM bez klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 173 KM, 2007r, 130 tys. przebiegu, trasy dziennie około 80 KM pół na pół trasa-miasto, komputer pokazuje średnie 8,5 l/100 KM z klimą, 8,1 l/100 KM bez klimy. No mi teraz podobnie ale mam boxa dachowego założonego, bez niego jakieś jeszcze około 1 litr zejdę poniżej tago co piszesz, ale to oczywiście po tym tiuningu i usunięciu filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 U mnie dpf siedzi, raz wypalany w trasie przy 95 tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 27 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2012 (edytowane) No ale wydaję mi się że to nic nie da bo przepływomierz mierzy powietrze i jak nawet filtr jest zapchany on to wykryje i poda mniej paliwa co spowoduje spadek mocy a nie większe zużycie oleju napędowego. No właśnie nie, jak dostanie za mało powietrza to podleje więcej paliwa żeby utrzymać moc. Tak miałem ostatnio ze swoim T30, filtr był bardzo brudny i po wymianie spalanie spadło o 3l na 100. Edytowane 27 Maja 2012 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtgor Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 (edytowane) No właśnie nie, jak dostanie za mało powietrza to podleje więcej paliwa żeby utrzymać moc. Tak miałem ostatnio ze swoim T30, filtr był bardzo brudny i po wymianie spalanie spadło o 3l na 100. No sam już nie wiem w serwisie mi kiedyś tłumaczyli co będzie jak nie wymienię filtra powietrza - że stracić może moc a jak tak będę jeździł to wejdzie w tryb awaryjny bo przepływomierz nie dostanie odpowiedniej ilości powietrza? Pobranie większej ilości paliwa przy braku tlenu niewiele się zda jak go nie może spalić, ale to tylko moja teoria . A czy w T30 mechanizm pobierania powietrza jest taki sam jak w T31? Ma te wszystkie kontrolki i czujniki? Zaczynam wspominać stare konstrukcje gdzie można było wszystko wyregulować śrubokrętem Edytowane 28 Maja 2012 przez wojtgor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 No sam już nie wiem w serwisie mi kiedyś tłumaczyli co będzie jak nie wymienię filtra powietrza - że stracić może moc a jak tak będę jeździł to wejdzie w tryb awaryjny bo przepływomierz nie dostanie odpowiedniej ilości powietrza? A czy w T30 mechanizm pobierania powietrza jest taki sam jak w T31? Ma te wszystkie kontrolki i czujniki? Zaczynam wspominać stare konstrukcje gdzie można było wszystko wyregulować śrubokrętem W sumie dobrze Ci mówili ale tak jak piszesz będzie w sytuacji gdy filtr jest bardzo zalepiony i komputer nie jest już w stanie skompensować braku powietrza dawką paliwa (w końcu pompa ma ograniczoną wydajność). U mnie komputer jeszcze dawał radę podlewać paliwem co skutkowało spalaniem w trasie ~11L/100 Teraz z nowym filtrem mieszczę się w 7L/100km. Skomplikowane te nasze auta ... kiedyś faktycznie było łatwiej to ogarnąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Artex Opublikowano 2 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 mój silnik to 2.0 DCi 170KM teraz przy spokojnej jeździe po iescie zszedł do 10,8L/100 wczesniej miałe Sharana 1,9TDI i po iescie spalał 6.9-7,2 w cyklu ieszanym trzymał równo 6,4L/100 masa auta podobna moc 130KM wiec jestem zawiedziony Podpowiedzcie jeszcse prosze laikowi jak działa ten system wspomagania ruszenia pod górę? ostatnio miałem problem aby ruszyc po dośc stromym podjazdem chyba nawet przypaliłem sprzęgło wyglądało to tak jak byym miał zaciagniety ręczny??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.