Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Domowe sposoby na luz krzyżaka kolumny kierowniczej w Note


Gość ergi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Powoli dochodzimy do ideału.

Są takie zaciski do lin jak ten hydrauliczny,tylko że śruby ma chowane.Po skręceniu jest cały okrągły,nie ma wystających części.

Oczywiście w tedy musi być masywniejszy,bo wiadomo że coś ciała musi zostać na mocny gwint po obu stronach.Przy założeniu śrub M8,średnica musiała by być większa o jakieś 30 mm od średnicy rury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodałem trochę krztałtów,może nie owalnie,ale elipsowato,też jest ładnie z tymi dołączonymi bocznymi osłonami,od tak jakoś wyszło,żeby mi weber29 znowu nie zarzucił,że mi coś tam poszarpie. :)Naniosłem również cechę numeryczną,oznaczającą rozmiar zacisku.

post-55982-0-13664400-1341514785_thumb.jpg

post-55982-0-09382600-1341514820_thumb.jpg

post-55982-0-08983500-1341514861_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

Tak śledze sobie ten wątek i tak sie zastanawiam. A jak sobie z tym problemem radzi ASO? wymieniaja kolumne czy krzyzak? bo tak naprawdę to te nasze diwajsy działaja w taki sposób, ze wprowadzaja dodatkowe naprężenia w obrębie karbu czyli jak mniemam wieloklinyu naciętego wewnątrz kolumny. A jeśli tak, to może sie zdażyć, że kolumna poprostu strzeli w tym miejscu. Pewnie ktos tu powie, że u nikogo to nie wystapiło ale tak naprawdę to nikt tego zmęczeniowo nie testował. Pozatym jeśli ten materiał jest tak słaby to propagacja deformacji wieloklinu napewno bedzie postepowała i niewazne jak mocno sie go zciśnie. Bądź co bądź to jest układ kierowiczy i proponowałbym w tym obszarze raczej nie diwajsować. NOTAbene ten ruski patent położył nie na kolana. Strach sie bać że takie coś moze jechac z przeciwka. Tak se więc mysle, że skoro to takia popularna usterka to warto wystapić do producenta o informacje na ten temat i dowiedzieć sie jakie rozwiazanie proponuje. Jak sie wywinie to zawsze można temat podłożyć dziennikarzom. Note to popularne auto flotowe i smród dookoła modelu z pewnością sprzedaży nie poprawi. Ja mam juz prawie 50 kkm i takie stuki mam. Myslałem ze to łączniki ale na dwóch przeglądach nic nie znaleźli. Teraz mam juz po gwarancji i jak czytam, że krzyżak to prawie 8 stówek to łapie załam. Po lekturze forum to mam juz nerwa. Gorzej, tego luzu nie czuć na wieloklinie - bardziej podejżewał bym krzyżak. Tak więc reasumujac może warto skożystać z siły narodu (trochu nas tu jest ) i porozumieć sie z producentem lub importerm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Co o tym sądzicie notkowicze?

Ruski sposób na luz krzyżaka w tidzie,i mój polski sprawdzony w 100%, zastosowany w note acenta 1.4 z 2006,w którym problem pojawił się po 90tyś.,a przejechałem już po założeniu opaski 5tyś. i problem luzu i stukania,pukania narazie nie powrucił,dodam,że nie trzeba demontować całego krzyżaka,tak jak to robią ruscy.

Ergi mam prosbe do ciebie jesli tylko mozesz podam lub podziele sie z toba info mam note 1.6 2006 /problem pukania w kierownicy czy na pewno bedzie to krzyzak lecz chciałbym sie podzielic z toba swoja opinia mój tel 694788875 jesli nie mozesz wyslij sms ja oddzwonie  pozdrawiam

Co o tym sądzicie notkowicze?

Ruski sposób na luz krzyżaka w tidzie,i mój polski sprawdzony w 100%, zastosowany w note acenta 1.4 z 2006,w którym problem pojawił się po 90tyś.,a przejechałem już po założeniu opaski 5tyś. i problem luzu i stukania,pukania narazie nie powrucił,dodam,że nie trzeba demontować całego krzyżaka,tak jak to robią ruscy.

ergi zadzwon do mnie pod nr tel--694788875 mam problem z luzem w kolumnie w note

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem lekko wyczuwalny luz na tym złączeniu drążka kierowniczego gdzie jedna część wchodzi w drugą.

Zakupiłem obejmę Gebo i profilaktycznie skręciłem.......ZERO LUZU nawet tego minimalnego.

Jednak patent godny polecenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Do kupienia np. w Castoramie ;)

Lub każdym hydraulicznym sklepie, tudzież na takowych stoiskach w marketach.

Ja u siebie, chcąc sprawdzić na szybko czy z tego miejsca dochodzi stukanie, wbiłem coś w rodzaju klina 1,5x1,5mm w górnej części długość ok. 5 cm. zakończony w szpic. Do połowy wsunął się sam resztę dobiłem młotkiem posiłkując się jakimś kawałkiem płaskownika (wszedł bez problemu), by bezpośrednio młotkiem nie stukać i już ponad rok jak nie dochodzą żadne odgłosy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam i ja w swoim obejmę gebo od 1,5 roku. I powiem że coś większego i masywniejszego to zwycięstwo techniki nad zdrowym rozsądkiem. A to dlatego, że podczas montażu trzeba zamontować obejmę z gumą. Tak też zrobiłem i skręciłem na maksa bo to przecież ściska przez prawie 1cm gumy. Jakież było moje zdziwienie po jeździe próbnej gdy stuki przemieniły się w walenie. Te dwa elementy mają się po prostu przemieszczać między sobą więc nie można ich zacisnąć na stałe. Poluzowanie zacisku rozwiązało problem walenia jak i również stuków. Cisza od 1,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...