JACKO29 Opublikowano 4 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2012 Powoli dochodzimy do ideału. Są takie zaciski do lin jak ten hydrauliczny,tylko że śruby ma chowane.Po skręceniu jest cały okrągły,nie ma wystających części. Oczywiście w tedy musi być masywniejszy,bo wiadomo że coś ciała musi zostać na mocny gwint po obu stronach.Przy założeniu śrub M8,średnica musiała by być większa o jakieś 30 mm od średnicy rury. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ergi Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 Dodałem trochę krztałtów,może nie owalnie,ale elipsowato,też jest ładnie z tymi dołączonymi bocznymi osłonami,od tak jakoś wyszło,żeby mi weber29 znowu nie zarzucił,że mi coś tam poszarpie. :)Naniosłem również cechę numeryczną,oznaczającą rozmiar zacisku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lukbet Opublikowano 22 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2012 Witam Tak śledze sobie ten wątek i tak sie zastanawiam. A jak sobie z tym problemem radzi ASO? wymieniaja kolumne czy krzyzak? bo tak naprawdę to te nasze diwajsy działaja w taki sposób, ze wprowadzaja dodatkowe naprężenia w obrębie karbu czyli jak mniemam wieloklinyu naciętego wewnątrz kolumny. A jeśli tak, to może sie zdażyć, że kolumna poprostu strzeli w tym miejscu. Pewnie ktos tu powie, że u nikogo to nie wystapiło ale tak naprawdę to nikt tego zmęczeniowo nie testował. Pozatym jeśli ten materiał jest tak słaby to propagacja deformacji wieloklinu napewno bedzie postepowała i niewazne jak mocno sie go zciśnie. Bądź co bądź to jest układ kierowiczy i proponowałbym w tym obszarze raczej nie diwajsować. NOTAbene ten ruski patent położył nie na kolana. Strach sie bać że takie coś moze jechac z przeciwka. Tak se więc mysle, że skoro to takia popularna usterka to warto wystapić do producenta o informacje na ten temat i dowiedzieć sie jakie rozwiazanie proponuje. Jak sie wywinie to zawsze można temat podłożyć dziennikarzom. Note to popularne auto flotowe i smród dookoła modelu z pewnością sprzedaży nie poprawi. Ja mam juz prawie 50 kkm i takie stuki mam. Myslałem ze to łączniki ale na dwóch przeglądach nic nie znaleźli. Teraz mam juz po gwarancji i jak czytam, że krzyżak to prawie 8 stówek to łapie załam. Po lekturze forum to mam juz nerwa. Gorzej, tego luzu nie czuć na wieloklinie - bardziej podejżewał bym krzyżak. Tak więc reasumujac może warto skożystać z siły narodu (trochu nas tu jest ) i porozumieć sie z producentem lub importerm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość blue1m Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Co o tym sądzicie notkowicze? Ruski sposób na luz krzyżaka w tidzie,i mój polski sprawdzony w 100%, zastosowany w note acenta 1.4 z 2006,w którym problem pojawił się po 90tyś.,a przejechałem już po założeniu opaski 5tyś. i problem luzu i stukania,pukania narazie nie powrucił,dodam,że nie trzeba demontować całego krzyżaka,tak jak to robią ruscy. Ergi mam prosbe do ciebie jesli tylko mozesz podam lub podziele sie z toba info mam note 1.6 2006 /problem pukania w kierownicy czy na pewno bedzie to krzyzak lecz chciałbym sie podzielic z toba swoja opinia mój tel 694788875 jesli nie mozesz wyslij sms ja oddzwonie pozdrawiam Co o tym sądzicie notkowicze? Ruski sposób na luz krzyżaka w tidzie,i mój polski sprawdzony w 100%, zastosowany w note acenta 1.4 z 2006,w którym problem pojawił się po 90tyś.,a przejechałem już po założeniu opaski 5tyś. i problem luzu i stukania,pukania narazie nie powrucił,dodam,że nie trzeba demontować całego krzyżaka,tak jak to robią ruscy. ergi zadzwon do mnie pod nr tel--694788875 mam problem z luzem w kolumnie w note Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2014 Prosty i sprawdzony sposób na opisywaną przypadłość jest w temacie "Patent na". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamus-j70 Opublikowano 25 Sierpnia 2014 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2014 (edytowane) Potwierdzam,obejma Gebo najlepsza,mam ją założoną już z półtora roku. Edytowane 25 Sierpnia 2014 przez adamus-j70 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 5 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2014 Miałem lekko wyczuwalny luz na tym złączeniu drążka kierowniczego gdzie jedna część wchodzi w drugą. Zakupiłem obejmę Gebo i profilaktycznie skręciłem.......ZERO LUZU nawet tego minimalnego. Jednak patent godny polecenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sprajt86 Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 witam. a jak powinna być średnica takiej obejmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 28 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2015 Rozmiar 1/2 cala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 Do kupienia np. w Castoramie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Do kupienia np. w Castoramie Lub każdym hydraulicznym sklepie, tudzież na takowych stoiskach w marketach. Ja u siebie, chcąc sprawdzić na szybko czy z tego miejsca dochodzi stukanie, wbiłem coś w rodzaju klina 1,5x1,5mm w górnej części długość ok. 5 cm. zakończony w szpic. Do połowy wsunął się sam resztę dobiłem młotkiem posiłkując się jakimś kawałkiem płaskownika (wszedł bez problemu), by bezpośrednio młotkiem nie stukać i już ponad rok jak nie dochodzą żadne odgłosy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesk1 Opublikowano 2 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Listopada 2015 Mam i ja w swoim obejmę gebo od 1,5 roku. I powiem że coś większego i masywniejszego to zwycięstwo techniki nad zdrowym rozsądkiem. A to dlatego, że podczas montażu trzeba zamontować obejmę z gumą. Tak też zrobiłem i skręciłem na maksa bo to przecież ściska przez prawie 1cm gumy. Jakież było moje zdziwienie po jeździe próbnej gdy stuki przemieniły się w walenie. Te dwa elementy mają się po prostu przemieszczać między sobą więc nie można ich zacisnąć na stałe. Poluzowanie zacisku rozwiązało problem walenia jak i również stuków. Cisza od 1,5 roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.