Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Olej skrzyni biegów


Gość jad1014
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Almerę 2.2 Di z manualną skrzynią, 2000 rok potrzebuje porady ... czytałem o olejach do skrzyni biegów, jak na razie to zorientowałem się, że wlewem jest kwadratowa śruba z przodu skrzyni, że wlewa się około 5 litrów oleju do tej skrzyni do momentu aż będzie wyciekać, i z tego co wyczytałem najlepszym olejem jest "Shell Transaxle 75w/90 " ale jest drogi, bardz o drogi.

 

Teraz moje pytanie gdzie dokładnie znajduję się "korek" do spuszczenia oleju, i czy możecie zaproponować jakiś w miarę możliwości tańszy olej. No i miłe by były jakieś dodatkowe wskazówki dotyczące tej wymiany ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej do skrzyni zawsze był drogi (mowa o dobrych olejach a nie towarach olejopodobnych typu K2). Zorientuj się w klasie GL, jaka jest wymagana do Twojej skrzyni. Nie zalewaj skrzyni wymagającej GL-4 olejem GL-5 bo jej zaszkodzisz. Zalanie skrzyni kiepskim olejem może doprowadzić nawet do jej awarii. Dobrym olejem jest Castrol TAF-X (syntrans czy jakoś tak).

 

I tak z ciekawości zapytam - jaki jest powód wymiany oleju? Bo w manualnej skrzyni oleju się nie powinno zmieniać, chyba, że wyciekł podczas jakiejś naprawy lub była remontowana skrzynia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie coś gdzieś cieknie i szukając porady trafiłem na temat na forum, w którym dowiedziałem się że powinno się wymieniać olej w skrzyni no i na ten dokładnie olej o którym pisałem, że jest niby najlepszy do tego silnika. Co do cieknięcia na razie nie wiem gdzie cieknie nie mogłem znaleźć więc wyczyściłem i poczekam do jutra może się gdzieś pojawi jakaś kropla czy 2 to będę znał przyczynę,

A co do "klasy Gl" o co dokładnie chodzi? co to jest? bo nie jestem zorientowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g prawda, że się nie powinno wymieniać

 

zalecałbym wymianę co 60kkm

 

koledze wyżej radzę pooglądać zużyty olej nieraz z opiłkami

 

klasę oleju wziąć z instrukcji obsługi, wybrać z pewnego punktu produkt np. Valvoline, Motul, Castrol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko jest problem przeczytałem całą którą mam i znalazłem tylko wzmiankę że olej powinien być Nissan XZ lub ekwiwalent ale tu jest problem bo nie wiem co może być ekwiwalentem tegoż oleju .. no chyba że ten co podałem ale wolałem się upewnić to raz a dwa dowiedzieć czy nie ma przypadkiem czegoś tańszego o podobnych właściwościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z selektorów olejów na stronach mobil, valvoline wychodzi 75w/90 lub 75w/80. Tylko i wyłącznie syntetyk i to dobry. Ja mam zalane Mobilube 75w/90 i nie jestem zadowolony, zimą biegi nie wchodzą tak jak trzeba. Co do konieczności wymiany to po co wymieniać w silniku?? Przecież skrzynia się zużywa, olej się starzeje, opiłki etc. Ja wymieniam co 4 lata lub 60 - 70 tyś km i to w każdym aucie jakie do tej pory miałem. Przy okazji wymieniam też olej wspomagania kierownicy. Co 4 lata wydatek 200 zł na nowe oleje to przecież nie taki wielki wydatek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. strona Motul wskazuje Gear 300 75W90 jako olej do skrzyni Twojej Almery

 

mam ten olej u siebie w Yarisie i mogę polecić

 

napisz może do kilku producentów olejów co polecają, spróbuj spytać w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra dzięki bardzo ... zobaczymy co da się zrobić żeby to szybko załatwić i co wyjdzie czy oto cieknie czy to możliwość tego że miesiąc temu byłem na wymianie oleju silnika filtrów i wszystkich pasków w samochodzie może coś z tym związane ale będę widział dokładnie jak zmienię olej i przejadę trochę.

 

... a i proszę o pomoc co ze samą zmianą czy podałem dobrą ilość jesli wiecie gdzie jest ten "korek spustowy"

 

i tak jeszcze dodając to niewiedziałem że są takie opcje na stronach żeby dobierać oleje :) bardzo przydatna rzecz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

g prawda, że się nie powinno wymieniać

 

zalecałbym wymianę co 60kkm

 

koledze wyżej radzę pooglądać zużyty olej nieraz z opiłkami

 

klasę oleju wziąć z instrukcji obsługi, wybrać z pewnego punktu produkt np. Valvoline, Motul, Castrol

 

1. Nawet instrukcja nie zaleca wymiany, jeśli to niepotrzebne - olej w manualnej skrzyni jest na całe życie skrzyni, o ile nie będzie remontowana.

2. Oglądać oleju z opiłkami nie muszę, bo producenci nie bez powodu umieszczają magnes na korku od oleju w skrzyni. Ale ty zapewne o tym nie wiesz.

3. Już masz wypowiedź jednej osoby, która zmieniła olej na Mobilube i zimą wajchuje jak w maśle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nawet instrukcja nie zaleca wymiany, jeśli to niepotrzebne - olej w manualnej skrzyni jest na całe życie skrzyni, o ile nie będzie remontowana.

2. Oglądać oleju z opiłkami nie muszę, bo producenci nie bez powodu umieszczają magnes na korku od oleju w skrzyni. Ale ty zapewne o tym nie wiesz.

3. Już masz wypowiedź jednej osoby, która zmieniła olej na Mobilube i zimą wajchuje jak w maśle.

 

1. Albo jesteś mechanikiem i masz w tym interes, albo jesteś ignorantem :)

2. Oczywiście, że wiem, tyle, że występowanie takiej śruby nie oznacza, że skrzynia ma cały żywot samochodu spędzić na 1 oleju..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się wtrąćic bo tu dyskusja już się w klutnie przeradza to powtórze pytanie odnośnie tego gdzie jest zlew i czy dobrzse określiłem połorzenie wlewu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę się wtrąćic bo tu dyskusja już się w klutnie przeradza to powtórze pytanie odnośnie tego gdzie jest zlew i czy dobrzse określiłem połorzenie wlewu...

W Primerze wlew jest z przodu skrzyni (od str. zderzaka, czyli jak u Ciebie), zlew gdziś pod spodem, ale już nie pamiętam w którym miejscu dokładnie (w każdym razie jak mechanik odkręcał, to mi się wydał mocno przyczajony, klucz się wsadza w wycięcie, sam korek jest równo z powierzchnią obudowy skrzyni, nic nie wystaje).

Teoretycznie powinien być na tej ilustracji ale ja nie do końca rozumiem o co tu chodzi, dlaczego nie ma części podpisanej po prostu "plug" -> http://nissan4u.com/parts/almera_uk_make/er_n16e/2000_5/type_8/power_train/transmission_case_and_clutch_release/illustration_1/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość hansrpg

Jak kolega jeszcze nie zmienił oleju to powiem o korku spustowym, jest on przy lewej półośce, jak wjedziesz na kanał to zobaczysz pod półośką śrubę z kwadratowym otworem i to jest właśnie to. Z narzędzi to u mnie wlew odkręca się kluczem 1/2 cala (zwykła grzechotka) a spust to 3/8 (nie ma problemu z kupnem takiej przejściówki) lub odwrotnie, najprawdopodobniej u ciebie będą te same klucze potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zeby nie było załaczam wycinek instrukcji obsługi na temat wymiany oleju w skrzyni co 40tys. kontrola co 60tys.

ja mam zalany valvolina i jest ok w zime bez problemu wchodzi wszystko no ale tani nie jest

post-46256-0-64743200-1341175631_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dawno mnie nie było :P

Olej zalałem Valvolina .... i przy okazji wymieniłem felerną belkę dolną pasa przedniego,

wszystko robił mi mechanik, Belka kosztowała 120 + 300 wymiana a za olej nic nie policzył :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...