Gość GangsterTeam Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Witam serdecznie. Mam taki problem w swojej primerce p11. Od pewnego czasu zauważyłem że ubywa mi płynu chłodniczego w zbiorniczku wurównującym. Na początku te ubytki były nieduże i nie widziałem którędy ucieka ten płyn. Po jakimś czasie zauważyłem że płyn ucieka takim gumowym kolankiem zaraz przed termostatem, była tam na samym zagięciu malutka dziurka jednak płyn wywalało dość mocno, pod ciśnieniem. Wymieniłem te kolanko na drugie sprawne jednak po odpaleniu i krótkiej jeździe znów dziura sie zrobiła w nim i dosłownie w 5 - 10min wywala cały płyn..... ;///// Co może być przyczyną tego problemu???? Proszę o pomoc. Dziękuje z góry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 2 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2012 Zobacz na odpalonym silniku czy masz twarde czy w miarę miękkie węże od silnika do chłodnicy, to na początek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 wymieniłeś przewód na nowy i zrobiła się w nim dziura jak w starym, tak sama z siebie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GangsterTeam Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Przewody od silnika do chłodnicy po odpaleniu są twarde, w kolanku czuć że płyn krąży bardzo szybko i intensywnie. wymieniłeś przewód na nowy i zrobiła się w nim dziura jak w starym, tak sama z siebie? tak, dokładnie, od razu po odpaleniu i 2 razy sie przejechać i znów zrobiła się dziura. Zresztą te kolanko gumowe to zwykła guma a tam robi się jakieś ciśnienie i robi dziurę a nie powinno tak być. Ktos mi pomoże w tej sprawie bo to ważne dla mnie. A jeszcze pragnę dodać że wcześniej mało tego płynu ubywało ale raz pojechałem dalej od domu to jak jechałem to wskazówka od temperatury poszła aż na maxa w górę, jednak się zatrzymałem, się ochłodził i jakoś na wodzie wrociłem do domu. Może to też jest jakaś wskazówka co się dzieje z tym płynem że cały czas ucieka..... ;/// Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Chłopie czy trzeba ci narysować abyś sprawdził czy masz twarde węże!!! Ale stawiam że na 99% masz twarde węże masz jednoznaczne objawy, rozwalanie węży, temperatura, pewnie trudny zimny rozruch, białe dymienie, czyli prosta diagnoza, uszczelka pod głowicą lub głowica, jednoznaczne objawy, trzeba zdjąć głowice i dać ją do sprawdzenia, jak jest cała splanować, nowa uszczelka tylko z elringa nie jakiś badziew, posprawdzać blok, pompę wodną termostat itd i składać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GangsterTeam Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Chłopie czy trzeba ci narysować abyś sprawdził czy masz twarde węże!!! Ale stawiam że na 99% masz twarde węże masz jednoznaczne objawy, rozwalanie węży, temperatura, pewnie trudny zimny rozruch, białe dymienie, czyli prosta diagnoza, uszczelka pod głowicą lub głowica, jednoznaczne objawy, trzeba zdjąć głowice i dać ją do sprawdzenia, jak jest cała splanować, nowa uszczelka tylko z elringa nie jakiś badziew, posprawdzać blok, pompę wodną termostat itd i składać. Napewno twarde węże są. Tak też myslałem że to uszczelka pod głowicą, z ojcem gadałem i też mi tak powiedział. No to trzeba bedzie tak zrobić. A nie orientujecie się ile by mnie kosztowała taka wymiana uszczelki? Gadałem z takim chłopem i mi powiedzial że ok. 1000zł Możliwe że aż tyle? A ta uszczelka elringa droga jest? PS: znalazłem na allegro przed chwilą nową uszczelke pod głowicę do mojego nissimo firmy Victor Reinz. Czy ta firma też jest dobra? 130zl to cena całkiem przyzwoita Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Uszczelka z erlinga kosztuje ok 200zł, planowanie głowicy 30-50zł, sprawdzenie głowicy ok 20-40zł, za robotę nie powinni krzyknąć więcej jak 300zł to prosty silnik. http://sklep.intercars.com.pl/?towkod=391786&typ=4304&wsk=O&msg=ELRING%20uszczelka%20pokrywy%20zawor%F3w%20NISSAN%20SUNNY%201.6,1.8%2087-%20CA16/18DE%20NISSAN%20200%20SX%20%28S13%29%201.8%20Turbo#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&call=daj_tdGrupyS¬itle=1 nie wiem czy ten link zachula, w intercarsie jest drogo jak cholera, 270zł, wejdź na strony innych hurtowni, my bierzemy z FOTY cena to ok 190zł, i tu jest taki mały kruczek, wszystkie uszczelki pod głowice mają różne grubości, w tym przypadku jest 3 rodzaje od 1mm do 1.5mm, bierz tę najgrubszą, zawsze!!! odznacza się tym że cienka ma jedno wycięcie z boku, średnia 2, A NAJGRUBSZA MA 3 WYCIĘCIA Z BOKU, po za tym kto kolwiek trzymał kiedyś uszczelki z erlinga w rękach wie że sa najlepsze, uszczelki pod głowice pokryte są specjalnym świecącym, klejącym polimerem, który wtapia się w powierzchnię bloku i głowicy po rozgrzaniu, bez silikonów i klejów, wystarczy oczyścić i odtłuścić blok i głowicę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość GangsterTeam Opublikowano 3 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2012 Ahaaa no to już wszystko wiem. Dzięki za pomoc. Jak to zrobię to dam znać co wyszło z tego wszystkiego. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.