kkot1971 Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Witam. W moim QQ+2 2010r. 2.0 dci Automat TEKNA przy przebiegu 20 000 zapaliła się pomarańczowa kontrolka "CHECK ENGINE". Silnik pracował normalnie, auto jeździło jak dotychczas i zastanawiałem się co może być przyczyną wyświetlania kontrolki. Po kilku dniach okazało się, że nie działa mi tempomat. Udałem się do serwisu AUTONISS w Lublinie. Tam serwisant zapewnił mnie że to niewielka usterka którą usuną mi na poczekaniu. Ponieważ się spieszyłem zostawiłem auto i umówiłem się,.że je odbiorę nazajutrz.... No i coż... Od tamtej pory minęły ponad dwa tygodnie i serwis nie wie jak usunąć usterkę. Wymieniono(podobno) jakąś wiążkę elektryczną , czujnik temperatury paliwa i dalej nie wiedzą co się dzieje. Czy ktoś jest w stanie "fachowcom" podpowiedzieć jak naprawić mi auto i ile czasu ma gwarant na naprawę lub wymianę samochodu na nowy wolny od wad? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badi Opublikowano 28 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2012 Masakra jakaś. Dziwna sytuacja. Mam identyczną wersję tylko nie plus 2 i jestem ciekawy jak to się potoczy. Daj znać co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mucka38 Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 A może woda w filtrze paliwa , raz na jakis czas powinno sie upuścić wode i odpowietrzyc układ zasilania , następnie skasowac błąd w komputerze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiu_b Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 Witam. Od dawna mam ten sam problem. Na kontrolce przejechalem juz okolo 40 000 km. Kasowanie bledu nic nie daje kontrolka zapala sie po jakiejs godzinie. W nieautoryzowanym servisie Nissan w Bialymstoku stwierdzono, ze nalezy wymienic jakas "tasme" lub "spirale" przy kierownicy koszt okolo 1000zl. W zagranicznym serwisie tez nie wykryto problemu. Tempomat czasem dziala jesli uruchomie go od trzeciego biegu i powyzej 40km/h i tak przejade 5-10 km i wylacza sie. Co ciekawe moj QQ jest z 2007r a Twoj z 2010 +2 czyli problem wystepuje w roznych rocznikach i modelach. W lipcu wybieram sie do Elku moze tam cos znajda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek1 Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 I to jest właśnie kompetencja i super wiedza naszych kochanych serwisów. Rzygać się chce jak się czyta coś takiego. Współczuję Wam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyboy Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 kontrolka chech engine unieruchamia działanie tempomatu, może więc nich lepiej poszukają przyczyny załączenia się kontrolki, wiem bo po nie wypalniu filtra cząsteczek stałych zapalił sie nam chech engine i automatycznie zablokował działanie tempomat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiu_b Opublikowano 22 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2012 kontrolka chech engine unieruchamia działanie tempomatu, może więc nich lepiej poszukają przyczyny załączenia się kontrolki, wiem bo po nie wypalniu filtra cząsteczek stałych zapalił sie nam chech engine i automatycznie zablokował działanie tempomat Czyli poprzedni wlasciciel nie wypalil filtra czasteczek stalych i teraz kontrolka check engine caly czas sie swieci. - tak mam to rozumiec? Podczas mojej eksploatacji auta po zapaleniu kontrolki wypalalem filtr jadac 20-30km przy obrotach 3000. Miedzy wizytami w serwisie odwiedzilem rowniez "magika", ktory podlaczyl autko pod kompa i wyswietlil sie taki blad: O2 lub 02 SENSOR CIRCUIT RANGE / PERFORMANCE BANK 1 SENSOR 1 moze to cos wyjasni bo ja nic nie rozumiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
funyboy Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 Czyli poprzedni wlasciciel nie wypalil filtra czasteczek stalych i teraz kontrolka check engine caly czas sie swieci. - tak mam to rozumiec? Podczas mojej eksploatacji auta po zapaleniu kontrolki wypalalem filtr jadac 20-30km przy obrotach 3000. proba wypalenia filtra opisana przez Ciebie nie udała się i po jakimś czasie pojawła się kontrolka check engine - do czasu wypalenia w serwisie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiu_b Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 proba wypalenia filtra opisana przez Ciebie nie udała się i po jakimś czasie pojawła się kontrolka check engine - do czasu wypalenia w serwisie Kontrolka check engine palila sie wczesniej. Sprzedawca poinformowal mnie, ze czasem zapala check i jest to jakas blachostka i w serwisie mi to zrobia a w serwisie... jw. Po jakims czasie (okolo 9 miesiecy po zakupie auta) podczas jazdy zapalila sie kontrolka DPF i bylem przekonany ze wszystko sie udalo. Pytanie moje jest takie Jezeli poprzedni wlasciciel nie wypalil DPF to: - jak to sprawdzic? podlaczenie pod komputer w serwisie nic nie wykrylo - czy lampka DPF zapali sie drugi raz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkot1971 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 I to jest właśnie kompetencja i super wiedza naszych kochanych serwisów. Rzygać się chce jak się czyta coś takiego. Współczuję Wam. Odebrałem auto z ASO po dwóch tygodniach jako naprawione. i cóż... Tempomat działał jeden dzień!!! Wróciłem do serwisu nieźle wkurzony i powiedziałem co o nich myślę. Obecnie sytuacja wygląda następująco: tempomat pojawia się i znika a kontrolka check engine też. Czasem jest sytuacja że przy świecącej się kontrolce tempomat chwilowo jest, a czasem nawet jak kontrolka zgaśnie to go nie ma. Serwis rozkłada ręce. Czekam teraz żeby mi dali samochód zastępczy na czas naprawy bo nie wiadomo ile to potrwa. Na moje oburzenie kierownik serwisu zdziwił się że z taką duperelą przyjeżdżam do nich, bo przecież w Polsce nie ma dróg żeby korzystać z tempomatu, a większość kierowców nawet go mając nigdy nie korzysta z tempomatu. To taki zbyteczny dodatek bez którego można się obejść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiu_b Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Odebrałem auto z ASO po dwóch tygodniach jako naprawione. i cóż... Tempomat działał jeden dzień!!! Wróciłem do serwisu nieźle wkurzony i powiedziałem co o nich myślę. Obecnie sytuacja wygląda następująco: tempomat pojawia się i znika a kontrolka check engine też. Czasem jest sytuacja że przy świecącej się kontrolce tempomat chwilowo jest, a czasem nawet jak kontrolka zgaśnie to go nie ma. Serwis rozkłada ręce. Czekam teraz żeby mi dali samochód zastępczy na czas naprawy bo nie wiadomo ile to potrwa. Na moje oburzenie kierownik serwisu zdziwił się że z taką duperelą przyjeżdżam do nich, bo przecież w Polsce nie ma dróg żeby korzystać z tempomatu, a większość kierowców nawet go mając nigdy nie korzysta z tempomatu. To taki zbyteczny dodatek bez którego można się obejść Kolego napisz jak cos znajda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACEK1952 Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Kolego napisz jak cos znajda. Odebrałem auto z ASO po dwóch tygodniach jako naprawione. i cóż... Tempomat działał jeden dzień!!! Wróciłem do serwisu nieźle wkurzony i powiedziałem co o nich myślę. Obecnie sytuacja wygląda następująco: tempomat pojawia się i znika a kontrolka check engine też. Czasem jest sytuacja że przy świecącej się kontrolce tempomat chwilowo jest, a czasem nawet jak kontrolka zgaśnie to go nie ma. Serwis rozkłada ręce. Czekam teraz żeby mi dali samochód zastępczy na czas naprawy bo nie wiadomo ile to potrwa. Na moje oburzenie kierownik serwisu zdziwił się że z taką duperelą przyjeżdżam do nich, bo przecież w Polsce nie ma dróg żeby korzystać z tempomatu, a większość kierowców nawet go mając nigdy nie korzysta z tempomatu. To taki zbyteczny dodatek bez którego można się obejść zmień serwis! Drogi są.Tempomatu też używam i to codziennie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 u mnie tempomat nie ma powiazania z czekiem ale pomarańczowa zapalał mi sie gdy swieca nie diałała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkot1971 Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Witam ponownie. Mój samochód był ponownie w ASO w Lublinie i po następnych 2-óch tygodniach (jeździłem zastępczym Nissanem Micrą) serwisant poinformował mnie, że już tempomat jest naprawiony, ale muszę zapłacić 507pln za olej ponieważ okazało się że to filtr DPF był brudny i trzeba było wykonać jego regenarację. Zdziwiłem się bardzo, ale wytłumaczono mi, że DPF mógł dawać złe sygnały do komputera sterującego silnikiem i właśnie brak tempomatu był tak jakby objawem ww usterki. No cóż dyskutować z fachowcem- on się zna i ma rację a ja nie....Nazajutrz tempomat ponownie wysiadł i zapaliła się kontrolka CHECK ENGINE. Jak wróciłem do ASO to myślałem że ich rozszarpię- kupa debili, złodzei i naciągaczy!!!!! Bardzo proszę o podpowiedź ile razy dana usterka może być naprawiana w ramach gwarancji, czy powinienem mieć przedłużoną gwarancję na ten element (bo borykam się z nimi już od maja) i kiedy wreszcie mogę p[ostraszyć ich sądem lub żądać wymiany auta na nowe wolne od wad? Ręce (i nie tylko) mi opadają. Tym razem przyznali wprot, że nie wiedzą jak mi naprawić auto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 13 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Sierpnia 2012 nie znam się jak to wygląda z punktu widzenia prawa (zapytałbym się rzecznika praw konsumenta, właściwego dla twojego miejsca zamieszkania), ale tłumaczenie zepsutego tempomatu filtrem DPF to śmieszne i żałosne dobrze, że nie stwierdzili że maskę i zderzak trzeba by na nowo trysnąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkot1971 Opublikowano 3 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Września 2012 Kolejne dwa tygodnie auto spędziło w ASO i cóż się okazało?... przyczyną braku tempomatu i świecenia "CHECK ENGINE" był jak się okazało słaby akumulator. Podobno przy uruchamianiu silnika spadało napięcie i komputer wyłapywał błąd, który potem podczas jazdy dawał wymienione wyżej objawy. Akumulator został wymieniony na nowy i narazie (odpukać!) jest wszystko OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jasiu_b Opublikowano 4 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2012 Super dobrze ze naprawa sie udala. U mnie wymiana aku nie pomogla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chabol Opublikowano 10 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2012 U mnie jest dokładnie tak samo. Po ostatnim wypaleniu filtra po raptem 4 mies. jazdy i wymianie oleju (za co nie zapłaciłem) po 2 tygodniach problem wrócił. Właśnie na lawecie auto odwieźli mi do serwisu. Dam znać. serwis uznał, że prawdopodobnie mam jakąs awarię samego systemu filtra DPF. Stąd postanowił wymienić całość systemu na nowy. Poczekamy, zobaczymy... Update sytuacji. Wgrano mi nowe oprogramowanie do obsługi silnika, DPF pozostał póki co bez zmian. Wg serwisu pomaga to w 99% przypadków. Warto wspomnieć o tym w serwisie, jesli tez zbyt często "zapycha" się DPF. U mnie okazało się to po prostu błędem komputera. Zobaczymy, jak będzie dalej. Póki co jest okej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mieszko I Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Witam serdecznie Mam problem u siebie w QQ z tempomatem. Silnik mam 2.0dci. Nie zapala mi się lampka na zegarach SET.... Włączam ( ON/OFF) wyświetla sie napis CRIUSE ale jak daje na dół przycisk SET on nie podświetla się na zegarach i tempomat nie działa. Prosze o pomoc. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Też tak czasami mam. Po ponownym uruchomieniu samochodu wszystko wraca do normy, u Ciebie jest stale? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arnik Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Podobno Chek Engine potrafi sie zapalic po zatankowaniu niewlasciwego palia.Wtedy tez automatycznie odłącza tempomat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mieszko I Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 Też tak czasami mam. Po ponownym uruchomieniu samochodu wszystko wraca do normy, u Ciebie jest stale? U mnie właśnie jest na stałe. Może to bezpiecznik? Czy coś powazniejszego ? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość saradaniel Opublikowano 13 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2013 Witam.Mam problem taki sam jak koledzy.Po godzinie jazdywlaczy sie pomaranczowa lampka Check E. Silnik dziala bez problemow.Tempomat w tym momencie sie wylacza.Po skasowaniu bledu godzina do dwoch spokoju i znowu to samo.Co moze byc przyczyna?Kom niec nie znalazl i nie wiem co dalej? Prosze o pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martines Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 a możę wystarycz wymienic sonde lambde musicie odczytać numer błedu dla jakiego pali się chec engin może ktoś wie jaki jest numer seryjny sondy lambdy do nissana 2.0 dci 2009 r albo jakiś dobry zamiennik umnie też pali sie check i nieraz ginie tempomat komputer pokazuje bład czujnika tlenu sygnał poza zakresem błąd P2A00 możę ktś miał podobny problem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot505 Opublikowano 23 Grudnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2014 W przeszłości też jeździłem QQ1 z tym motorem i miałem ten sam problem z tempomatem a palącym się checkiem. W jednym przypadku musieli w serwisie koniec końców wymienić komputer. Pierwszy w Polsce, chyba w 2010 roku. Drugi raz, w czasie jazdy autostradą w Niemczech, przy włączonym tempomacie, szybkości około 130 km/godz. zapalił się check, wyłączył tempomat, oraz utracił moc. Zjechałem na najbliższą stację benzynową, wyłączyłem motor, włączyłem ponownie i następne 30 000 km bez przygód tego typu. Działo się to zimą 2013 roku. W lutym tego roku sprzedałem go i często tęsknię za nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.