Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] 2.0TD Kombi - Ściąga w prawą stronę


model1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Posiadam Nissana Primerę z 98r. 2.0TD wersja kombi.

 

Ostatnio zaczeło mi pukać i piszczeć przednie zawieszenie, oraz ściągać powoli w prawą stronę.

 

Wybrałem sie do statcji diagnostycznej i stwierdzili luzy na górnych wachaczach i rozwalone tylne tuleje dolnych wachaczy.

 

Wymieniłem na nowe całe górne wahacze a w dolnych wymieniłem na nowe tuleję przednią, tylną i sworzeń, no i zrobiłęm zbieżność i geometrię.

 

Stukanie i piszczenie ustało, ale ściąganie zostało.

 

Zauważyłem, że szybciej i mocniej ściąga w prawo w momencie kiedy jadę po nierównościach. Na prostej drodze powoli ściąga w prawo.

 

Dodam, że sprawdzałem ciśnienie w oponach i robiłem już zamianę tył z przodem.

 

Na stacji diagnostycznej mówią że zawieszenie jest już wpożądku.

 

Jeżdże tym autem już od 4 lat i wcześniej nie było takiej sytuacji i zaczeła ona się od jakiegoś miesiąca. Dodam że auto podczas mojego użytkowania nie miało wypadku.

 

Może ktoś miał podobną przypadłość i zna rozwiązanie mojego problemu.

 

Z Góry dzięki za wszelkie info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja miałem poluzowaną nakrętkę na przegubie, tą na klucz 36 i sprawdź jeszcze łożysko zwrotnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem łożysko i to nie jest to, żadnych luzów.

 

Hamulce też sprawdzałem i koła się nie grzeją.

 

Podjechałem jeszcze w inne miejsce zrobić jeszcze raz zbierzność i koleś powiedział mi że mam powalone konty i nic nie da sie z tym zrobić, jedyne co da sie zrobić to wymieniać każdą część od zawieszenia i sprawdzać czy coś się zmieniło. Prawdopodobnie coś jest wygięte.

 

Narazie tyle udało mi się ustalić.

 

Jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to czekam na propozycję :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od rzeczy najprostrzej jak proste fele i gumy Przypatrz się amorom To że na ścieżce nic nie wyszło nie znaczy że są walnięte. Sprawdż układ kierowniczy tj końcówki i luzy na krzyżaku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Wymieniłem ostatnio w aucie łożyska kół przednich, przeguby zewnętrzne, końcówki drążków wierowniczych oraz tarcze i klocki.

 

Jak ściągało w prawo tak nadal ściąga i cały czas mam wrażenie podczas przyspieszania w zakręcie, że koła mi się telepią :)

 

Już nie mam pomysłu co może jeszcze być :(

 

Chyba zostawię to do momentu, aż coś się zepsuje i wtedy będę wiedział co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie uciekał tak w prawo jak miałem rozwalony sworzeń wahacza i tylną tuleje w lewym wahaczu, luz był jak cholera podniosłem , potelepałem na boki kołem i odrazu znalazłem luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ma to związek z nierównościami, to mogą być jeszcze amortyzatory... u mnie na nierównościach auto żyje własnym życiem - wszyetkie elementy metalowo gumowe wymieniłem - zostały mi amortyzatory - w sumie po przejechaniu 220k mają prawo być zużyte

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...