Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bład 13 2.0td


RAAAD

Rekomendowane odpowiedzi

Mam od soboty problem z czyjnikiem temp :(

A dokładnie wsiadając w sobotę rano do auta włączył sie wentylator chłodnicy przy zimnym silniku.

Za jakiś czas usłyszałem że coś pyka w komorze silnika .Otworzyłem maskę i włączonym zapłonie pykało przy zbiorniczku wyrównaczym chłodnicy tak kostka czarna i są tam 3 kostki podłączone.Rozebrałem ją i jest ok.

Sprawdziłem błędy na zworke i wyskakuje 13.

To sprawdziłem czujnik temp płynu chłodnicy ten dwupinowy blisko odowietrznika na 10 kluczyk

pod wtyczką wtryskiwacza strerującego.

I był kabelek przerwany :(

Drugi kabelek też był nie ciekawy to go ukręciłem i polutowałem dwa kabelki i

zabezpieczyłem silikonem żeby woda tam sie nie dostała.

No i wentylator się już nie włańcza przy zapłonie gdy na odpalonym silniku włącze klime to oba wentylatory sie włączaja chyba na trasie wentylator chłodnicy też sie właćza nie zauważyłem i check sie cały czas pali wcześniej też sie palił od rana .

Pewnie przez ten błąd 13.

Odłączyłem kleme minusową na noc ale to nie pomogło,chyba że trzeba oba klemy zdjąć żeby błąd sie skasował na zworke cały czas wyskakuje.

Zauważyłem że wcześniej czasami troche długo krecił i czytajac rózne tematy mogł być to ten czujnik temp że nie podawał dobrej temp,teraz lepiej pali na ciepłym silniku :)

 

Mam pytanko czy trzeba wymienić czunik na nowy i jaki koszt zakupu jest ;) ?

Czy jest możliwośc sprawdzenia tego czyjnika na ciepłym silniku i zimnym i błąd zniknie ;) ?

 

Z góry dzieki za pomoc ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik temp. można sprawdzić samemu a tabela parametrów jest w serwisówce EC - 66.

Ja swój wykręciłem i włożyłem do puszki z wodą i termometrem, podłączyłem miernik i podgrzewałem wodę na kuchence gazowej i według tabeli okazał się dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba pojadę na komp żeby wykasować błąd. Nic się nie zmieniło ze wskazówką temp.

Check cały czas sie pali.

Dam znać co z nim czy kupię później czujnik czy może wykasowanie błędu starczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest tak, że po 15-tu odpaleniach check sam zniknie, jeśli błąd nie powraca? U mnie błąd kata znikał co jakiś czas sam, jak nie chciało mi się go kasować regularnie. Jak sprawdzając zworką błąd się już nie pokazuje to może warto poczekać, a nie płacić za kompa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 15 razy już odpalałem .

Mam 18 błąd ale on to sporadycznie się pojawia i w niczym nie przeszkadza w jeździe i mocy auta.

I gdy się pojawi przy gazuje po ponownym odpaleniu gaśnie.

A teraz dotyczący temat błędu pali się cały czas :(

Może trzeba podłączyć pod kompa i skasować go.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie gaśnie check, to wymień czujnik, 44zł ja płaciłem. Niedawno ktoś to opisywał i właśnie skończyło się na wymianie, a jak zworką nie daje się skasować to wątpię żeby komp zdołał to zrobić, chyba że dalej masz uwalony któryś kabelek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki polutowałem i teraz wentylator nie włacza się na zimnym czy ogólnie na zapłonie.

Pytałem sie w sklepie to koszt nowego 35 zeta.

W sumie nie wielkie koszta. Może faktycznie kupie nowy i skasować pójdzie na spinacz.

 

No i wymieniłem na nowy czujnik Jakiś włoskiej firmy koszt 35zł .

Odpalił normalnie bez falowania obrotów na zimnym silniku.

Błąd nie chce zniknąć na spinaczu.

Pojadę po niedzieli na komp wykasować błąd.

Dam znać co i jak ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem zakładać taki sam temat ale widzę, że kolega ma ten sam problem to podłącze się pod jego temat.

 

U mnie również wyskakuje błąd 13 tyle że w silniku GA16DE mam problem z odpalaniem silnika jak jest zagrzany a na dworze jest ciepło gdy jest zimno silnik pali bez problemu wentylatory chłodnicy normalnie się włączają chce wymienić czujnik temperatury płynu ten dwupinowy ale nie wiem gdzie się znajduje. Kolega RAAAD pisze, że jest on na klucz 10 a ja myślałem że na klucz 19 bo jak go wyjmę to wentylatory się włączają. Może mi ktoś rzucić zdjęcie miejsca w którym ów czujnik sie znajduje? Mam nadzieje że jego wymiana coś da:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Tak to jest na klucz 17 albo 19 teraz dokładnie nie pamiętam .

To jest blisko odpowietrznika na 10 klucz i zaraz blisko jest na ten duży klucz co pisze wyżej dwu pinowa wtyka..

 

A co do tematu to byłem dzisiaj skasować błąd i teraz jest ok.

I widać trzeba skasować błąd kompem na spinacz nie udało mi sie.

 

Może temat się komuś przyda ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...