michal007s Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Witam Od 3 dni swieci mi sie dioda ABS, za pierwszym razem zapaplila sie ,jednak gdy wylaczylem silnik i zapalilem znikla, przejechalem autkiem moze z kilometr i zaczela swiecic .. tak jest do tej pory. Do tego zauwazylem ze grzeja sie przednie tarczy hamulcowe, co moze byc przyczyna. Dodam ze autko przy lekim przechyle drogi zjedza...wiec az tak mocno klocki nie sciskaja. Dziekuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Pewnie któryś czujnik uszkodzony/styki zaśniedziałe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal007s Opublikowano 29 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 mozna to jakos samemu sprawdzic, lub przeczyscic ?Jesli tak to gdzie sa te gniazdka czujniki na osie przedniej od ABS Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 29 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2012 Przednie pod maską, tył gdzieś w okolicach, idź po kablu. Sprawdzić można sprawdzając opór każdego z czujników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal007s Opublikowano 30 Maja 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 gdyby ktos napisal jak laikowi jak sprawdzic te czujniki miernikiem bylbym wdzieczny, nie mam mozliwosci niestety udania sie do zadnego mechanika. Odnosnie przeczyszczenia to te z przodu jak sie odkreca ? Chcialem wyjac ale nie idzie cos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcin Opublikowano 30 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2012 Jest on przykręcony jedynie jedną śrubką i odkręcisz kluczem 10, niestety jak są zapieczone to ich wyjęcie graniczy z cudem (mi przynajmniej się nie udało wyjąć tego czujnika bez jego uszkodzenia)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 31 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2012 Chodzi i przeczyszczenie stykow we wtyczkach, a te z przodu sa pod maska przy kielichach MacP a z tylu w okolicach belki. Czujniki sprawdzic tez mozesz interfejsem w warsztacie. W domu bierzesz multimetr lub ohmomierz i sprawdzasz opornosc czujnikow. Jaka jest prawidlowa dla n15 musisz znalesc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal007s Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Dziekuje za pomoc, sprawdzalem tez dzieki wam diagnostyke silnika spinajac dwa piny wyszlo 55, znalazlem jednak prosty opis z pinami jak sprawdzic problem z ABS Czy ktos wie ktore to piny trzeba spiac? Bylbym bardzo wdzieczny (znalazlem to na drugim forum poswieconym Almerom ) Myślę że kody od ABS-u też się przydadzą UWAGA: Nie należy obniżyć pedału hamulca podczas samokontroli - Rozruch silnika. - Napęd pojazdu powyżej 20 mph (30 kilometrów na godzinę) przez okres dłuższy niż 1 minuta - Wyłączenie zapłonu. - Bridge przyłączu danych (DLC) terminal 4 (pin nr 4 w gnieździe diagnostycznym połączyć z 9 ) - Przełącznik zapłonu. - Count warning miga lampka. Porównaj z tabeli kodów błędu. - Miga Long wskazuje "dziesiątki" z kodów błędu. - Krótkie miga wskazanie "jednostek" kodów błędu. - Na przykład: 1 długi błysk po 2 krótkich błysków oznacza kod problemy 12. - Wyłączenie zapłonu. Wady Rectify w razie potrzeby. Kody błędów 12 - Rozpoczęcie sekwencji 18 - pierścień czujnika prędkości koła 21 - czujnik prędkości koła przednie RH - obwód otwarty 22 - czujnik prędkości koła przednie RH - zwarcie 25 - czujnik prędkości koła przednie LH - obwód otwarty 26 - czujnik prędkości koła przednie LH - zwarcie 31 - czujnik prędkości koła, tylne RH - obwód otwarty 32 - czujnik prędkości koła, tylne RH - zwarcie 35 - czujnik prędkości koła, tylne LH - obwód otwarty 36 - czujnik prędkości koła, tylne LH - zwarcie 41 - Solenoid valve, RH front outlet 42 - Elektrozawór, RH przed wlotem 45 - Solenoid valve, LH front outlet 46 - Elektrozawór, LH przed wlotem 51 - Elektrozawór, RH tyłu gniazda 52 - Elektrozawór, RH tylnego wlotu 55 - Elektrozawór, LH tyłu gniazda 56 - Elektrozawór, LH tylnego wlotu 57 - napięcie zasilania, niskiego 61 - pompa hydrauliczna / relay 63 - przekaźnik systemu 71 - jednostka sterująca (ECU) Kasowanie błędów - Przełącznik zapłonu. - Usunięcie mostkowe od ziemi. Lampka ostrzegawcza pozostaje. - Mostkowe Earth dla więcej niż 1 sekunda 3 razy w ciągu 12 sekund. - Mostkowe Odłącz przyłączu danych (DLC) - Wyłączenie zapłonu. - Odpowiedni sprzęt diagnostyczny może być również używany do usuwania kodów problemów. (pobrano z Nissan Klub Polska treść od użytkownika Andrzej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.