Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Xtrail silnik 2000 170Km mój komputer spalania pokazuje 14L/100


Artex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Podpowiedzcie co jest grane mój komputer spalania pokazuje cały czas jazda po mieście spokojna na pozimie 14-13,5L/100km auto z 2008r ksiązka serwisowa przebieg 57tyś swieżo je nabyłem i jak narzie spalanie mnie przeraza miał palić 7-8l/100 dodam jeszcze ze żadna kontrolka sie nie pali więc filtr chyba nie jest zapchany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie podałeś precyzyjnie modelu silnika? Ja przy 2.0 DCi 150KM w mieście przed usunięciem filtra DPF miałem spalanie w granicach 10-11 no jak wypiłem "melisę" to zszedłem do 9.5 l/100klm, Po usunięciu filtra i podniesieniu mocy do 182 KM spalanie spadło mi jeszcze o jakieś 2-1.5 litra. Możesz mieć brudny przepływomierz lub uszkodzony wtedy będzie pobierał więcej oleju napędowego niż potrzebuje. Ale 7-8 to jakis odlot na trasię owszem niema problemu w mieście nie wierzę że komuś tyle spala tak silnik. Ktoś po prostu cię chciał przekonać do kupna wiec podał spalanie jak w fiacie 126P :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz jest idealnie, tak ma nowy soft, filtr nadal jest, a właściwie jego obudowa wiec z zewnątrz nic nie widać że został usunięty. Polecam ja jestem bardzo zadowolony w KreatorzeMocy zrobili to profesjonalnie łącznie z badaniem na hamowni. Jak się powołasz na to forum bo dałem artykuł na ten temat to 2000 zł z podniesieniem mocy samo usunięcie 1500 zł

 

https://picasaweb.go...feat=directlink

Edytowane przez wojtgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma moim zdaniem różnicy w spalinach nic nie dymi nic nie czuć to filtr jest tylko do cząsteczek stałych, one nie maja zapachu. No jak co z badaniami? a kto Ci zmierzy cząsteczki nie maja takich urządzeń, tylko mierzą CO2 a to masz bez zmian. Filtr dalej siedzi na swoim miejscu a że jest w środku pusty tego nie widać. Zadzwoń tam jutro pewnie i do tego modelu coś podciągną na pewno moment obrotowy z koniami niewiem bo wersja 150 jest taka sama jak 170 tylko różni sie softem wiec z podbiciem koni nie było kłopotu bez uszczerbku dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedzcie co jest grane mój komputer spalania pokazuje cały czas jazda po mieście spokojna na pozimie 14-13,5L/100km auto z 2008r ksiązka serwisowa przebieg 57tyś swieżo je nabyłem i jak narzie spalanie mnie przeraza miał palić 7-8l/100 dodam jeszcze ze żadna kontrolka sie nie pali więc filtr chyba nie jest zapchany

Na początek spróbuj go potraktować tak, jakby ten filtr był zapchany. Polecam wyjazd w trasę i 10-15 minut bez zmiany biegów(!) z obrotami na poziomie 3000-4000. W mieście i tak cudów nie będzie - krótkie odcinki, duża ilość startów na światłach i w korkach, do tego jeszcze klima i 12 do 14 litrów to norma. U mnie tak było, gdy przez jakiś czas jeździłem tylko na zakupy albo inne krótkie trasy, było lato i miałem do tego niemal zawsze klimę (wiem, że mam nieco inny silnik, ale każdy CR z DPF będzie zachowywał się podobnie). Normalnie pali mi około 9.5l/100km, najmniej było 8.5l/100km.

Generalną zasadą przy naszych silnikach i tych starszych i tych nowszych z turbiną, EGR, DPF i innymi wynalazkami, że nie należy jeździć na zbyt niskich obrotach - niskie obroty to zbyt niska temperatura układu wydechowego, a co za tym idzie DPF, przez co się on zapycha i nie wypala prawidłowo, do tego EGR jest zimny i może oblepić się smołą i sadzą. Ponadto turbina działa dobrze dopiero powyżej 2000obr/min (co widać po wyraźnym wzroście momentu obrotowego powyżej tej ilości obrotów), więc dopiero wtedy silnik dostaje odpowiednią ilość tlenu do całkowitego spalenia paliwa dopływającego do komory silnika - to oznacza mniej niedopalonych węglowodorów i mniej sadzy, czyli mniej brudu w układzie wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od wymiany filtra powietrza.

 

No ale wydaję mi się że to nic nie da bo przepływomierz mierzy powietrze i jak nawet filtr jest zapchany on to wykryje i poda mniej paliwa co spowoduje spadek mocy a nie większe zużycie oleju napędowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

173 KM, 2007r, 130 tys. przebiegu, trasy dziennie około 80 KM pół na pół trasa-miasto, komputer pokazuje średnie 8,5 l/100 KM z klimą, 8,1 l/100 KM bez klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

173 KM, 2007r, 130 tys. przebiegu, trasy dziennie około 80 KM pół na pół trasa-miasto, komputer pokazuje średnie 8,5 l/100 KM z klimą, 8,1 l/100 KM bez klimy.

 

No mi teraz podobnie ale mam boxa dachowego założonego, bez niego jakieś jeszcze około 1 litr zejdę poniżej tago co piszesz, ale to oczywiście po tym tiuningu i usunięciu filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale wydaję mi się że to nic nie da bo przepływomierz mierzy powietrze i jak nawet filtr jest zapchany on to wykryje i poda mniej paliwa co spowoduje spadek mocy a nie większe zużycie oleju napędowego.

No właśnie nie, jak dostanie za mało powietrza to podleje więcej paliwa żeby utrzymać moc. Tak miałem ostatnio ze swoim T30, filtr był bardzo brudny i po wymianie spalanie spadło o 3l na 100.

Edytowane przez zeshky
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie, jak dostanie za mało powietrza to podleje więcej paliwa żeby utrzymać moc. Tak miałem ostatnio ze swoim T30, filtr był bardzo brudny i po wymianie spalanie spadło o 3l na 100.

 

 

 

No sam już nie wiem w serwisie mi kiedyś tłumaczyli co będzie jak nie wymienię filtra powietrza - że stracić może moc a jak tak będę jeździł to wejdzie w tryb awaryjny bo przepływomierz nie dostanie odpowiedniej ilości powietrza? Pobranie większej ilości paliwa przy braku tlenu niewiele się zda jak go nie może spalić, ale to tylko moja teoria :). A czy w T30 mechanizm pobierania powietrza jest taki sam jak w T31? Ma te wszystkie kontrolki i czujniki? Zaczynam wspominać stare konstrukcje gdzie można było wszystko wyregulować śrubokrętem :)

Edytowane przez wojtgor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No sam już nie wiem w serwisie mi kiedyś tłumaczyli co będzie jak nie wymienię filtra powietrza - że stracić może moc a jak tak będę jeździł to wejdzie w tryb awaryjny bo przepływomierz nie dostanie odpowiedniej ilości powietrza? A czy w T30 mechanizm pobierania powietrza jest taki sam jak w T31? Ma te wszystkie kontrolki i czujniki? Zaczynam wspominać stare konstrukcje gdzie można było wszystko wyregulować śrubokrętem :)

W sumie dobrze Ci mówili ale tak jak piszesz będzie w sytuacji gdy filtr jest bardzo zalepiony i komputer nie jest już w stanie skompensować braku powietrza dawką paliwa (w końcu pompa ma ograniczoną wydajność). U mnie komputer jeszcze dawał radę podlewać paliwem co skutkowało spalaniem w trasie ~11L/100 :thumbsdown: Teraz z nowym filtrem mieszczę się w 7L/100km.

 

Skomplikowane te nasze auta ... kiedyś faktycznie było łatwiej to ogarnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój silnik to 2.0 DCi 170KM teraz przy spokojnej jeździe po iescie zszedł do 10,8L/100

wczesniej miałe Sharana 1,9TDI i po iescie spalał 6.9-7,2 w cyklu ieszanym trzymał równo 6,4L/100 masa auta podobna moc 130KM wiec jestem zawiedziony :(

Podpowiedzcie jeszcse prosze laikowi jak działa ten system wspomagania ruszenia pod górę? ostatnio miałem problem aby ruszyc po dośc stromym podjazdem chyba nawet przypaliłem sprzęgło wyglądało to tak jak byym miał zaciagniety ręczny???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...