zaba113 Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowym forumowiczem i nabywcą Maximy 3.0 USA z 95r. Po zakupie chciałbym doprowadzić auto to stanu idealnego, do którego zresztą dużo jej nie brakuje. Poprzedni własciciel uprzedził mnie, że czasami zapala sie lampka "check engine", no i żeczywiście zapaliła się i nie gaśnie. Wymigałem kody błędów i wyszły dwa: - 0304 - 0503 Jeśli dobrze odczytałem instrukcję to jeden z nich będzie miał związek z czujnikiem spalania stukowego, a drugi z czujnikiem VSS. Czujnik spalania stukowego znajduje się chyba pod aluminiowym kolektorem dolotowym pomiędzy głowicami silnika (trochę ciasno). Czy ktoś wie może gdzie znajduje się czujnik VSS.? Czy ktoś miał podobny problem? Wystarczy czyszczenie wtyczek, czy czeka mnie wymiana w/w czujników? Czy te czujniki mają jakikolwiek wpływ na działanie silnika? Zaznaczam że silnik chodzi cichutko, nie szarpie, ma moc i wkręca się na obroty. Jak skasować błędy żeby zgasła kontrolka check engine? Mam problem jeszcze z cieknącą maglownicą. Czy ktoś może polecić jakiś warsztat regenerujący w okolicy opola wrocławia? pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
caffeini Opublikowano 11 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2012 (edytowane) W dniu 11.06.2012 o 08:15, zaba113 napisał: Witam wszystkich serdecznie. Jestem nowym forumowiczem i nabywcą Maximy 3.0 USA z 95r. Po zakupie chciałbym doprowadzić auto to stanu idealnego, do którego zresztą dużo jej nie brakuje. Poprzedni własciciel uprzedził mnie, że czasami zapala sie lampka "check engine", no i żeczywiście zapaliła się i nie gaśnie. Wymigałem kody błędów i wyszły dwa: - 0304 - 0503 Jeśli dobrze odczytałem instrukcję to jeden z nich będzie miał związek z czujnikiem spalania stukowego, a drugi z czujnikiem VSS. Czujnik spalania stukowego znajduje się chyba pod aluminiowym kolektorem dolotowym pomiędzy głowicami silnika (trochę ciasno). Czy ktoś wie może gdzie znajduje się czujnik VSS.? Czy ktoś miał podobny problem? Wystarczy czyszczenie wtyczek, czy czeka mnie wymiana w/w czujników? Czy te czujniki mają jakikolwiek wpływ na działanie silnika? Zaznaczam że silnik chodzi cichutko, nie szarpie, ma moc i wkręca się na obroty. Jak skasować błędy żeby zgasła kontrolka check engine? Mam problem jeszcze z cieknącą maglownicą. Czy ktoś może polecić jakiś warsztat regenerujący w okolicy opola wrocławia? pozdrawiam. P0304,"Cylinder 4 - wykryte wypadanie zapłonów" P0503,"Czujnik prędkości pojazdu - wysoki/błędny/przerywany sygnał" najprostszy sposób ,żeby skasować kody błedów to zakup interfejsu obd2 http://allegro.pl/be...2381572438.html (jezeli masz telefon z androidem i aplikację Torque,to w zupełnosci wystarczy) jest tez wersja z kabelkiem http://allegro.pl/in...2391753085.html do tego masz płytę z instalkami programów do diagnostyki można tez skasować kody bez interfejsu..wystarczy srubokret http://www.youtube.com/watch?v=3AYrSAtjFPI&feature=relmfu co do maglownicy...mam specjalistę od takich rzeczy i regeneruje wszystko perfekcyjnie,problem jest taki ,ze robi to w Lublinie(wiec raczej wysyłka) Pozdro Edytowane 11 Czerwca 2012 przez caffeini Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba113 Opublikowano 26 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Błędy już skasowałem śrubokrętem tak jak na filmie. Na razie check engine zgasł i się nie zapala. Jesteś pewien tego kodu 0304 ? W innych źródłach podają knock sensor. A jeśli to wypadanie zapłonu, to jak mozna rozwiązać ten problem? Co jest najczęstszą przyczyną? No i gdzie jest ten czujnik VSS? Sorki źle popatrzyłem, na obd1 34 to knock sensor. W obd2 0304 to wypadanie zapłonu. Zmienie świece i zobaczymy. Na razie lampka się nie zapala więc zanik zapłonu wystepuje sporadycznie. Zastanawiam się tylko na co ma wpływ ten czujnik VSS. Moi teściowie mieszkają w okolicach lublina i będę ich odwiedzał na wakacjach. Będę u nich około 1 tygodnia więc może bym zajechał sprawa nie jest taka pilna. Czy ten "regenerator" wymontowuje sam tą maglownicę i czy zrobi to w miarę szybko? Niestety raz dziennie błędy się pojawiają. Zawsze razem, czyli wychodzi na to, że chyba gdzieś coś iskrzy i nie dochodzi do zapłonu od strony świecy lub wtryskiwacza i iskrzenie to zakłóca sygnał VSS. Tak to sobie tłumaczę Czy ktoś miał może coś podobnego? Gdzie szukać rozwiązania problemu? Świece juz zmieniłem na nowe. cewkę zamieniłem 3 z 4 i dalej błąd jest na 4 cylindrze - więc to raczej nie cewka. Czy będzie to miało wpływ na wyższe spalanie? Moc jest chyba taka jak bez błędu. pomocy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 źle mówicie. Te błędy które podałeś i odczytałeś wychodzą ze złącza OBD1 14-pinowego (lub ecu) i odpowiadają za 0304 -- Knock Sensor 0503 -- Front Right Heated O2 Sensor -czujnik spalania stukowego będzie Ci cofał zapłon do bezpiecznej pozycji -jak sonda nie działa to będzie podawał błędną ilość paliwa ODP. mają wpływ na spalanie i mają wpływ na moc Błąd 0304 nie spowoduje zapalenia się lampki check engine, ale dopóki nie zmienisz czujnika (zapewne masz gaz) błąd w komputerze pozostanie. Błąd 0503 spowoduje zapalenie kontrolki check engine i po wykasowaniu przez jakiś czas się nie zapali. Mam nadzieję że odpowiedziałem na wszelki Twoje wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba113 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 No teraz to zgłupiałem całkiem. Do wymiany jest sonda lambda czy czujnik spalania stukowego, czy obydwie te rzeczy. Błędy które się pojawiają , pojawiają się równocześnie więc są ze sobą powiązane (chyba) jeden wywołuje pojawienie się drugiego. Gazu jeszcze nie mam ale mam zamiar założyć w najbliższym czasie. Mógłbyś Mac Gayver to trochę dokładniej wytłumaczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Do caffeini. Kolego coś musiałeś pomylic. 3 mrōgniecia lampki i kolejne 4 wcale nie oznaczaja kodu p0304. System obd 2 ma 1000 kodow do ròżnych marek samochodow. Czy kod p9999 oznaczalby ze kierowca auta musialby liczyc 2 razy do 100? Do kierowcy z problemem. Wymien sonde lambda i oba kody znikna. W większości przypadkow jest tak, że jak pada sonda to i knock sensor wyskoczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba113 Opublikowano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Ok dzięki za pomoc , jutro gonię do sklepu po nową sondę i dam znać co i jak. MacGayver miał rację. Po skasowaniu błędu i przejechaniu się parę kilometrów "check engine" się nie zapalił, ale sprawdziłem kody błędów w kompie i okazało się, że błąd od czujnika spalania stukowego już jest. Więc występuje wcześniej od błędu sondy lambda. Mam nadzieję że VQPower też ma rację i po wymianie sondy oba błędy znikną. Wielkie dzięki! Jeszcze jedno. Ten błąd jest od sondy przedniej prawej - czyli tej której podobno nie ma w europejczykach. Gdzie ta sonda dokładnie się znajduje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
VQPower Opublikowano 28 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2012 Sonde te bardzo latwo znajdziesz. Od chlodnicy bedzie to 2 czujnik w rurze wydechowej, jeszcze zanim dolaczy sie rura od drugiego banku cylindrow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zaba113 Opublikowano 29 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 (edytowane) czyli prawa to będzie nr 1 czy nr 2 ? Edytowane 29 Czerwca 2012 przez zaba113 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 29 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2012 (edytowane) nr 2 czyli ta co jest bliżej ściany grodziowej. Druga sprawa, nie kupuj nowej sondy chyba że w ASO. Zamienniki się nie sprawdzają i nie pracują tak jak powinny. Szukaj sprawnej używki lub oryginał nowy. Kolejna sprawa. Zapewne jeździsz na gazie. Błąd od czujnika stukowego nie zgaśnie bo już go temperatura rozwaliła. Tam między głowicami jest za gorąco i te czujniki rozsadza i pękają. Ten błąd Ci nie zgaśnie jak nie wymienisz czujnika. Wiem co mówię W europejczykach też jest ta sonda W QX nie ma tylko tej trzeciej przy katalizatorze na wysokości schowka w środkowym tunelu Edytowane 29 Czerwca 2012 przez MacGayver Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.