model1 Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 Witam. Posiadam Nissana Primerę z 98r. 2.0TD wersja kombi. Ostatnio zaczeło mi pukać i piszczeć przednie zawieszenie, oraz ściągać powoli w prawą stronę. Wybrałem sie do statcji diagnostycznej i stwierdzili luzy na górnych wachaczach i rozwalone tylne tuleje dolnych wachaczy. Wymieniłem na nowe całe górne wahacze a w dolnych wymieniłem na nowe tuleję przednią, tylną i sworzeń, no i zrobiłęm zbieżność i geometrię. Stukanie i piszczenie ustało, ale ściąganie zostało. Zauważyłem, że szybciej i mocniej ściąga w prawo w momencie kiedy jadę po nierównościach. Na prostej drodze powoli ściąga w prawo. Dodam, że sprawdzałem ciśnienie w oponach i robiłem już zamianę tył z przodem. Na stacji diagnostycznej mówią że zawieszenie jest już wpożądku. Jeżdże tym autem już od 4 lat i wcześniej nie było takiej sytuacji i zaczeła ona się od jakiegoś miesiąca. Dodam że auto podczas mojego użytkowania nie miało wypadku. Może ktoś miał podobną przypadłość i zna rozwiązanie mojego problemu. Z Góry dzięki za wszelkie info Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 7 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2012 ja miałem poluzowaną nakrętkę na przegubie, tą na klucz 36 i sprawdź jeszcze łożysko zwrotnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
model1 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 A jak sprawdzić łożysko zwrotnicy czy jest dobre? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Podnosisz i łapiesz koło na godzinę 12 i 6 i szarpiesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 8 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 I sprawdź czy nie trzyma hamulec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
model1 Opublikowano 8 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2012 Sprawdzałem łożysko i to nie jest to, żadnych luzów. Hamulce też sprawdzałem i koła się nie grzeją. Podjechałem jeszcze w inne miejsce zrobić jeszcze raz zbierzność i koleś powiedział mi że mam powalone konty i nic nie da sie z tym zrobić, jedyne co da sie zrobić to wymieniać każdą część od zawieszenia i sprawdzać czy coś się zmieniło. Prawdopodobnie coś jest wygięte. Narazie tyle udało mi się ustalić. Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to czekam na propozycję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
and_pec Opublikowano 9 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2012 Zacznij od rzeczy najprostrzej jak proste fele i gumy Przypatrz się amorom To że na ścieżce nic nie wyszło nie znaczy że są walnięte. Sprawdż układ kierowniczy tj końcówki i luzy na krzyżaku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
model1 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Wymieniłem ostatnio w aucie łożyska kół przednich, przeguby zewnętrzne, końcówki drążków wierowniczych oraz tarcze i klocki. Jak ściągało w prawo tak nadal ściąga i cały czas mam wrażenie podczas przyspieszania w zakręcie, że koła mi się telepią Już nie mam pomysłu co może jeszcze być Chyba zostawię to do momentu, aż coś się zepsuje i wtedy będę wiedział co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maciek90 Opublikowano 16 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2012 U mnie uciekał tak w prawo jak miałem rozwalony sworzeń wahacza i tylną tuleje w lewym wahaczu, luz był jak cholera podniosłem , potelepałem na boki kołem i odrazu znalazłem luz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
snowak1 Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2012 Jeśli ma to związek z nierównościami, to mogą być jeszcze amortyzatory... u mnie na nierównościach auto żyje własnym życiem - wszyetkie elementy metalowo gumowe wymieniłem - zostały mi amortyzatory - w sumie po przejechaniu 220k mają prawo być zużyte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.