Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem nie ustapił-chuczenie jest nadal


efej1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Problem moj polega na tym że gdy hamuje wyraznie slychac takie dudnienie czyli du ,du ,du,po poradach kolegówz forum ,przetoczyłem tarcze z przodu bo tak zdiagnozowano problem ,nic nie pomogło więc wymienilem na nowe brembo+klocki,i tu lipa dalej to samo[Dino wszystkie śruby sprawdzone ,żadna lużna]więc zwracam się do szanownych kolegów o jakies sugestie co dalej z tym fantem zrobic bo mi się pomysly wyczerpały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może coś jest nie tak z oponami albo felgami. Pomieniaj tył na przód i zobacz czy to coś da. Sprawdź też łożyska jak będziesz miał go na lewarku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie du du du było jak miałem tarcze tylnie do wymiany, z jednej strony wyglądały niby ok, ale z tej niewidocznej strony makabra po wymianie cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzepie kierownicą przy hamowaniu???? czy tylko same dźwieki?

nie trzepie kierownica,opony juz 2razy wyważalem i nic nie wykryto,zamieniałem,szarpanie na lewarku za kolo i nic,nawet myślałem że to może łożysko w piascie ale to by chuczało cały czas,a tak dudni tylko jak hamuje

 

U mnie du du du było jak miałem tarcze tylnie do wymiany, z jednej strony wyglądały niby ok, ale z tej niewidocznej strony makabra po wymianie cisza.

wyrażnie dzwięk jest z przodu,tarcze z tyłu przetoczyłem i nowe klocki zalożyłem,i dalej brak ciszy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

efej1, jak na mnie, to jeśli nie ma żadnego luzu w okolicach zacisków (klocki w zacisku, samo mocowanie zacisku do zwrotnicy - ale to małe szanse) to winne są opony. Jak masz zimowe na osobnych felgach to załóż i przetestuj, u mnie letnie hałasują (dudnią rytmicznie) zdecydowanie bardziej podczas hamowania niż jazdy. Na zimowych takiego efektu nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam sobie zmieniałeś klocki? były bardzo luźno w kopycie?

tak sam, były lużne w kopycie ,ale to już było przed wymianą klocków a wymienialem w piatek

 

efej1, jak na mnie, to jeśli nie ma żadnego luzu w okolicach zacisków (klocki w zacisku, samo mocowanie zacisku do zwrotnicy - ale to małe szanse) to winne są opony. Jak masz zimowe na osobnych felgach to załóż i przetestuj, u mnie letnie hałasują (dudnią rytmicznie) zdecydowanie bardziej podczas hamowania niż jazdy. Na zimowych takiego efektu nie mam.

maius,zaczeło sie tak dziać juz na zimowych przezucilem na letnie i dalej to samo,pozamieniałem kola i nic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że to tylko przy hamowania słychać więc w układzie hamulcowym musisz szukać przyczyny. Może któraś tarcza przegrzana albo krzywa nic nie czuć na hamulcu przy hamowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz że to tylko przy hamowania słychać więc w układzie hamulcowym musisz szukać przyczyny. Może któraś tarcza przegrzana albo krzywa nic nie czuć na hamulcu przy hamowaniu?

wlaśnie że nic tylko przy hamowaniu,tarcze nowka od piatku było tak tez na starych,ale teraz wróciłem i mam wrażenie jakby troche to huczalo przy jeździe,tak sie zastanawiam że może to łozysko w piaście ale z tego co mi wiadomo to ni powinno tak huczec jak hamuje,nic poczekam jeszcze kilka dni moze jeszcze ktos wpadnie na coś,jak nie to mechanior tylko zostal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w P11,144 z prawej strony z przodu. Doszło do tego że miałem dwa komplety tarcz i co jakiś czas wymieniałem bo nie dało się jeździć. Gdy kolega planował świeżo zdjęte tarcze zawsze prawa strona była krzywa i te du du. Sprawdzałem wszystko klocki,opony ,łożyska itp i nic :devil:

Po pewnym czasie padło łożysko z prawej strony,po wymianie problemy z du du się skończyły .Okazało się że łożysko było źle wprwsowane i powoli uszkadzało piastę. Przez długi czas nic nie było słychać więc trudno było zdiagnozować. Może u Ciebie jest podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie może to być coś z łożyskiem

Warto też dokonać pomiaru bicia tarcz aby zweryfikować czy to przy hamowaniu - nie musi być krzywa tarcza, może być coś z piastą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w P11,144 z prawej strony z przodu. Doszło do tego że miałem dwa komplety tarcz i co jakiś czas wymieniałem bo nie dało się jeździć. Gdy kolega planował świeżo zdjęte tarcze zawsze prawa strona była krzywa i te du du. Sprawdzałem wszystko klocki,opony ,łożyska itp i nic :devil:

Po pewnym czasie padło łożysko z prawej strony,po wymianie problemy z du du się skończyły .Okazało się że łożysko było źle wprwsowane i powoli uszkadzało piastę. Przez długi czas nic nie było słychać więc trudno było zdiagnozować. Może u Ciebie jest podobnie.

Dzięki za podpowiedzi, pomyślałem o tym lożysku na piaście ,pozostaje go wymienic na chybil trafil w problem,ktos z sasiedniego forum doradzil że to moze cos z ABSem,ale na pedale nic nie czuje wiec nadal poszukam jak ,nie to fachman mechanior prawde ci powie

 

No właśnie może to być coś z łożyskiem

Warto też dokonać pomiaru bicia tarcz aby zweryfikować czy to przy hamowaniu - nie musi być krzywa tarcza, może być coś z piastą.

te bicie tarczy to juz chyba tylko zrobie u mechanika,nie bardzo wiem jak to zrobić w warunkach garażowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...