BartekZ33 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Witam, na jakich obrotach trzymacie swoje Zetki ?? Ja zazwyczaj miałem 6700 ostatnio ustawiłem komiuter na 8000. Czy ustawienie obrotów ma wpływ na żywtność silnika? Najlepiej Waszym zdnaiem w mieście ile ustawić a ile jak ktoś chce poszaleć a ile na trasie ? Pozdrawiam Bartek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomi79 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 Ja standardowo mam ustawione na 6700 rpm . wysokie obroty napewno mają wpływ na żywotność silnika , to przecież nie szlifierka pewnie dużo zależy czy silnik rozgrzany , czy zimny i jak długo go kręcisz itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 (edytowane) Na fabrycznym sofcie z DE silnik sie kreci do 6600 (licznikowe 6700), jak sobie warninga ustawisz na 8000 to po porstu nigdy ci nie zasygnalizuje kiedy zmienic bieg... Genralnie zeby seryjna zetka sie jako tako odpychala spod swiatel, nie dala sie objechac np. Sunnemu N14 GTi po podstawowych modach to trzeba ja krecic jak najwyzej, zreszta moc maksymalna osiaga ona przy maks obrotach, wiec warto by bylo gorny limit przestawic jeszcze o te 500 w gore... Mysle ze po takim zabiegu szlo by urwac ok. 0,5 sek w sprincie do setki no i przede wszystkim ta setka na II by sie pojawiala Warto przed remapem zrobic test na hamowni co da przesuniecie limitera oraz dokonac testow drogowych z akcelerometrem. Wysokie krecenie silnika ma wplyw na jego zywotnosc i konsumpcje oleju, przed szybka jazda wiadomo silnik musi byc w pelni rozgrzany zarowno woda jak i olej. Edytowane 10 Czerwca 2012 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
worm#21 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 6600 lubiłem jak mrygała Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 6600 lubiłem jak mrygała Mam tak samo. Zmieniam jak przestaje mrugać, a zaczyna świecić światłem ciągłym. Swoją drogą to powinna być żarówa, a nie mała lampeczka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 10 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 A ma to wpływ na spalanie ?? tzn. przy 6600 mniej pali niż przy 8000 i jak tak to jaka różnica mniej więcej ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kregon Opublikowano 10 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2012 (edytowane) Po pierwsze do 8k rpm to Ci się silnik nie kręci Po drugie - wiadomo, że przy wyższych obrotach spali więcej, niż przy niższych. Po trzecie, ale chyba najważaniejsze - to ustawianie obrotów, to nic innego jak ustawienie przy ilu obr/min ma Ci zacząć mrugać lampka (tzw. shift light) i nic więcej. Nie przeprogramowujesz tym kompa. Nadal spalanie, przyspieszenie, etc. zależy wyłącznie od Ciebie i Twojego stylu jazdy. Zatem jeśli chcesz jeździc ekonomicznie ustaw sobie shift light'a na 4,5k rpm, jak chcesz zapierniczać to: 1. sprawdź przy ilu obrotach masz odcinkę, 2. sprawdź ile mija czasu od podjęcia decyzji o zmianie biegu do zakończenia zmieniania biegu (szybka zmiana) i 2a. o ile w tym czasie wzrosną obroty w okolicach 6,5 rpm gdy nie zmieniasz biegu 3. i teraz: Pkt.1. minus Pkt. 2a. = wartość, której szukasz (ja bym jeszcze odjął ze 100-200 rpm dla bezpieczeństwa, ze Cię odcina nie złapie - lepiej zmienić wcześniej bieg). Edytowane 10 Czerwca 2012 przez Kregon 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubas Opublikowano 23 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2012 zetkę obiezdza na 4 dlugosci samochodu moje byłe s 14a 256hp teraz mam zetkę podobno 280hp ,ale wybieram sie na hamownie i zobaczymy co wyjdzie bo te renault to maja straszna rozbieżność od 236hp w górę trzeba iść w turbo ,albo komresor potencjał jest obroty orotami tylko licza się czasy kiedy te obroty wzrosną na turbinie wzrastają szybciej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AAS Opublikowano 24 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 zetkę obiezdza na 4 dlugosci samochodu moje byłe s 14a 256hp teraz mam zetkę podobno 280hp ,ale wybieram sie na hamownie i zobaczymy co wyjdzie bo te renault to maja straszna rozbieżność od 236hp w górę trzeba iść w turbo ,albo komresor potencjał jest obroty orotami tylko licza się czasy kiedy te obroty wzrosną na turbinie wzrastają szybciej Weź przestań pisać takie głupoty seryjne s14 jeszcze nigdy nie objechalo mojej zety a trochę już próbowało.... może masz silnik zatarty albo w trybie awaryjnym jeździsz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 24 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2012 Nie ma opcji, żeby seria S14 wyprzedziła Z33 Widziałem Zetke w automacie i S14 i nawet wtedy nie miała szans. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Kolega nie pisał o całkiem seryjnym s14, tylko lekko zmodzonym, a to już mocno zmienia sytuację. Kilka podstawowym modów w s14 i auto robi się całkiem szybkie, szybsze od 350z. Zresztą jazda seryjnym s14 to prawie zbrodnia Te auta są stworzone do tego aby coś w nich dłubać, a dostępność i różnorodność częsci to takie poważne klocki lego dla dużych chłopców z jeszcze wiekszym portfelem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 To tak samo mogę powiedzieć, że nie seryjna Zetka... i wtedy S14 nie ma szans. Sensownie to porównanie serii z serią a jak tuning to już co innego bo Polonezem po tuningu ( jeździła 400 konna ) Zetkę też objedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Ale tu nie o to chodzi że 350z też można tuningować. Chodzi o to że w s14 minimalnym nakładem kasy robi się szybkie auto, w 350z żeby cokolwiek uzyskać trzeba niestety wiadro kasy. Zresztą, pokaż mi ile jest zmodyfikowanych 350z ? Prawie żadna, a seryjne s14 ciężko znaleźć Sensownie nie jest porównywać serię z serią, a kasa za kasę, czyli auto za 40 tysi z autem za 40 tysi, a za taką kasę to s14 będzie ostro podawać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 No nie każdy szuka szybkiego auta, ale to właśnie kolega się przyczepił do osiągów Więc starałem się go sprowadzić na ziemię, że 350z pomimo że jest szybki to ... może się czasami zdziwić Muszę się w końcu przejechać 350z i zobaczyć różnicę w jeździe i wcale nie chodzi mi tu o osiągi, tylko o całokształt. Ale zrobiliśmy dużego offtopa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 (edytowane) Powiem szczerze, że ja nie uważam 350Z za szczególnie szybki samochód - wygląda na dużo szybszy niż faktycznie jest. Już nie mówiąc o tym, że wystarczy lekki deszczyk i staje się wolniejsza od przeciętnego kompakta... Wszystko zależy od tego jaki mamy punkt odniesienia, ale patrząc na polskie drogi na których dominują skody octavie TDI, passaty i hondy accord, 350z można uznać za samochód szybki. Natomiast porównując do imprezy STI czy mitshubishi evo jest już trochę gorzej Natomiast co do lekkiego deszczu w 100% się zgadzam - pamiętam jak w takich warunkach objechał mnie 150 konny subaru forester 4x4 Edytowane 25 Czerwca 2012 przez Młynarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Ja jestem baaardzo zadowolony a jeździłem wieloma sportowymi samochodami. Trzeba uwzględnić również umiejętności bo ostatnio objechałem Porsche 911 nową i koleś pytał się co w Nyssie robiłem bo to nie możliwe. Jak ktoś nie potrafi to nawet o wiele lepszy ( akurat dla mnie Porsche nie jest lepsze ) samochód nie pomoże. Kolejna sprawa, że 350Z jest samochodem cywilnym ale i znakomitym autem ( wybrany najlepszy samochód seryjny ) do driftu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Po pierwsze zetka nie ma francuskiego silnika W serii jeśli chodzi o przyspieszenie to kondon straszny tu się mogę zgodzić, że S14 ze zmienionym jedynie wydechem i podniesionym z a pomocą MBC doładowaniu do 0,9bara opierdzieli je strasznie. W innym temacie chłopak zamieścił wykres zetki po zmianie samego układu wydechowego i doszło prawie 20KM i 20Nm z czego bardzo poprawił się dół, tak więc powino z niskich obr. jechać jak diesel Swoją drogą ciekawe jak na poprawę przyspieszenia wpłynęło te dodatkowe + 20 i + 20 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Wyczytałem na innym forum, że gość o ksywie idh po modach w swojej s14 -287 KM, 375 Nm przy 0.9 bara na seryjnej turbinie, wykręcił 1/4 mili 14.17s. To nie jest jakiś powalający czas objeżdżający nie wiadomo jak Zetkę. Chyba że słaby z niego kierowca. http://www.youtube.com/watch?v=FaPsCVrTuBs - tutaj zrobiona na jeszcze większą moc, czyli ponad 300 kucy. - ta podniesione ma ciśnienie na 1 bara, zmieniony dolot i wydech. Czasy kręcą podobne jak Zetki. Więc nie widzę tej przepaści w przyspieszeniu. Edytowane 27 Czerwca 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Seryjna zetka przy dobrym łączniku w polskich warunkach najszybciej co wykręciła na ćwiartkę to 14,72 i było to w 2008 roku w Pruszczu Gdańskim, prowadził ją niejaki Alanos... To jest różnica blisko 0,5 sek, niby nie wiele ale w realu na drodze to już jest bardzo dużo... Poniżej porównanie przyspieszenia mojego 182konnego Sunny 1.6 VVL który kręcił czasy na poziomie 15.2 w stosunku do Machoniowego 203konnego 2.0 VVL (Pojeżdżawkowy twardziel) który na Bemowie wykręcił 14,42 (różnica miedzy nami ok. 0.8sek na ćwiartkę, z tym że na filmiku miał kiepski start) http://www.youtube.com/watch?v=gwO5iMU5Rh4 0,9 sek różnicy 95KM w CC (15,8sek) VS 280KM w 350Z (14,9sek): Edytowane 27 Czerwca 2012 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 (edytowane) Te czasy zetek co podałeś to chyba mało doświadczeni kierowcy kręcili. Wystarczy delikatnie za mocno przetrzymać sprzęgło i już czas w zetce spada o 1 sekundę. Trzeba w niej bardzo szybko sprzęgło puszczać. Jak ja sprawdzałem czasy w mojej zetce to 14,5 sekundy wykręcałem mieląc kołami przez cały pierwszy bieg. Nie mogłem inaczej ruszyć, miałem łysawe opony. Po dodaniu bolt-on'ów i kupieniu nowych kapci wykręcałem 13,7 - 13,9 sekundy. Ważne są też trochę większe opony. Przy rozmiarze 255/45/18 nie trzeba pod koniec ćwiartki zmieniać biegu i łatwiej ruszyć. Teraz doszedł kolejny mod kolektora, ale zmieniłem też felgi na 19 calowe ze znacznie szerszymi oponami. Ważyłem kapcie i doszło 5 kilo na koło. Czuć, że łatwiej się startuje ale pewnie gożej będzie się napędzała. Sprawdzę teraz czasy. Edytowane 27 Czerwca 2012 przez Filon Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Na 400 metrow dobrego czasu s14 nie zrobi z prostej przyczyny, TRAKCJA, a dokładniej jej brak. Ruszyć z miejsca mocnym s14 na zwykłych kapciach to niemożliwość prawie Ja nie będę nic udowadniał ale ... czysta fizyka. S14 - 1300kg, 280KM 350Z - 1500kg, 280KM których podobno nigdy nie ma aż tyle Które auto będzie szybsze ? Przyspieszenie 100-200km/h 350z robi w ile ? 16-17 sek, S14 zrobi to w 2-3 sek szybciej. Zresztą co będziemy paplać, Filon zapraszam na sparing na chociwel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Filon Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Na 400 metrow dobrego czasu s14 nie zrobi z prostej przyczyny, TRAKCJA, a dokładniej jej brak. Ruszyć z miejsca mocnym s14 na zwykłych kapciach to niemożliwość prawie Ja nie będę nic udowadniał ale ... czysta fizyka. S14 - 1300kg, 280KM 350Z - 1500kg, 280KM których podobno nigdy nie ma aż tyle Które auto będzie szybsze ? Przyspieszenie 100-200km/h 350z robi w ile ? 16-17 sek, S14 zrobi to w 2-3 sek szybciej. Zresztą co będziemy paplać, Filon zapraszam na sparing na chociwel Spoko. Musze tylko do felg 18 kupić jakieś opony na tył, bo na tych 19 calowych mam wrażenie że gorzej ciągnie. Jedynie tylko dobrze stratuje na kapciach 275/35/19. Chyba, że będziemy sprawdzali auta z jazdy to mogę na tych łysielcach pojechać. Z miejsca na nich nie idzie normalnie ruszyć. Orientujesz się gdzie w szczecinie jest hamownia obciążeniowa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IceManPL Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Mi też odpowiada start lotny, bo seryjne sprzęgło nie lubi ostrych startów z miejsca W Szczecinie i najbliższej okolicy nie ma hamowni obciążeniowej Była w Poznaniu chyba, ale podobno już nie ma. Ale wolnossące auto na inercyjnej też zmierzysz, nie powinno być źle, a są chyba 2 u nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekZ33 Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Alan miał 600 Bi turbo to co Ty mówiłeś. On się ścigał więc jak ktoś poszuka to znajdzię wynika Alana. Co prawda Alan tak średnio jeździł i długo jego zetka miała problemy najpierw przy 450 KM a później coś się działo przy 600 KM. więc wyniki nie muszą do końca być jakieś rzetelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziubas Opublikowano 9 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 miałem s14a racinga i tam podczas przyspieszania był mega banan na twarzy .s14stka miała lekie mody 278hp i ze startu jechała do przodu na 4 długości zetki cabrio w moim obecnym 350z niby 280hp juz takiej frajdy z przyspieszania nie ma ,ale byłem tego świadomy,że tak będzie kupując zetę chodziło mi o precyzyjniejsze prowadzenie w zakrętach choć opanowania s14a szybciej się nauczyłem jednak waga robi swoje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.