Fiolet Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 (edytowane) Cześć, Mam strasznie głośne sprzęgło - nawet na jałowym biegu jak się wciśnie to słychać taki dźwięk jakby uderzać metalem o metal. Skrzynia chodzi OK, biegi wpadają bez problemu, gorzej przy zimnym samochodzie dwójka i jedynka ale podejrzewam, że to łożyska oporowe się kończą... Nie wiąże jednego z drugim. Niby nic ale jak się stoi w korku czy na światłach to mam wrażenie, że żukiem jadę... wyjątkowo śmieszne w korku gdzie się samochody przesuwają 20 metrów i stają a ja "brzdęk 20 metrów, brzdęk) Co to może być? ps. 84 tyś na liczniku. sprzęgło nigdy nie wymieniane (przynajmniej tak mi mówił gość który sprzedał mi auto) Edytowane 15 Czerwca 2012 przez Fiolet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limon Opublikowano 18 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2012 Raczej bym obstawial dwumasowe kolo zamachowe stuka mimo wcisnietego sprzegla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek.85 Opublikowano 19 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2012 A czy oleju Ci nie ubywa? Czy nie kapie z łączenia skrzyni z silnikiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiolet Opublikowano 10 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 (edytowane) Olej jest, a stuk jest w momencie wciskania, jakby na końcu była jakaś blaszka, o którą wali sprzęgło. Nie jest to powtarzający się dźwięk tylko jeden głośny brzdęk w momencie wciskania i odpuszczania sprzęgła. Do tego dochodzą te biegi 1,2 jakby kończył się tam synchronizator (nie wiem czy to jest w ogóle możliwe) jest opór przy zapodawaniu 1 i 2 który ustępuje i do tego dochodzi taki odgłos jak przy wrzucaniu wstecznego, (przy którym nie ma synchronizacji - trzeba go po prostu docisnąć na sprzęgle. Może dzisiaj zapodam jakiś filmik z dźwiękiem A tak przy okazji, poci się jakaś część na łączeniu skrzynia/silnik mechanik poleca wymianę, ale oleju w skrzynce i w silniku jest sporo - w górnych granicach w silniku, w skrzynce tyle, że się wylewa przy odkręcaniu śrubki. http://youtu.be/qzXoD24ZFYs dobrze słychać jak wystawiłem tel za drzwi, dźwięk nie jest stłumiony. klekocze tylko przy włączonym silniku. Obroty lekko spadają w momencie odpuszczania sprzęgła, nie wiem czy tak powinno być... w poprzednich moich autach trzymały równo, za wyjątkiem jakiegoś raptownego obciążenia typu podnoszenie wszystkich szyb, w 350 jest jakiś elektroniczne wspomaganie sprzęgła? Może najbezpieczniej wy*&Y(& sprzęgło i założyć nowe razem z dwu-masówką (nie wiem czy to zwykle się wymienia przy wymianie sprzęgła). Możliwe, że sprzęgło się kończy i dlatego biegi się pierdzielą tzn. gorzej wchodzą? Edytowane 10 Lipca 2012 przez Fiolet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 sprzeglo do wymiany..co do 2 masa są drogie...lepiej kupic odelrzone koło masowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiolet Opublikowano 11 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 (edytowane) dzięki hot! czyli zamiast dwu-masa wsadza się koło odelżone? Jak się wymienia sprzęgło to można skontrolować jak wygląda dwumas? możliwe, że nie trzeba tego wymieniać (czy to tylko kwestia kilku tysięcy KM zanim to też się spie*&Y%#%@*#)? Jakieś sugestie co do sprzęgła i kółka? można albo założyć orginał albo jakiś zamiennik typu http://www.topendpow...400&item=1#menu albo http://www.topendpow...370z 06-10.html cenowo prawie to samo. salon chce 3k za nowe sprzęgło tzn dociski, tarcze Wygląda na to, że sprzęgło z salonu jest tańsze, ale dwu-mas 5x droższy niż odelżone koło zamachowe, aso krzyknęło 9,5 kafla za dwumas a tutaj mam koło za 2k http://www.topendpow...350z 06-08.html będę wdzięczy za wszelkie wskazówki. Edytowane 11 Lipca 2012 przez Fiolet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mlynarz86 Opublikowano 11 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2012 (edytowane) Wygląda na to, że sprzęgło z salonu jest tańsze, ale dwu-mas 5x droższy niż odelżone koło zamachowe, aso krzyknęło 9,5 kafla za dwumas a tutaj mam koło za 2k http://www.topendpow...350z 06-08.html Dwumas za 9,5k... mi podobnie krzyknęli za katalizatory. Nie ma co, w ASO mają poczucie humoru Ja spróbowałbym na Twoim miejscu rozejrzeć się w US lub UK. Na ebayu można kupić dwumasy z gwarancją w dobrej cenie http://www.ebay.pl/s...-All-Categories Co do sprzęgła jest jeszcze opcja regeneracji, jeżeli taki scenariusz Ci pasuje. Ja swoje zrobiłem u Radzikowskiego w Warszawie (http://www.sprzegla.com/). Wyjąłem, zawiozłem kompletne sprzęgło do naprawy, okazało się że docisk jest ok, trzeba było go jedynie wyczyścić. Musiałem zregenerować tylko tarczę. Za regenerację zapłaciłem coś około 200-300 zł. Dwumas dawał radę, nie trzeba było wymieniać. Dokupiłem łożysko oporowe, zmontowałem i jeżdżę tak już prawie rok bez problemów. Edytowane 11 Lipca 2012 przez Młynarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elvispro1990 Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 Hej mam podobny problem... tzn po uruchumieniu silnika na biegu jałowym przy puszczonym sprzegle wmiare głośno coś grzechocze... jak wcisne sprzegło dzwięk ustaje. hmmm jestem mlodym użytkownikiem nissana być może to praca wału? Autko ma 78k nakręcone Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiolet Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 heh, to samo powiem Ci tak: mechanol nr.1 - "dwumas za***any" mechanol nr 2 "sprzęgło Panie" salon "łożysko w skrzyni biegów" koledzy z forum "sprzęgło" ale co to jest będę wiedział pod koniec tygodnia, rozbieram wszystko i zobaczymy.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elvispro1990 Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 jak sie rozgrzeje to ustaje ten dzwiek wiec stawialbym na dwumas... dochodza do tego drgania gałki skrzyni biegów wiec to by sie zgadzało... biegi wchodza płynnie. hmmm auto mam od 2 dni... bylo sprawdzane w stacji diagnostycznej...i tam wyskoczylo mi ze łacznik stabilizatora a tylnym wachaczu do wymiany. no i masz babo placek ufaj eksperta. hmmmm regeneracja ile mnie kopnie po kieszeni? i czy da sie to gdzies w łodzkim zrobic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiolet Opublikowano 16 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 (edytowane) przeklejam dwa emaile z cenami nr1 "Witam. Proponuje dwie opcje: regeneracje Panskiego kola, koszt wynosi 600-800 zl w zaleznosci od uszkodzenia, staramy sie zawsze zmiescic w 600 zł, natomiast regeneracja sprzegla kompletnego tzn. tarczy i docisku to koszt 400zł, i powiemy uczciwie z naszego wieloletniego, bo aż 15-letniego doswiadczenia ,ze regeneracja calego kompletu, czyli kola docisku i tarczy ma tak naprawde sens, poniewaz robiac calosc mozemy wyregulowac sile docisku sprezyny centralnej, wysprzeglenie oraz spasowac wysokosci nominalne powierzchni ciernych, ktore byly wczesniej szlifowane czas naprawy ok 7 godzin ,mamy takie koła zregenrowane w magazynie w cenie 800 zl plus 300 kaucji, ktora zwracamy po odeslaniu starego kola , i oczywiscie udzielamy 12 miesiecznej gwarancji bez limitu kilometrow. Przesylka to koszt 29 zl DHL. Z powodu duzej ilosci pracy nie oferujemy w obecnej chwili montazu. Pozdrawiamy. Sprzeglo-Service. tel 609 8888 68 lub 609 8888 38" http://www.sprzeglo-service.pl/ Swoją drogą skąd on wie czy ma takie koło na stanie skoro nie powiedziałem jaki samochód :S nr2 "robimy prawie wszystkie koła,gwarancja pisemna na rok,cena 550-650,dsg 850,pzdr..." http://kolo-dwumasowe.pl/ nr1 to Poznań, nr2 Kielce ps. prawie zapomniałem, drżenie drążka to nie koniecznie dwumas, ktoś pisał kiedyś o poduszce silnika, musisz poszukać. pzdr! Edytowane 16 Lipca 2012 przez Fiolet Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elvispro1990 Opublikowano 16 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2012 bawilem sie własnie elektryka i stwierdzam ze to poduszka... przy wlączonej klimie i bawieniu sie fotelami drżenie sie nasila(cieższa praca alternatora = sie większe obciążenie silnika i niższe obroty wiec wali bardziej po poduszcze) ze sprzeglem sie mi wydawalo po wysprzegleniu poprostu mala blaszka pod podwoziem drży. poduszka moze poczekać drżenie jest minimalne patrzylem u kolegi ma większe a mial wszystko wymieniane. wiec sie nie martwie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 (edytowane) Hej mam podobny problem... tzn po uruchumieniu silnika na biegu jałowym przy puszczonym sprzegle wmiare głośno coś grzechocze... jak wcisne sprzegło dzwięk ustaje. hmmm jestem mlodym użytkownikiem nissana być może to praca wału? Autko ma 78k nakręcone Standard w 350z i 370Z, ostatnio u mnie byla takowa o przebiegu 8 tys km, na gwranacji w polskim salonie, takie dzwieki wydaja lozyska w skrzyni biegow, na gwrancji oczywiscie nie chca ich wyminiac... Da sie z tym zyc ale w nowym aucie smutno jak slychac taki jazgot ze skrzyni... Ps. po zdjeciu skrzyni bez problemu mozna sprawdzic i zbadac stan dwu masu. Edytowane 28 Lipca 2012 przez Coobcio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość klar Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Standard w 350z i 370Z, ostatnio u mnie byla takowa o przebiegu 8 tys km, na gwranacji w polskim salonie, takie dzwieki wydaja lozyska w skrzyni biegow, na gwrancji oczywiscie nie chca ich wyminiac... Da sie z tym zyc ale w nowym aucie smutno jak slychac taki jazgot ze skrzyni... Ps. po zdjeciu skrzyni bez problemu mozna sprawdzic i zbadac stan dwu masu. Czy jest sens wymieniać te łożyska? Jest dobry efekt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fiolet Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Coobcio a skąd wiesz, że to nie fabryczny dwumas? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Scottie Opublikowano 3 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2014 Hey, Na wstępie chciałem się przywitać Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Zetki z 2005 r. Autko ma przejechane 86 tys kilometrów. Mam następujący problem. W sylwestra podjechałem ją umyć na myjnie automatyczną, i po wyjechaniu z myjni, przy wciskaniu, pedału sprzęgła zaczął wydawać charakterystyczny chroboczący dźwięk (coś pomiędzy chrobotaniem a skrzypieniem). Dźwięk ten występuje za każdym razem gdy wciskam sprzęgło, nawet przy zgaszonym silniku, przy czym nie mam żadnego problemu z wbijaniem biegów. Samochód stoi w garażu, więc widzę że nic z niego nie wycieka. Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? I czy miało to jakiś związek z myciem na myjni? Coś wypłukałem? Nie chciałem już zakładać nowego tematu, ponieważ problem wydaje się podobny do powyższego, aczkolwiek z tego co zrozumiałem problem Fioleta występował przy zapalonym silniku a mój zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.