kuba_usenet Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Witam i proszę o pomoc. Furka to P11.144 kombi z silnikiem SR20DE + CVT Samochód pewnego pięknego dnia nie zapalił. Było to po ponadtygodniowym postoju w którym trafił się jeden dzień kiedy fura z dziesięć razy była odpalana żeby przejechać kilka do kilkuset metrów (podjechać pod osiedlową wulkanizację, bo powietrze z koła schodziło, panowie nie mają czasu, wracam pod dom, etc). Ładowanie aku nie pomogło, więc laweta i serwis (ASO Kaszubowscy w Gdyni). Wcześniej z niepokojących rzeczy - pił tak 0,5l oleju na 1000 km i ostatnio jakby trochę słabł... Ale tylko trochę. Info z serwisu - z kompa się nic nie dało wyczytać, ciśnienie na wszystkich cylindrach 4 bar. Proponują wymianę silnika, co ma kosztować (nie licząc silnika) ok 4000 PLN - bo z automatem więcej chrzanienia. Trochę mi kapcie spadły. Fura ma przebiegu 130 tysięcy. Mam pewność, że to autentyk, bo poprzednim właścicielem był Heńka żony brat rodzony. U mnie jest od roku, ale z tego co wiem serwisowany regularnie etc. Trochę mnie to wszystko dziwi, taki silnik to chyba powinien jeszcze trochę pojeździć... Pytanie - gdzie w Trójmieście mogą temat sensownie zdiagnozować i taniej zrobić? Przy czterech kaflach to się zastanawiam czy się go nie pozbyć w cholerę... Zakup silnika to loteria. I może wyjść, że sobie sprawiłem nadzwyczaj drogą skarbonkę... Pozdrawiam i z góry dzięki, Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Pięknie ściemniają panowie z serwisu. Ciekawe czy kompresję rzeczywiście mierzyli... Wg mnie szanse na taką awarię z powodu stania auta przez tydzień są nikłe. Jak to niezapalenie wyglądało, kręcił i nie zapalił czy w ogóle nie kręcił? Jak silnik benzynowy kręci ale nie pali to w pierwszej kolejności sprawdza się zapłon, potem paliwo. Czyli fajka out, wpinamy jakąkolwiek świecę, przykładamy do metalowego elementu i kręcąc rozrusznikiem sprawdzamy, czy przeskakuje iskra. W ogóle, w jakim stanie świece są? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Świece były wymieniane pół roku i 8 tys km temu, więc chyba nie to. Niezapalanie wyglądało tak, że już-już-już prawie i nic. Za radę o teście świecy dzięki - chętnie skorzystam następnym razem . W tym momencie to go po prostu przeholuję gdzieś. Wpadłem w międzyczasie pogadać do warsztatu w okolicy i dla porównania wyszło, że nawet jak przekładka silnika to tysiak, a nie cztery. Więc aktualne zostaje raczej pytanie do kolegów z Trójmiasta - dokąd warto? Pozdr, Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 O teście ze świecą napisałem dlatego, że mogła paść cewka w aparacie zapłonowym (ja tak miałem), na forum też jest trochę przypadków opisanych. Moim zdaniem to zanim to auto gdzieś dalej oddasz do naprawy to przynajmniej zrób w jakims innym miejscu jeszcze raz sprawdzenie kompresji, patrząc mechanikom na ręce - a nuż się okaże, że jednak silnika nie trzeba wymieniać. Bo na prawdę wierzyć mi się nie chce, że silnik ot tak padł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Tak, tak właśnie chcę zrobić. Kolesie u z którymi gadałem teraz wyrazili gotowość rozebrania silnika, a ten tysiak za przekładkę to już podali jako czarny scenariusz. Z resztą patrząc na przebieg fury mam duże szanse, że bym zamienił lepszy na gorszy. Dzięki, Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Nie tylko przebieg się tu liczy, ogólnie silniki jeżdżące z CVT będą w lepszym stanie ze względu na charakterystykę pracy skrzyni - na ręcznej skrzyni jakis fan eco-drivingu może próbować jeździc na 1,5tys obr/min pod obciążeniem, a automat w życiu tego nie zrobi, zawsze będzie dobierał optymalne przełożenia do obciążenia i prędkości obrotowej. W każdym razie jak juz cos będzie wiadomo to napisz co wyszło, bo sprawa jest ciekawa. Oby się obeszło bez żadnej grubej roboty. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 15 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Dam znać co i dam znać gdzie. Pozdrawiam, Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 A wcześniej chodził normalnie? Do sprawdzenia kopułka, palec ewetualnie cały aparat zapłonowy, kable zapłonowe. Jeszcze sprawdź przepływomierz, taki sam jest też efekt przy zapalaniu jak np. wtyczka od przepływki jest odłączona :-) pozdrawiam, Krzysztof 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 19 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 (edytowane) Czasami zdarzało mu się chodzić nierówno po dłuższym staniu. Na samodzielne sprawdzanie już trochę późno . Primerka przejechała się dziś na lawecie z ASO tutaj: gti.gdynia.pl. Jutro powinienem wiedzieć ossochodzi i dam znać. Pozdrawiam, Kuba == Edit: Fura już jeździ - po wymianie świec i uszczelki. Wyleczyłem się dożywotnio z sympatii do ASO. Wrrr. Dzięki za posty, Kuba Edytowane 19 Czerwca 2012 przez Kuba D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kn Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Ale uszczelki czego? Ale że w ASO tak prostej sprawy jak świeczek nie sprawdzili... nawet nie wypisałem tego jako podstawa całkowita.... pozdrawiam, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 20 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2012 Pewnie uszczelki świec... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 25 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Uszczelkę klawiatury... Mam jeszcze jedno pytanie laika... Czy złachana w/w uszczelka może wpływać na żywotność świec? Bo świece teoretycznie wymieniali 7000 km temu (też w ASO, tyle że tym razem był to Jaworski Gajewski w Wawie), a przy wymianie były "aż czarne". Pozdrawiam, Kuba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 (edytowane) Tutaj to raczej pierścienie cylindrów - olej dostaje się do komory spalania i dlatego świece czarne. To by też tłumaczyło czemu brał olej. Edytowane 26 Czerwca 2012 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_usenet Opublikowano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2012 Jestem pewien, że słyszałem "klawiatura"... Akcent humorystyczny - przed chwilą miałem telefon z ASO z badaniem satysfakcji klienta. Hłe hłe. Pozdrawiam! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.